SFD.pl Trening dla początkujących

Dodaj odpowiedź

Pytania odnośnie treningu na spalanie

Wysłana -
Witam serdecznie,

Chcialbym zmienic w koncu swoje zycie i ruszyc do pracy nad swoim cialem. Zawsze mialem problem zeby ulozyc sobie jakis plan czy wypisac zalozenia stad prosba do doswiadczonych uzytkownikow. Mam 189 cm wzrostu przy wadze 106 kg. Ruch praktycznie znikomy, unikalem aktywnosci fizycznej. Moj cel to spadek i utrzymanie wagi na poziomie 87-90 kg i pozbycie sie brzucha ktory najbardziej dal sie we znaki. Za tydzien rozpoczynam diete cateringowa takze chcialbym jednoczesnie rozpoczac tez treningi.

Jestem w stanie poswiecic w tygodniu 3 dni na wizyte w silowni oraz 2 dni na inna aktywnosc (rower, basen). Na silowni moge byc do 1,5 h tak aby pogodzic wszystko z innymi obowiazkami. Problem w tym ze nie bardzo wiem jak zaczac.

Kiedys chodzilem z kolega na silownie i robilismy tak zwana obiegowke czyli w kazdy z 3 dni po 2 rozne, nie gryzace sie ze soba partie miesni ale potem przedluzylo sie to o kilka tygodni i w sumie na tym sie skonczylo a z tego co wiem obiegowke robimy tylko przez jakis czas aby przygotowac miesnie do normalnych treningow. Nasuwa mi sie jednak szereg pytan dotyczacy takiego dzialania, prosilbym was bardzo o naswietlenie mi tego tematu lub podanie linkow do artykulow gdzie takie informacje wyszukam:


1) czy przy diecie w ktorej posilki spozywane sa w kolejnosci: 7 sniadanie, 10 drugie sniadanie, 14 obiad, 17 podwieczorek i 20 kolacja lepiej chodzic na treningi wieczorem (po 20) czy lepiej zaraz po pracy (o 15.30)? Wstaje o godzinie 6, chodze spac o 23-24.

2) jak powinien wygladac tryb treningu - rozumiem ze po rozpoczeciu jest rozgrzewka, potem trening silowy i na koncu moge zrobic jeszcze cardio czy jest to dzialanie niepoprawne? Idac dalej, ile powinna trwac rozgrzewka (10-15min?) oraz ile po dosc intensywnym treningu silowym powinienem pobiegac na orbitreku aby bylo to efektywne?

3) czy polecacie jakas suplementacje (spalacz tluszczu) ktory uzywaliscie i mozecie powiedziec ze na prawde dziala i nie powoduje zmian nastroju itp? Kiedy sie takie cos lyka? Zaraz przed treningiem?

4) czy jestescie w stanie podeslac mi link do dobrego treningu obiegowego wraz z wyjasnieniem jakie partie kiedy, ile powtorzen i jaki ciezar, kazdy kiedys zaczynal i zupelnie nie wiem ile nakladac sobie ciezaru i jakie cwiczenia wykonywac..

5) ile powinna trwac taka obiegowka oraz w co powinienem pojsc po jej zakonczeniu? Jak wyglada przejscie na normalne treningi, czym to sie rozni od takiej obiegowki oraz czy macie jakis fajny trening polecany dla kogos kto poczatkowo chce tylko zrzucic wage poprzez ruch i pobudzenie miesni a dopiero po utracie notabene 10-16 kilogramow zaczac wyrabiac sobie sylwetke? Czy moze lepiej odpuscic trening silowy i skupic sie na razie na samym cardio? Jesli tak to ile powinienem dziennie biegac i w jakim tempie?

6) czy i dlaczego sauna jest wskazana po treningu? Co moze mi dac dobrego oraz ile i w jakiej temperaturze powinienem w niej siedziec?


Reasumujac, rozpoczynam zdrowy i aktywny tryb zycia i chcialbym poswiecajac tyle czasu ile moge poswiecic wykorzystac go jak najlepiej na silowni. To znaczy nie robic rzeczy ktore pomoga mi w 50% przez co zle wykorzystam cenny czas tylko chce przy okreslonym planie dzialania wycisnac go jak cytryne i czerpac korzysci z takich treningow aby jak najszybciej utracic wage i zyskac sylwetke nie popelniajac bledow.

Zdaje sobie sprawe ze troche sie rozpisalem ale jesli ktos chcialby poswiecic chwile czasu i pomoc mi na nowej drodze bede dozgonnie wdzieczny. Z gory bardzo wam dziekuje!

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
witaj, zgadza sie mozesz rozpoczac od tzw obiegowki, tutaj nie ma probemu

trening wykonuje sie wtedy w formie obwodów, a nie kilku serii tego samego cwiczenia wykonywanych po kolei.



1) czy przy diecie w ktorej posilki spozywane sa w kolejnosci: 7 sniadanie, 10 drugie sniadanie, 14 obiad, 17 podwieczorek i 20 kolacja lepiej chodzic na treningi wieczorem (po 20) czy lepiej zaraz po pracy (o 15.30)? Wstaje o godzinie 6, chodze spac o 23-24.
trenuj o tej godzinie co najbardziej CI pasuje, teoretycznie lepiej bedzie po 15.30



2) jak powinien wygladac tryb treningu - rozumiem ze po rozpoczeciu jest rozgrzewka, potem trening silowy i na koncu moge zrobic jeszcze cardio czy jest to dzialanie niepoprawne? Idac dalej, ile powinna trwac rozgrzewka (10-15min?) oraz ile po dosc intensywnym treningu silowym powinienem pobiegac na orbitreku aby bylo to efektywne?
zgadza sie, rozgrzewka okolo 10-15 minut starczy,
Co do cardio po wysilku na poczatku nie jest konieczne, przy odpowiendio skomponowanej diecie sam trening silowy powinien dzialac juz cuda



3) czy polecacie jakas suplementacje (spalacz tluszczu) ktory uzywaliscie i mozecie powiedziec ze na prawde dziala i nie powoduje zmian nastroju itp? Kiedy sie takie cos lyka? Zaraz przed treningiem?
przede wszystkim wykorzystuje sie tutaj termogeniki, jednak ich zadaniem jest wsparcie organizmu w przypadku zastoju, na poczatek nie ma potrzeby stosowania ich w ogole


4) czy jestescie w stanie podeslac mi link do dobrego treningu obiegowego wraz z wyjasnieniem jakie partie kiedy, ile powtorzen i jaki ciezar, kazdy kiedys zaczynal i zupelnie nie wiem ile nakladac sobie ciezaru i jakie cwiczenia wykonywac..

http://www.sfd.pl/Trening_ACT_Aerobic_Circuit_Training_-t1135961.html


5) ile powinna trwac taka obiegowka oraz w co powinienem pojsc po jej zakonczeniu? Jak wyglada przejscie na normalne treningi, czym to sie rozni od takiej obiegowki oraz czy macie jakis fajny trening polecany dla kogos kto poczatkowo chce tylko zrzucic wage poprzez ruch i pobudzenie miesni a dopiero po utracie notabene 10-16 kilogramow zaczac wyrabiac sobie sylwetke? Czy moze lepiej odpuscic trening silowy i skupic sie na razie na samym cardio? Jesli tak to ile powinienem dziennie biegac i w jakim tempie?
okolo 60 minu powinien zajac sam wysilek fizyczny, nie liczac rozgrzewki i aktywnosci po treningowe


6) czy i dlaczego sauna jest wskazana po treningu? Co moze mi dac dobrego oraz ile i w jakiej temperaturze powinienem w niej siedziec?

sauna nie jest wskazana w dni treningowe, gdyz mocno obciaza uklad sercowo naczyniowy
tutaj mas zopisane jak korzystac ze sauny prawidlowo
https://polki.pl/moda-i-uroda/pielegnacja-ciala,jak-prawidlowo-korzystac-z-sauny,10409902,artykul.html
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź