SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami

SFD.pl Odchudzanie i forma po męsku

Dodaj odpowiedź

Pytanie o pomoc

Wysłana -
Witam.
Po ponad rocznej przerwie zdecydowałem się wrócić do "zdrowszego" trybu życia. Nie przedłużam, więc opiszę moją historię.
Lato 2015 mierząc ~185, ważąc ~ 78 i mając w pasie ~86 zakończyłem z różnych powodów przygodę z treningami i dietą.

Dziś jest katastrofa i waga wskazuje ~105, pas w okolicy ~107. To że kiedyś ćwiczyłem widać może po tym, że jakaś szerokość w barach mi się ostała.
W tym tygodniu planuję wrócić do treningów, choć zależy to od mojego stanu zdrowia ( złapało mnie przeziębienie), a ilość treningów w tygodniu będzie wynosić prawdopodobnie 3. Moje pytanie dotyczy diety.

Najprawdopodobniej biedzie to IF, okno ~ 12-22/10-20, jakoś tak mniej więcej.

Wacham się co do formuły.

Czy poprostu uciąć makro i jeść B/W/T 120/200/80?

Czy zastosować coś, co kiedyś już stosowałem, a mianowicie carb nite. X dni ww <50, jak są efekty jakiś czit.

A może dni dt-hc oraz dnt-lc?

Prosiłbym o pomoc. Jeżeli zły dział to proszę o przeniesienie.

Z góry dziękuję.




Zmieniony przez - MaxRamm w dniu 2016-10-17 00:09:20

Zmieniony przez - MaxRamm w dniu 2016-10-17 00:26:41
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Każda metoda dobra. Każda metoda jesli będzie robiła deficyt to powinna być skuteczna. Ale to od Ciebie zależy w jakiej będziesz się czuł najlepiej. Choć imo zacząłbym od opcji 1 lub 3. Opcje 3 zostawił na koniec , jeśli już waga i %bf sporo zleci. Mniejsze %bf = na wiecej można sobie pozwolić. Jeśli ma się spory %bf i przesadzi z CarnNite- nie zawsze efekt jest jaki się spodziewaliśmy.
Wysłana -
Dziękuję za odpowiedź Solaros.

Co do zapotrzebowania może trochę zbyt wystrzeliłem. 24*107*1,2= ~3100

Wg moich macro będę miał 2000 kcal.
Czy rozpoczęcie z takiego pułapu wydaje się odpowiednie? Może zbyt szybkie i dodać trochę T?
Wysłana -
Hej.
Zapotrzebowania nie licz tamtym wzorem, jest bardzo niedokładny. Ten lepszy:
http://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne,_skł._prod._żywnościowych,_%_bf-t276436.html

Po wyliczeniu odejmujesz na początek z 300kcal i obserwujesz, czy spada. Jeśli nie, tniesz jeszcze trochę.
Białka na redukcji daje się 2,3-3,1g na kilogram beztłuszczowej masy ciała - mi wychodzi około 160-210g. Jeśli dasz mniej, możesz popalić mięśnie.

Pozdrawiam.
Wysłana -
Dzięki za pomoc.

Co do białka, to akurat ciężko mi będzie uzyskiwać jakąś wysoka ilość, jestem studentem i ciężko mi zapewniać sobie produkty z najwyższej półki.

Co więcej nie wiem czy mam się obawiać palenia mięśni, niewiele mi się ostało ich.

Tu właśnie kolejne pytanie. Wiem o czymś takim jak pamięć mięśniowa. Ale jak to się ma gdy wejdę z marsza na "-"?
Są jakieś szanse bym jakoś "nabrał czegoś"?
Wysłana -
no to kup whey w dużej paczce, wyjdzie najbardziej ekonimicznie. ale 110g białak przy Twojej wadze to żart.
Wysłana -
Szczególnie, jak się połączy duży deficyt i małą ilość białka, może być z tym paleniem problem. Niestety osoba średnio umięśniona też może stracić mięśnie i stać się zupełnie skinny fat... 110-120 to na kobietę 50-parę kilo.
Poczytaj tego typu tematy, o dietach na studencką kieszeń:
http://www.sfd.pl/Mały_portfel_a_dieta__Poradnik-t1057692.html
może wymyślisz coś , z czego by Ci było względnie tanio i łatwo uzupełniać białko.
Proch do najtańszych nie należy, ale z kolei przy braku możliwości gotowania byłby bardzo wygodny - nie wiem, jak to wygląda u Ciebie...
Dobrym i tanim źródłem jest wątróbka, ale trzeba mieć jak ją przyrządzać.
W każdym razie przy mniejszej ilości białka, nie ryzykuj ostrych cięć.
Pamięć mięśniowa jest faktem, ale organizm na redukcji, przy braku energii i białka, nie będzie się miał z czego odbudowywać. Musi być zapewnione jakieś minimum.
Białko liczy się zwierzęce i roślinne (z przewagą zwierzęcego); nie tylko z jakichś drogich źródeł.
Wysłana -
Dziękuję kolejnym osobom za wypowiedzi.

Wg nowego wzoru wyszło mi zapotrzebowanie ~2600.
Więc zacznę jeść 2300.
Co do białka postaram się mimo wszystko jak najwięcej osiągnąć, dzięki za te linki.
Wysłana -
To znowu ja. Z redukcją wszystko szło ok, waga i pas leciały równo. W pewnym momencie waga ustała, lecz pas nadal szedł w dół. Z końcem stycznia zaczęła się sesja i:

Odpadła fizyczna aktywność w postaci basenu

Brakło czasu na regularne treningi

Trochę stresu ;P

I trochę wszystko się zatrzymało.
Teraz pytanie: Czy uciąć kcal (o 200) czy poczekać jak to pójdzie samo (wróci częstsza aktywność)
Co myślicie?
Wysłana -
a na jakiej kaloryce stanęło?
Wysłana -
2600
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź