SFD.pl Trening dla początkujących

Dodaj odpowiedź

Prosto z mostu

Wysłana -
Hmm......... I długo nic. No więc proszę o ocenienie czy dobrze rozumuję, bo trening na masę jadę. Podam na przykładzie bicepsa, bo mi najprościej:
Max na bicek pojadę 12-13kg. No i nie wiem ile serii i jakie obciążenie oraz ile powtórzeń. Z atlasu by wynikało, że ok. 9-12 serii po co najmniej 6 powtórzeń, ale żeby to wykonać musiałbym wybrać ciężar w granicy 5-6kg, ale to tylko niecałe 50% obciążenia (a w atlasie pisze że trzeba 60-80% maksa). No i jeszcze ile serii, bo przeglądałem plany kolegów, którzy mieli tylko 4 serie na duże mięśnie.
A więc zwięźlej, ile serii i ile powtórzeń z jakim ciężarem na biceps (resztę mięśni se indukcją pokombinuje).
Jak ktoś jeszcze nie rozumie pytanie co lepsze: 4 serie po 8 powtórzeń z 10kg czy 9 serii po 6 powtórzeń z 5 kg?

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 16 lat

Waga: 66 kg

Wzrost: 177 cm

Cel treningowy: Masa

Staż treningowy na słowni: nie na siłowni ale już trenuje 2 miesiące na serio

Uprawiane inne sporty: piłka nożna, koszykówka

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki): 2x5kg hantle ale jak się postaram wykombinuję 17kg(nie pytajcie jak xD)

Dieta: Jest

Przeciwskaznania medyczne: raczej nie

Zażywane suplementy: witaminki
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Co do tych serii, to ćwicz na małe partie (biceps, triceps, barki) 6-8 serii a na duże (klata, plecy, nogi) 10-12 i nie baw się w procenty bo siłownia to nie matematyka rób 8-12 powtórzeń takim ciężarem jakim dasz radę. A co do ogólnych postępów to wątpię, aby coś masy poszło jeżeli będziesz nawalać na siłke, grać w piłkę nożną i kosza. Niestety. :( Też kocham w kosza popykać, ale na masówce ostrej se go odpuszczam.
Wysłana -
Hmm czyli ta wersja druga tak. No ale jak bardzo powinienem być zmęczony po tych ćwiczeniach, bo pamiętam dawniej jak ćwiczyłem, to aż mi się w głowie kręciło ale to było raczej już przetrenowanie. A co oznacza, że na masówce se odpuszczasz? Przecież basen czy jakiś inny sport podczas treningu to podstawa.
Wysłana -
popatrz za treningami ogólnorozwojowymi lub całościowymi.
Wysłana -
Quebllo miał to na myśli
Trening ACT:
http://www.sfd.pl/[art]_ACT,_czyli_trening_dla_poczÄ…tkujÄ…cych_by_georgu!-t350762.html

Trening FBW:
http://www.sfd.pl/[art]_Full_Body_Workout_5x5-t395867.html

Jak z Twoim stażem to to będzie najlepszy wybór. Naprawę. Pzdr...
Wysłana -
"Przecież basen czy jakiś inny sport podczas treningu to podstawa."

sorry chodziło mi o masówke, jak będziesz nawalać ogólnorozwojowy to poprostu nie zapominaj o regeneracji, ale po 2 miesiącach ćwicz normalny fbw i wtedy sobie odpuść baseny, chyba że na postępach nie zależy ci aż tak bardzo jak na poprawie kondycji.
Wysłana -
Kurcze nie chce znowu ACT bo już 2 miechy robiłem a zapomniałem napisać. A co powiecie na plan, w którym robię np. 2 powtórzenia (duży ciężar) bez żadnych progresji itp. oraz serii 12-16 w zależności od mięśni (chociaż z tym ciężko mi idzie). Co tydzień podwyższałbym powtórzenia o 1 (nie chcę się przetrenować). Mówię o tym planie bo już go zacząłem 2 tyg. temu i chciałbym kończyć. Mam też taki problem z treningiem i tu proszę o odpowiedź w szczególności, bo albo po treningu jestem tylko trochę zmęczony, albo jak przesadzę, to już wykończony (psychicznie też). Nie wiem czy to wina tego, że chciałbym już mieć jakieś przyrosty i tak nawalam, czy po prostu mam za słabe mięśnie. W którą stronę powinienem iść: fizycznego wykończenia, czy optymalnego zmęczenia?
Wysłana -
L. wysłanych artykułów 18
L. przecz. artykułów 29
----------------
poczytaj najpierw o treningach, planach, diecie w tematach podwieszonych. Nie marnuj czasu.
btw. 'bicepsik' widze na 1 miejscu

Zmieniony przez - chwds w dniu 2009-05-04 17:27:04
Wysłana -
Gościu, jeszcze drugi link masz do FBW..
Nie masz co robić? To czytaj podwieszone posty
Wysłana -
poczytaj te posty

inaczej współpraca będzie trudna.

pozdro.
Wysłana -
Kurcze no czytałem to nie raz no ale nic. Powtórzę jeszcze pytanie co do zmęczenia: "W którą stronę powinienem iść: fizycznego wykończenia, czy optymalnego zmęczenia?"
A co do FBW jak już pisałem byłem po nim wykończony, ale z wielką, prze największą chęcią wrócę, jeśli dowiem się jak zmęczony mam być.
Ale zauważyłem, że koledzy z forum traktują mnie jak nie wiem kogo. Tematy jakie mi wysyłacie czytam zawsze, jestem skory do współpracy, ale wydaje mi się, że na treningu zawsze przesadzam i dlatego pytam. Jeszcze raz proszę o odpowiedź.
A dodam jeszcze, że te L. przeczytany... itp. to są małe bo czasem się nie loguje.

A taki se jeszcze plan założyłem, żeby jechać na obciążeniach ok. 80% z małą liczbą powtórzeń i co tydzień zwiększać powtórzenia. Dobrze robię?

Kurde siedzę se teraz na forum i czytam i wyczytując wiele rzeczy postanowiłem zapytać. Jeżeli np. ciężar x podniosę najwięcej 8 razy i ćwiczę 3 razy w tyg., to powinienem podnosić ten ciężar 8/6/4 razy, czy też np. 4/4/4?
P.S. Pisaliście o progresji ale raczej to odpada.

Zmieniony przez - ziomalexio w dniu 2009-05-05 19:32:45
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź