SFD.pl Trening dla zaawansowanych

Dodaj odpowiedź

Procentowy udział włókien mięśniowych

Wysłana -
Witam
Mam takie pytanie.
W internecie można znaleźć informacje dotyczące procentowej zawartości włókien mięśniowych (białe, czerwone) w poszczególnych mięśniach (np. mięśnie łydki zawierają 90–100% włókien czerwonych).
Czy zna ktoś może badania, które określają ten procentowy udział włókien w poszczególnych mięśniach?
Chodzi mi o dokładne źródło tych danych – wyniki konkretnych badań.
Pozdrawiam
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
W źródłach tego artykułu (Menno Henselmans) masz powypisywane badania/prace
http://www.jmaxfitness.com/blog/muscle-specific-hypertrophy-guide-targeted-muscle-building/
Polecam przeczytać cały tak na marginesie
Wysłana -
Dzięki za odpowiedź.
Mam tylko takie pytania. Z tego tekstu wynika, że w mięśniach brzucha dominują włókna szybkokurczliwe:
Another consideration is that, anecdotally, the anterior core seems to have limited hypertrophic potential, though its muscles are fast twitch dominant by about 5%.
To by oznaczało, że trzeba robić małą liczbę powtórzeń przy dużym obciążeniu. Jednak powszechnie wiadomo, że na brzuch trzeba robić dużo powtórzeń. Jak to jest z tym brzuchem? Może ja coś źle rozumiem?
Pozdrawiam


Zmieniony przez - Janes w dniu 2018-04-29 17:18:08
Wysłana -
"fast twitch dominant by about 5%."
Czyli nie ma aż tak dużej przewagi. Biceps ma podobny podział.

To jest nieprawda, że na brzuch trzeba robić dużo powtórzeń na małym ciężarze
To raczej mit ludzi powstały na bazie głupiej aerobicznej 6 Weidera,
nieudolna próba spalania tłuszczu przez ćwiczenie brzucha do porzygu.

Ja trenuje brzuch tak jak bica: 3 x 10 dwa razy w tygodniu, wznosy kolan wisząc z doczepionym do kostek ciężarem na łancuchu i mam dobre rezulaty. Progresuję z ciężarem. Plus jeszcze guma poziomo dla zdrowia/na skosy raz w tygodniu, żeby mieć chociaż jedną rotacje w planie.


Zmieniony przez - xorton w dniu 4/29/2018 7:35:20 PM
Wysłana -
ja wiem jedno, trzeba po prostu wypośrodkować, oprócz rodzaju włókien wziąć pod uwagę kinetykę, inaczej mimo wszystko trzeba podejść do m. brzucha a inaczej do klatki czy dolnego grzbietu itd., itd...
no i trzeba też odkrywać swoje własne w tym kontekście właściwości...
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź