SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Problem z wyciskaniem leżąc i wyciskaniem żołnierskim

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1175

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 199 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 5095
Witam.

Mam pewien problem mianowicie mam problem z wyciskaniem płasko i jakimkolwiek unoszenie ciężarów powyżej głowy.
Jestem stosunkowo początkujący i zaczynam na niewielkim ciężarze.
Przy wyciskaniu płasko przy którymś powtórzeniu bierze mnie skurcz, spiecie, paraliż (nie wiem jak to nazwać) najczęściej w ramionach i na środku klatki piersiowej. Nie mogę wtedy kompletnie wypchnac sztangi wyżej, kompletny paraliż. Od czego to może być?

Druga kwestia to wyciskanie zolnierskie, jak i każde wyciskanie ponad głowę. Mam stwierdzone okrągłe plecy, i inne podobne schorzenia. Po siłowni znaczenie poprawiła się moja sylwetka, chodzę wyprostowany. Lecz tych ćwiczeń nie mogę wykonać nawet na pustej sztandze. Ciało się wygina, występuje ból w plecach i brak siły. Jak mogę to poprawić?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6511 Napisanych postów 62304 Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 777678

Osoby początkujące mogą mieć negatywne odczucia ze strony układu mięśniowego podczas ćwiczeń. Niestety nasz mięśnie na co dzień nie są przyzwyczajone do treningu oporowego dlatego początkowo możemy odczuwać w nich większe zmęczenie czy skurcze. Jednak taka sytuacja nie będzie trwała długo, ponieważ mięśnie się zaadaptują do wysiłku i negatywne skutki ustąpią.

Mówimy o sytuacji gdy prawidłowo się odżywiamy i odpowiednią ilość czasu poświęcamy na regenerację.