sfd logo sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami

SFD.pl Ladies SFD

Dodaj odpowiedź

Pytanie do dietetyków Cz II - Łukasz Kowalski, Tadeusz Sowiński

Wysłana -
Część pierwsza pytań - tutaj: http://www.sfd.pl/Pytania_do_Pana_dietetyka_Tadeusza_Sowińskiego:_-t1072076.html

Pytania do:

Tadeusz Sowiński
Członek kadry dydaktycznej PZKFiTS, szkoleniowiec LFA, WAS, Kondycja Wrocław,, SFD-EDUKACJA, Dietetyka Sportowa, Autor niemal 3000 artykułów publikowanych na PoTreningu.pl i Afterworkout.com
Specjalista z zakresu żywienia i suplementacji w sporcie. Jako dietetyk współpracuje zarówno ze sportowcami klasy mistrzowskiej (w ramach współpracy z Polskim Związkiem Towarzystw Wioślarskich brał udział w przygotowaniach m.in. medalistek olimpijskich z Londynu), jak również z osobami trenującymi amatorsko, dla własnej satysfakcji. Autor ponad 3000 artykułów traktujących o żywieniu, suplementacji i zdrowym trybie życia.

Łukasz Kowalski
Jest doktorantem w Katedrze Dietetyki Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW. Opublikował kilkadziesiąt artykułów dotyczących żywienia i aktywności fizycznej w czasopismach, takich jak: Kulturystyka i Fitness Sport dla Wszystkich, Fitness Authority oraz Muscular Development. Jeden z jego artykułów ukazał się również w czasopiśmie naukowym TRENDS in Sport Sciences: "The question of ergogenic potential of the Paleolithic diet." Łukasz jest członkiem towarzystwa Nutrition and Metabolism Society. W ramach studiów doktoranckich bada wpływ żywienia na wydzielanie hormonów mających kluczowe znaczenie dla uczucia sytości i sylwetki. Prowadzi indywidualne konsultacje i seminaria dietetyczne. kontakt: http://180rekompozycja.pl

Łukasz i Tadeusz będą odpowiadali na Wasze pytania wg swojej dostępności czasowej.

Proszę by pytanie nie były kierowane do konkretnej osoby, gdyż dostępność czasowa obu Panów będzie zmienna.





Zmieniony przez - Bull w dniu 2015-04-26 15:46:43

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Link do pierwszego tematu z pytaniami - warto zajrzeć, bo sporo ważnych kwestii zostało poruszonych:

http://www.sfd.pl/Pytania_do_Pana_dietetyka_Tadeusza_Sowińskiego:_-t1072076.html 
Wysłana -
To ja zacznę. Mam problem z ustaleniem rozkładu. Podobno w przypadkach gromadzenia się tłuszczu w okolicach bioder zaleca się mniej tłuszczu i więcej węglowodanów, a w okolicach brzucha - odwrotnie. U mnie gromadzi się najbardziej i na udach i biodrach, i na brzuchu. Poza tym po głodówkach 5 lat temu nie miesiączkuję [najpierw leczone Cyclo Progynovą, potem u innej gin Luteina, po której jednak nie zawsze pojawiał się okres, i zalecenie czekania na poprawę; prolaktyna przy dolnej granicy normy, ale w porządku, estrogenów najpierw mało, potem więcej, podobnie z budową narządów rodnych – coraz większe]. W takim wypadku zapewne redukcja w ogóle nie wchodzi w grę, ale chciałabym chociaż nie tyć, co ostatnio nastąpiło – głównie po zmianie z 120-130B, 80-85T i węgle zależnie od dnia, 130-180 na BTW 100/70/192 (nie wliczam warzyw, a wpada i 2kg dziennie...). Po pomiarach nic nie widać, w rzeczywistości niestety tak. Zastanawiam się nad obniżeniem węgli skoro jem tyle warzyw, czy to może je ograniczyć (wliczać bym nie chciała ze względu na swobodę psychiczną + mogę sobie nimi manewrować w zależności od dnia, bo nie przypuszczam, że zapotrzebowanie codziennie jest takie same)? Nie wiem już, co robić, pogubiłam się. Proszę o jakieś rady, nakierowanie na rozwiązanie. (Jak by się przydał, to link do dziennika w podpisie.)

Zmieniony przez - nolose w dniu 2015-04-25 19:06:42
Wysłana -
Cześć nolose,

Na początek ja mam pytanie: wykonywałaś w ostatnim czasie pomiary TSH, FT3 i FT4?

Nasilony stres psychologiczny może istotnie utrudniać przywrócenie miesiączki. Dlatego wszelkie formy relaksu, różne ćwiczenia mentalne mogą być bardzo pomocne w Twoim przypadku.
Konsumpcja 2 kg warzyw na dzień może nie być dobrym pomysłem przy zaburzeniach miesiączkowania. Nie odnotowałaś u siebie objawów hiperkarotenemii – żółty kolor dłoni? Częstość występowania takich objawów u kobiet niemiesiączkujących regularnie jest zwiększona. W tej chwili nie jest jasne czy hiperkarotenemia w takiej sytuacji jest jedynie czynnikiem towarzyszącym, czy bezpośrednio przyczynia się do zaburzeń miesiączkowania.

Zmieniony przez - LukaszK w dniu 2015-04-26 15:22:22
Wysłana -
Wtrącę się do tematu. Na to wygląda, ze również miałam hiperkarotenemia (pomarańczowe spody dłoni i stóp oraz kąciki ust). Było to ubiegłej zimy. Jadłam wtedy codziennie minimum 2 marchewki. Dodam, ze również borykam się z tym problemem co nolse. Marchewek nie jem już tak często, raczej sporadycznie. Dłonie nie są już tak pomarańczowe. Czy należy w takim wypadku unikać innych warzyw np pmidor, czerwona paprtyka w większych ilościavh?
Wysłana -
Nie, nie wykonywałam tych badań. Tzn. dawno temu ginekolog dała mi skierowanie do endo i tarczyca była według niego w porządku, ale już nie pamiętam, co miałam badane - aczkolwiek tych trzech to nie sądzę, a nawet jakby, to nie znam wyniku.
A to tycie mnie rzeczywiście trochę zdenerwowało. Dlatego chcę to jakoś wyeliminować.
Tak, miałam żółte dłonie, szczególnie ok. 2 lata temu, gdy jadłam dużo marchewki i pomidorów. Ostatnio też jak ich za bardzo nie ograniczałam, to zaczęły mi się barwić, ale jak jem mniej, to już dłonie nie są tak żółte. A z tym przyczynianiem się do zaburzeń to mnie zaskoczyłeś... Ale to chodzi tylko o czerwone/pomarańczowe warzywa czy w ogóle? Bo jeśli o te, to nie jem ich już tak dużo.

A jeszcze tak trochę odbiegając: do stosowania na zimno lepiej kupić olej rzepakowy tłoczony na zimno czy oliwę z oliwek? Czy to zbyt mało konkretne pytanie?

Zmieniony przez - nolose w dniu 26/04/2015 22:44:01
Wysłana -
Bardzo proszę o odpowiedź: Suplementacja przy Hashimoto i oporności insulinowej.
Wysłana -
odnośnie tej suplementacji to jakieś cele sportowe, faza przygotowań?
Wysłana -
Cele sportowe mam szerokie - ale od 1,5 roku (no comments ), ze względu na te choroby, które zdiagnozowane zostały dopiero parę miesięcy temu - jestem na redukcji (w Ladies), która nie przyniosła jak dotąd efektów wizualnych. Czysta miska od 2 lat, także dieta ketogeniczna nie przyniosła redukcji fatu, obecnie LC. Tak więc - cele - a kiedyś chciałabym stanąć na scenie - muszę odłożyć do przyszłości nieokreślonej, a zająć się doprowadzaniem zdrowia do porządku i w tym kontekście chciałabym uzyskać info dot. suplementów.
Wysłana -
czikita007 – dla bezpieczeństwa przy zaburzeniach miesiączkowania zalecałbym spożycie warzyw w ilości nie powodującej objawów hiperkarotenemii.

nolose – nie powinnaś zwlekać z wykonaniem wspomnianych badań.

Nie tylko pomarańczowożółte warzywa są bogate w karoteny, ale również np.: brokuły i szpinak.

Moim zdaniem lepiej kupić dobrej jakości oliwę z oliwek extra virgin. Problem polega na tym, że większość oliw dostępnych w powszechnej sprzedaży (w cenie 20-40 zł za litr) nie zasługuje na miano extra virgin. W celu uzyskania większej ilości informacji polecałbym odwiedzenie strony tego eksperta:





pestka960 – przy zespole Hashimoto i oporności insulinowej w pierwszej kolejności warto rozważyć wprowadzenie następujących suplementów: witamina D, K2, magnez, wapń, selen, n-acetylocysteina, glicyna, kwercetyna, witamina C, olej rybi, adaptogeny i probiotyki.
Wysłana -
Dzien dobry:) czy pow. Suple mozna brac bez badan poziomu tychze w organizmie? I czy wit C moze byc syntetyczna czy musi byc organiczna np z aceroli (pieronsko droga:/)
Strona 1 z 34
Dodaj odpowiedź