SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

Pytania dotyczące diety redykcyjnej

Wysłana -
Cześć,
mam takie pytanie odnośnie diety redukcyjnej. Otóż, przy wzroście 187 cm i wadze 90 kg moje teoretyczne zapotrzebowanie dzienne to 2000 kcal (dodając do tego jeszcze 2-3 treningi w tygodniu i aeroby, liczba ta będzie jeszcze większa - wyszło mi prawie 2700 kcal). Ustawiłem sobie cel dziennego spożywania 2200 kcal, w rozłożeniu na makro : B- 207 g, 828 kcal, T- 37 g, 329 kcal, W- 258 g, 1021 kcal. Przede wszystkim chciałbym zapytać, czy tak rozpisana dieta jest OK.
Drugą sprawą jest to, że przy zjedzeniu niecałych 2000 kcal dziennie jestem najedzony i nie czuję potrzeby jeść jeszcze więcej. Więc nie wiem, czy mam na siłę się jeszcze dopychać, żeby dobić do ustalonych makro, czy skoro jest to dieta redukcyjna to odpuścić jedzenie wtedy kiedy nie mam na to ochoty. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Wylicz poprawnie zapotrzebowanie wg wzoru :
http://m.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne,_skł._prod._żywnościowych,_BF-t276436.html 
Wysłana -
2000 kcal to nie jest zapotrzebowanie dla chłopa prawie 1,90m. A 37 g tłuszczy to jakaś horrendalna pomyłka.
Wysłana -
2000 kcal to sama przemiana materii, łączenie z innymi czynnościami wychodzi więcej (2700). "A 37 g tłuszczy to jakaś horrendalna pomyłka" to znaczy, że za mało czy za dużo? Plus dalej nie zmienia to faktu, że spożywam o wiele mniej niż teoretycznie powinienem.
Wysłana -
Napisałeś zapotrzebowanie dzienne, nie ppm Tłuszczy min 1 g na kg masy ciała.
Wysłana -
Źle się wyraziłem w takim razie:) ale jeśli z obliczeń wychodzi, że żeby utrzymać wagę muszę dostarczyć koło 2800 kcal, to po ucięciu powiedzmy 500, powinienem dostarczyć 2300 kcal dziennie, aby chudnąć. W dniu wczorajszym zjadłem niecałe 2000 kcal i byłem już pełen, stąd moje pytanie czy w takim wypadku, starać się jeść mimo braku apetytu, żeby jeść tyle ile ustaliłem, czy posłuchać się swojego ciała i skoro nie jestem głodny to nie jeść. Nie do końca wiem jak to ugryźć :(
Wysłana -
Zbilansować posiłki tak by były smaczne. Podbić tłuszcze, to będzie mniejsza objętość posiłków i wyższa kaloryczność i smakowitość też. Obniż trochę białko, które syci.

Zdecydowanie podbić kaloryczność. Bo tak dla przykładu, to 2000 kcal to dla mnie - kobiety to taki zerowy bilans. A Ty na 2000 kcal zarżniesz metabolizm,

Jak wyliczyłeś 2800 to ucinasz 300, nie 500. I obserwujesz. Obwody, nie wagę.


Zmieniony przez - deja vu w dniu 2018-05-14 20:33:30
Wysłana -
Dzięki za wskazówki, mam nadzieję, że będą efekty:)
Wysłana -
Zaniżyłeś wyliczenia zapotrzebowania kalorycznego. Policz jeszcze raz według wzoru lub wklej obliczenia.
Wysłana -
Po pierwsze przelicz dobrze zapotrzebowanie, po drugie po korekcie wrzuć tutaj swój jadłospis według wzoruhttp://www.sfd.pl/ZRZUT_DIETY_JAK_ZROBIĆ_ANKIETA_i_REGULAMIN_DZIAŁU.-t922822.html . Następnie wrzucisz zrzut i Ci doradzimy co źle np. jest.
Pozdrawiam
Wysłana -
Tak więc od początku, ponowne wyliczenie zapotrzebowania na podstawie wzorów podanych przez flex1976:
Wzrost 187 cm
Waga 90 kg
Wiek 25 lat

TDEE = BMR + TEA + TEF + NEAT 
1. BMR= (9.99 X waga (kg)) + (6.25 X wzrost (cm)) - (4.92 X wiek) + 5

BMR 1949,85kcal

2. TEA 3 treningi w tygodniu po ok. 60 min ze średnią intesywnością
2 treningi kardio w tygodniu z dużą intesywnością (interwały po 22 min)

Trening siłowy 
7 - 9 kcal na minutę w zależności od intensywności 
EPOC - Kalorie spalone po wysiłku 
4-7% Całkowitego zapotrzebowania kalorycznego 

Trening areobowy 
5 - 10 kcal na minutę w zależności od intensywności 
EPOC - Kalorie spalone po wysiłku 
-lekka intensywność - dodatkowe 5 kcal 
-średnia intensywność - dodatkowe 35 kcal 
-wysoka intensywność - dodatkowe 180 kcal 

1 trening siłowy 480

EPOC 116,991
1 trening kardio 176
EPOC 180

TEA 298,4272857

3. TEF 7% z TDEE

4. NEAT (endomorifk chyba) 300

5. TDEE bez TEF 2548,277286
TDEE bez tef 2726,656696 kcal

Zrzuty z dziennika:









Zmieniony przez - wisniawojtek w dniu 2018-05-17 18:50:09
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź