sfd logo sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami

SFD.pl Ladies SFD

Dodaj odpowiedź

Przygotowanie do ciąży

Wysłana -
Witam :) Wraz z Żoną chcemy przygotować się do ciąży, w związku z tym zwracamy się do Was z prośbą o pomoc.

ANKIETA

****DANE PODSTAWOWE***************************************


NICK: Żona
WIEK: 25 lat
NIEPRZERWANY[CAŁKOWITY] STAŻ TRENINGOWY: 0

****PARAMTERY OBWODÓW*************************************

WAGA CIAŁA:
93
WZROST: 176
OBWÓD RAMIENIA: 34
OBWÓD ŁYDKI: 40,5
OBWÓD UDA: 65
OBWÓD BIODER: 119
OBWÓD NA WYSOKOŚCI PĘPKA: 114
OBWÓD TALI: 100
OBWÓD KLATKI PIERSIOWEJ: 115

****CEL*************************************************
CO CHCESZ OSIĄGNĄĆ PO PRZEZ DIETĘ I TRENING?

Przygotowanie do ciąży, redukcja wagi i poprawa stanu zdrowia

****STAN ZDROWIA*****************************************

CHOROBY PRZEWLEKŁE:
niedoczynność tarczycy, insulinooporność
PRZEBYTE KONTUZJE: pęknięta torebka stawowa lewej kostki
WADY POSTAWY: płaskostopie
ALERGIE: oddechowe
PROBLEMY ZDROWOTNE NIEWIADOMEGO POCHODZENIA: brak
CZY REGULARNIE MIESIACZKUJESZ? raczej tak
CZY PRZYJMUJESZ TABLEKI ANTYKONCPECYJNE? nie
CZY PRZYJMUJESZ LEKI Z PRZEPISU LEKARZA? euthyrox 50 1x dziennie rano na czczo, siofor 850 2x dziennie do posiłku

****PYTANIA DODATKOWE**********************************

CZY STOSUJESZ SUPLEMENTY:
nie
CZY STOSOWAŁAŚ DO TEJ PORY JAKIEŚ DIETY (JAKIE/KIEDY/JAK DŁUGO) od marca do lipca 2016, IG do 50

****DIETA*************************************************
JAK WYGLĄDA TWOJE ODŻYWIANIE OBECNIE:

Przykładowy jadłospis
przed pracą: 1 kromka chleba z masłem i polędwicą
1 posiłek w pracy: 2 kromki z masłem, serem i polędwicą
2 posiłek w pracy: jakiś owoc (banan/jabłko) i jogurt owocowy
3 posiłek w pracy: jakieś mięso (schabowy/ smażone podudzia) z surówką, albo makaron ze szpinakiem i fetą
kolacja w domu: kanapki/ naleśniki
CZY PRZY OBECNEJ DIECIE CHUDNIESZ/UTRZYMUJESZ WAGĘ/TYJESZ? trzymam wagę

****SPRZĘT**********************************************

PROFESJONALNA SIŁOWNIA: TAK/NIE

Nie

****TRENING**********************************

JAK WYGLĄDA TWÓJ OBECNY TRENING - podaj nazwy ćwiczeń, ilość serii, ilość powtórzeń w seriach, obciążenia w kolejnych seriach

brak

ZDJĘCIA
w pozycji neutralnej przodem, bokiem i tylem.

brak

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Wklejam wczorajszą miskę

Wysłana -
A dlaczego ta miska taka marne. Niecałe 60 gram białka na redukcji nie wróży nić dobrego.
Wysłana -
Insulinoopornosc i wegle (i to proste) w duzych ilosciach w kazdym posilku to tylko poglebienie problemu. Permanentny wyrzut insy jest.I tluszczu malo, nie mowiac o jego jakosci. To tylko pogarsza gospodarke hormonalna.




Zmieniony przez - Tetiszeri w dniu 14/05/2017 14:53:05
Wysłana -
Z tej miski, przy takich parametrach zdrowotnych, wadze i wzroście, to ja bym zostawiła tę mirunę. Ewentualnie ze 200 g owoców, ale jakiś bardziej wartościowych (nie bananów, bo 240 g bananów to nie wiem po co komu) - myślę o jagodowych.
Wysłana -
miska praktycznie do wymiany
powinny pojawić się jajka, mieso, ryby, awokado, oliwa, masło, orzechy
kasza, ryż, warzywa

mniej owoców,nabiału
gotowe musli to sam cukier właściwie
zamiast margaryny-masło
same owoce to kiepski posiłek
Wysłana -
Dziękuję bardzo za uwagi :) Będę pisał w pierwszej osobie l.poj., żeby się nie zamotać. Cały czas czytam artykuły i staram się doprowadzić miskę do ładu, tak, żeby bez wstydu można było ją wkleić. W związku z tym mam kilka pytań:

Kalkulator sfd podaje, że dla przyjętej wagi 70 kg i 176 wzrostu przy lekkiej aktywności aby utrzymać wagę trzeba dostarczyć 2100 kcal.
Czy rozkład 1700 kcal, b 100, w 170, t 70 będzie dobry na początek?

Chleb - wiem, że najlepszy byłby własnej roboty i w najbliższym czasie mam zamiar zacząć sam go wypiekać. Obecnie stosuję chleb IG z tej piekarni http://piekarniahert.pl/produkty/pieczywo/ Do dzienniczka wpisuję inny bo takiego nie ma. Czy może jakiś inny chleb z tej piekarni byłby bardziej odpowiedni?

Masło zamiast margaryny, takie extra w kostce tak? I do krótkiego smażenia (np. jajecznica) też stosować masło, a do dłuższego smalec? Bo z tym smażeniem to też w różnych postach różnie można wyczytać.

Ryby czy filet z mintaja będzie dobry? Miruna rozumiem, że jest ok. Jakie jeszcze ryby są w miarę nie za drogie i się nadają?

Orzechy j.w. jakie konkretnie polecacie? Takie na wagę luzem z auchana byłyby dobre, czy to syf jakiś?

Oliwa z biedronki się nada? Wiem, że męska część sfd ją stosuje.

Aktywność Czy bieganie będzie dobre, do tego w domu jakieś przysiady, pompki, ćwiczenia na ramiona z użyciem butelek wody? I jeszcze pora treningu - byłyby one wieczorem około godziny 21. Idziemy spać koło 22-23. Czy po takim lekkim treningu należy jeszcze coś zjeść czy można przed nim zjeść ostatni posiłek, i po treningu iść spać? Bieganie łączyć z ćwiczeniami z domu, czy rozdzielać i w jakiej kolejności wykonywać?



Zmieniony przez - Mąż1 w dniu 2017-05-16 12:44:38

Zmieniony przez - Mąż1 w dniu 2017-05-16 12:46:34
Wysłana -
A małżonka kiedykolwiek biegała wcześniej? Chodzi mi o to, że waga 90 kg to jest już duże obciazenie na stawy - i może lepiej coraz szybsze spacery??? Po taki spacerze wieczorem jeść nie trzeba, ale po siłowych to mały posiłek byłby wskazany.Ale znowu - kilka przysiadów to nie kwalifikuje się jako trening siłowy po którym trzeba zjeść.
Ryby wszystkie z wyj. wynalazków typu panga i nie przesadzać z tuńczykiem - masz w biedronce pstrąga, karmazyna itd.Oliwa jak tłoczona na zimno z pierwszego tłoczenia - a taka jest w Biedronce jest ok. Pamietaj też o kaszach i płatkach owsianych. Nie samym chlebem człowiek żyje. To nowe makro znacznie lepsze:)
Wysłana -
Mąż1
Dziękuję bardzo za uwagi :) Będę pisał w pierwszej osobie l.poj., żeby się nie zamotać. Cały czas czytam artykuły i staram się doprowadzić miskę do ładu, tak, żeby bez wstydu można było ją wkleić. W związku z tym mam kilka pytań:

Kalkulator sfd podaje, że dla przyjętej wagi 70 kg i 176 wzrostu przy lekkiej aktywności aby utrzymać wagę trzeba dostarczyć 2100 kcal.
Czy rozkład 1700 kcal, b 100, w 170, t 70 będzie dobry na początek?

Chleb - wiem, że najlepszy byłby własnej roboty i w najbliższym czasie mam zamiar zacząć sam go wypiekać. Obecnie stosuję chleb IG z tej piekarni http://piekarniahert.pl/produkty/pieczywo/ Do dzienniczka wpisuję inny bo takiego nie ma. Czy może jakiś inny chleb z tej piekarni byłby bardziej odpowiedni?

Masło zamiast margaryny, takie extra w kostce tak? I do krótkiego smażenia (np. jajecznica) też stosować masło, a do dłuższego smalec? Bo z tym smażeniem to też w różnych postach różnie można wyczytać.

Ryby czy filet z mintaja będzie dobry? Miruna rozumiem, że jest ok. Jakie jeszcze ryby są w miarę nie za drogie i się nadają?

Orzechy j.w. jakie konkretnie polecacie? Takie na wagę luzem z auchana byłyby dobre, czy to syf jakiś?

Oliwa z biedronki się nada? Wiem, że męska część sfd ją stosuje.

Aktywność Czy bieganie będzie dobre, do tego w domu jakieś przysiady, pompki, ćwiczenia na ramiona z użyciem butelek wody? I jeszcze pora treningu - byłyby one wieczorem około godziny 21. Idziemy spać koło 22-23. Czy po takim lekkim treningu należy jeszcze coś zjeść czy można przed nim zjeść ostatni posiłek, i po treningu iść spać? Bieganie łączyć z ćwiczeniami z domu, czy rozdzielać i w jakiej kolejności wykonywać?




Zmieniony przez - Mąż1 w dniu 2017-05-16 12:44:38

Zmieniony przez - Mąż1 w dniu 2017-05-16 12:46:34


składu chleba na stronie nie widze, wiec ciezko powiedzieć
z reguły najlepiej wybierać jednak żytni razowy na zakwasie (chyba ze jakies wieksze problemy trawienne są)

orzechów na wagę nie polecam, żeby nie wdała się pleń pryskają je różnymi środkami
lepiej np zamówić jakieś większe opakowanie w necie jeśli szukamy tanszych rozwiązań
Wysłana -
Podsumowanie tygodnia


Waga:
14.05.2017 94,4 kg
21.05.2017 93,8 kg (-0,6 kg)

Dieta:
Z dietą było różnie. Wklejam miski z początku tygodnia. Nieraz żonie jedzenie w gardle stawało i nie mogła już patrzeć na to mięcho i jajka, ale powoli zmieniamy nawyki żywieniowe :) Nie było żadnych chipsów, kebabów, ciasteczek, alkoholu. Ograniczamy owoce, które żona bardzo lubi, orzechy laskowe codziennie, żeby podbić tłuszcze i kcal, upiekliśmy nasz pierwszy własny chleb (przepis na pierwszych stronach dziennika bziubzius, trochę zmodyfikowaliśmy).












Trening:
Więcej ruchu, gdzie się da to na pieszo. Wieczorem spacery. Nie wiem czy słusznie, ale nie chce zaniżać i tak niskiej kaloryczności więc na razie od ćwiczeń w domu się wstrzymujemy, co o tym myślicie?



Zmieniony przez - Mąż1 w dniu 2017-05-23 16:02:58
Wysłana -
Malo kcal. Wywal margaryne i kujawski, daj oliwe i maslo prawdziwe.
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź