SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami

SFD.pl Z archiwum kulturystyki

Dodaj odpowiedź

Pozowanie... i Ty możesz zostać zawodnikiem

Temat przeniesiony z 'Galeria Zdjęć' przez: 50 Dollars
Wysłana -
W każdej dyscyplinie sportu obowiązuje pewien regulamin, także i w kulturystyce obowiązują specyficzne zasady zachowania i występowania podczas zawodów. By dobrze wyglądać na scenie powinno znać się je na pamięć. Jeśli się ich nie zna, należy zapytać lokalnego sędziego oraz udać się na zawody w celu ich dokładnej obserwacji. Ćwiczenie pozowania należy rozpocząć co najmniej na sześć tygodni przed zawodami. Najlepiej poświęcić temu około 30 do 40 minut dziennie. Niezależnie od tego jak dobrze się wygląda, jeżeli nie zaprezentuje się swojej sylwetki w możliwie najlepszy sposób, sędziowie nigdy nie dowiedzą się jak jesteś dobry. Jaką korzyść przyniesie posiadanie dobrej kondycji, jeżeli nie potrafisz dobrze się "sprzedać"? Jeżeli samemu nie posiada się talentu, dobrze jest zaangarzować choreografa albo poprosić o pomoc kolegę. Rodzaj muzyki do podkładu powinien odzwierciedlać fizjonomię i osobowość. Niech kolega nagra na video twój program i obowiązkowe pozy i niech oceni je ktoś z doświadczeniem. Pozy powinny być tak dopracowane, by podkreślały najlepsze części ciała, a te słabsze czyniły mniej widocznymi. Należy cały czas się uśmiechać i nie pozwolić na zdekoncentrowanie (np. rozluźnienie mięśni brzucha tak, że zacznie on zwisać, nie należy też mówić zbyt dużo, itd.). Nawet jeśli nie jest się w pierwszym szeregu pozujących, sędziowie i tak będą patrzeć, a oni nie lubią tego balonu zwisającego nad spodenkami. Należy ćwiczyć pozowanie przed żywą publiką, a nie tylko przed lustrem. Pozowanie przynosi tą korzyść, że poprawia separowanie i ogólną twardość mięśni. Nie należy zostawiać pozowania na ostatnią chwilę. Kolejną korzyścią wypływającą z ćwiczeń pozowania, jest poprawa wytrzymałości. Pozowanie jest ciężką pracą! Będziesz zaskoczony jak ciężko jest pozować przez pełne 30 minut. Bardzo często widać kulturystów wypadających z rytmu i ciężko łapiących oddech. Tylko dzięki ćwiczeniom będziemy mogli napinać mięśnie bez zbędnych odpoczynków. Naucz się przyjmować krytyczne uwagi. Tylko dzięki nim będziesz wiedział co musisz zrobić by wygrać następne zawody.
Właściwy kolor skóry jest bardzo ważnym elementem. Nawet nie zdajemy sobie sprawy jak właściwe przygotowanie skóry wpływa na wyniki w czasie zawodów. Pewna część początkujących zaniedbuje uzyskanie poprawnej opalenizny lub nie używa środków do opalania lub używa ich nieodpowiednio (brak warstwy podkładowej pod wierzchni środek opalający, kleksy, opuszczone miejsca, itd.). Każdy człowiek jest inny i będzie potrzebował więcej lub mniej opalenizny, albo więcej lub mniej środka samoopalającego. Opalenizna ściąga skórę, stwarzając wrażenie twardszej, pomaga wyeliminować wodę z warstwy podskórnej i dodaje połysku, przez co skóra wygląda na zdrowszą. Przed użyciem środka opalającego należy najpierw nałożyć warstwę podkładową, albo na scenie będzie się przypominało marchewkę w żółto-pomarańczowym kolorze skóry. Należy uważać by nie robić zacieków, kleksów, nie ominąć jakiejś partii. Nie wolno zapomnieć o twarzy. Czasami widać jak zawodnik wychodzi na scenę z opalonym ciałem ale białą twarzą i to nie jest tak zupełnie tym, czego oczekują sędziowie. Zbyt dużo olejku sprawia, że wyglądasz gładko, zbyt mało, że matowo. Pamiętaj że olejek musi być naniesiony równomiernie na całe ciało.
Należy zadbać o dobre uczesanie. Spodenki do pozowania powinny przylegać ściśle do ciała, szczególnie z tyłu. Jeżeli będą wyglądać jak pieluchy, zabiją symetrię ciała. Gdy zamawia się spodenki, należy pamiętać o stratach centymetrów w pasie, biodrach i pośladkach. Jeżeli ma się krótkie nogi i długi tułów, albo szeroką talię, należy zadbać by kostium był wysoko ponad udami. Jeżeli ma się duże pośladki, spodenki powinny być w kolorze czarnym. Nie wybieraj po prostu swojego ulubionego koloru. Kup sobie dwie lub trzy pary, na wypadek gdyby coś się przydarzyło jednej z nich.



Poniżej dokładnie opisanych jest siedem póz obowiązkowych wraz ze wskazówkami jak najlepiej je wykonywać.


"Bądź silniejszy, a będziesz miał rację".

