SFD.pl Trening dla zaawansowanych

Dodaj odpowiedź

Pytanie dot. progresji.

Wysłana -
Mam pytanie dotyczące progresji ciężaru.
Ćwiczę załóżmy klate na płaskiej, mam zrobic 12<10<8=8. Rozumiem że w drugiej i trzeciej serii dokładam opbciążenie, a w czwartej takie jak w trzeciej. To jest jasne. Ale ja się pytam jak to jest możliwe wykonać w drugiej serii tylko 2 powtorzenia mniej z wiekszym obciazeniem. Ja mysle ze poprostu w pierwszej serii nie dobieram obciazenia zeby zrobic maksymalnie 12 powt. tylko takie zeby mic zapas. Mam rację? Bo jezeli ja robie np. 76kg na 12 powtorzeń (bez zapasu ani jednego), to w drugiej serii zrobie juz 10 powt. tez tym obciazeniem, a gdzie tu jeszcze dolozyc.
Wydaje mi się że powinienem zalozyc 70kg zeby zrobic 16powt., a zrobie tylko te 12powt (zostawie zapas). Wtedy będzie możliwe aby zrobić te 10 w drugiej serii z wiekszym obciazeniem.
W skrocie: Czy w kazdej serii mam cwiczyc do maksymalnego wykonczenia czy mam robic mniejszym obciazeniem z zapasem kilku powtorzeń. Bo wg mnie nie jest wtedy mozliwe zastosowanie progresji (w przypadku kazdej serii do wyczerpania).
Proszę o szczegółowe wyjaśnienie tej kwestii.
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
masz robic mniejszym obciazeniem z zapasem kilku powtorzeń tak żeby dać rade w następnych seriach
Wysłana -
Qrde .... oczywiscie ze nie zakladasz obciazenia z ktorym zrobisz max 12 itd. Ma Ci starczyc sil do konca danego cwiczenia. W ostatniej serii powinienes miec ok. 1 powt. zapasowego (to jest z koleji zalezne od treningu), natomiast w pierwszych seriach ze 2-4 powt. zapasowe.
Wysłana -
To powiedzcie mi mniej wiecej ile co serie dokladac. Podam ze na 12 powt. zrobie 76kg. Podajcie mi mniej wiecej ile mam zalozyc na pierwsza serie i mniej wiecej ile dokladac w nastepny. Podajcie mniej wiecej wyniki. Lub obciazenia ktore wy stosujecie to sobie przelicze procenty itd.
Wysłana -
ja na 12 powtórzeń 41 na 10 43kg na 8 45,5
Wysłana -
Ja wychodze z tego zalozenia ze chyba jest lepiej robic kazda serie do wyczerpania. wtedy dopiero czuje sie naprawde zmeczony. napewno progresja jest lepsza? Ja ostatnio robie 76kg na 12,10,8,7 powt. pozniej zmniejszalem obciazenie i 10,8,7. Pozniej juz na plaskiej nie robie.
Widze ze to sie za duzo nie doklada do kazdej nastepnej serii. Skoro ty przy takim obciazeniu dokladasz 2kg to mysle ze ja powinienem 4kg.
Wysłana -
ja trenuje od 5 miesięcy i robie z takim cięzarem z jakim zrobie dokładnie całe ćwiczenie
Wysłana -
Mam jeszcze pytanie jedno. Jak działa właśnie trening jak ja ostatnio robie? 10,9,8,6 powotrzeń przy stałym obciążeniu i kazda seria do wykonczenia. Poprostu dobieram takie obciazenie aby w pierwszej serii zrobic na maksa tylko 10 powto. - bez zapasu ani jednego. Na siłe to jest czy na mase? I jak lepiej jest na mase? I jesli chodzi o p;rogresje to ostatnia seria ma byc na maksa te 8 powt (12<10<8=8)?
Wysłana -
Dlatego stosuję progresję ale tylko w kg a nie w powtórzeniach....np 8 ruchów z obciazeniem 70%owym i az do 100% a czasami powyzej normy czyl iz pomoca !!!!na kij jest progresja ruchowa ani to masa ani rzeźba...proste i bardzo skuteczne masowo
Wysłana -
nic mi nie wyjasniles. Czy ja cos pisalem o progresji ruchowej? Robie poprostu cztery serie i kazda jest na maksa a wiadomo ze w drugiej i kolejnej serii nie zrobie tyle samo ruchow tylko mniej. Czekam na dalsze odp.
Wysłana -
Niech kto mi powie ile mam wziasc na pierwsza serie w progresji 12<10<8=8 na klate na płaskiej
na 10powt. robie 76kg bez zapasu. I ile dokładać do nastepnej serii i nastepnej.
Strona 1 z 3
Dodaj odpowiedź