SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Pytanie do wszystkich którzy trenują regularnie na siłowniach

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

Ilość wyświetleń tematu: 1414

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 44
Witam,
Jestem lekarzem medycyny sportowej. Nie bez powodu wybrałem taką specjalizację - rozwój fizyczny to moja druga pasja. Studiowałem za granicą i pracuje obecnie również za granicą. Planuje jednak powrót do polski i oprócz otwarcia swojej przychodni planuje również otworzenie dużej siłowni/Fitness Center w jakimś większym mieście - np. Wrocław.
Nie mam pojęcia jak wyglądają polskie siłownie i co mają do zaoferowania. Ja napewno postawiłbym na najwyższej jakości wyposażenie i oczywiście odpowiedni personel. Moim pomysłem jest oferta opieki lekarskiej i dietetycznej oraz szereg szkoleń/wykładów z zakresu sredniozaawansowanej lub nawet zaawansowanej medycyny sportowej. Mam na myśli wykłady o fizjologii (glownie mięśni) suplementacji, kontuzjach czy chociażby dopingu. Wbrew pozorom uważam że pomimo naprawdę łatwego dostępu do materiałów w tym temacie naprawdę ciężko połączyć je wszystkie w logiczną całość. A dobranie chociażby odpowiedniej suplementacji jest procesem bardzo skomplikowanym jeżeli pragniemy uzyskać maksymalny efekt - wówczas nie liczy się tylko łykanie maksymalnej efektywnej ilości suplementu ale cała masa towarzyszących procesów metabolicznych.
Nie chce nikogo obrażać ale nawet przeglądając to forum widzę że wiedza wielu z Was jest naprawdę duża niestety zauważyłem że czesto brakuje właśnie wiedzy jak to wszystko ma się do siebie. I tak każdy z Was wie jak działają różne substancje wspomagające rozbudowę włókien mięśniowych, wielu z Was zna pewnie nawet procesy metabolitowabia takich substancji ale jak się one mają to innych procesów jest pewnie często zagadką.