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -


Mięśnie dwugłowe ramion przodem - http://www.sfd.pl/IV_MISTRZOSTWA_Mr_SFD_i_II_MISTRZOSTWA_Miss_SFD__REGULAMIN_i_ZGŁOSZENIA_-t804973.html zdjęcia MR SFD Marcin_OLB



Stojąc, prawą lub lewą nogę należy odstawić w taki sposób, by była ona wyprostowana, a palce oparte o parkiet. Druga lekko ugięta w kolanie, a ręce uniesione ku górze. Uginając ręce w łokciach i nadgarstkach jednocześnie opuszczać je w dół. Łokcie nie powinny przekraczać górnej linii ramion, ze względu na niekorzystny wpływ na kształt mięśni najszerszych grzbietu. Następnie opuszczać i napinać mięśnie ramion, przedramion i najszerszych grzbietu. Nalezy jednocześnie wciągać brzuch i zrobić głęboki wdech dzięki któremu klatka piersiowa uniesie się w górę. Dzięki tym czynnościom poszerzają się m.in górne części mięśni najszerszych grzbietu. Można lekko cofnąć łokcie do tyłu, a dłonie wysunąć do przodu. Dzięki temu pokażemy bicepsy pod korzystniejszym kątem, jednak nie u wszystkich ma to miejsce. Należy sprawdzić samemu. Końcowym elementem przyjęcia tej pozy jest mocne napięcie wszystkich mięśni z wyjątkiem mięśni brzucha, gdyż ten pozostaje wciągnięty.


Podczas prezentowania tej pozy, sędziowie oceniają ogólne proporcje ciała oraz wszystkie mięśnie widziane z przodu. W sposób szczególny oceniany jest kształt i wysokość bicepsów, ich stosunek do tricepsów, proporcje mięśni czworogłowych ud do mięśni brzuchatych łydek, szerokość mięśni najszerszych grzbietu względem talii, długość tułowia do długości nóg oraz długość podudzi do długości ud.


Podczas prezentacji tej pozy, pamiętaj aby:
- cały czs napinać mięśnie nóg
- nie unosić barków zbyt wysoko
- nie opuszczać łokci poniżej linii barków
- uśmiechać się
- nie garbić się

"Bądź silniejszy, a będziesz miał rację".



Zmieniony przez - ASNF w dniu 2014-12-02 22:19:04
Wysłana -


Mięśnie najszersze grzbietu przodem



Stoimy, nogi lekko ugięte w kolanach, pięty blisko siebie, palcami na zewnątrz, ręce mocno ugięte w łokciach, dłonie zaciśnięte, "wbite" w boki tułowia na wysokości punktów rozpoczęcia mięśni najszerszych grzbietu, łokcie mocno odchylone do tyłu. Napinając mięśnie najszersze, łokcie przesówane są do przodu. Brzuch wciągnięty, głęboki wdech. Dzięki temu klatka piersiowa unosi się w górę i górne części mięśni najszerszych grzbietu poszerzają się.Końcowym elementem przyjmowania pozy jest mocne napięcie wszystkich mięśni, z wyłączeniem mięśni brzucha

Komisja sędziowska ocenia proporcje ciała oraz wszystkie mięśnie widziane z przodu. Także stosunek mięśni najszerszych grzbietu do bioder. Większość zawodników dla polepszenia ogólnych proporcji ciała mocno wciska dłonie w boki. Zmniejsza to obwód talii.





Podczas prezentacji tej pozy, pamiętaj aby:
- nie wysuwaj łokci przed tułów
- nie unoś barków w górę
- napinaj mięśnie ud
- nie odchylaj zbytnio tułowia

"Bądź silniejszy, a będziesz miał rację".

Zmieniony przez - Banan w dniu 2012-09-30 11:44:21
Wysłana -


Mięśnie klatki piersiowej bokiem



Stojąc prawym lub lewym bokiem do komisji sędziowskiej, jedną z nóg należy lekko ugiąć w kolanie, a drugą odstawić daleko do tyłu. Przesuwając ją do przodu po nodze drugiej następuje wypchnięcie mięśnia dwugłowego, co korzystnie go weksponuje. Następnie należy unieść piętę, a palce stopy mocno wcisnąć w podłogę. Siłą i techniką nacisku należy sterować tak, aby napinały się tylko przednie mięśnie uda. Rozluźniony mięsień dwugłowy, poddawany wspomnianemu wyżej wypychaniu, wybrzusza się, pogłębiając bruzdę oddzielającą go od pozostałych mięśni. Tułów wyprostowany. Teraz należy zgiąć rękę w łokciu tak, abyprzedramie było zbliżone do poziomu, a wewnętrzna strona zaciśniętej w pięść dłoni, skierowana ku górze. Taki układ ręki sprawia, że biceps przybiera kształt kulisty. Dłoń wywiera na nadgarstek umiarkowany nacisk. Wciągnięty brzuch, głęboki wdech. Mięsień piersiowy od komisji umiarkowanie luźny, drugi zaś mocno napięty i dodatkowo wypchnięty poprzez nacisk ręki.

Oceniany jest stopień rozwoju oraz definicja klatki piersiowej, mięśni naramiennych, ramion, przedramion, ud oraz podudzi. Oceniana jest również ogólna proporcja nóg w stosunku do tułowia.


Podczas prezentacji tej pozy, pamiętaj aby:
- nie pochylać głowy do przodu
- nie uginać zbyt mocno nogi od strony komisji sędziowskiej
- bark od strony jurorów utrzymać nieco niżej niż bark przeciwny

"Bądź silniejszy, a będziesz miał rację".

Zmieniony przez - Banan w dniu 2012-09-30 11:44:38
Wysłana -


Mięśnie dwugłowe ramion tyłem



Stojąc tyłem, lewą lub prawą nogę lekko ugiąć w stawie kolanowym, kierując palce stopy i kolano na zewnątrz. Jedną nogę odstawić nieco w bok cofając i zrobić wspięcie na palce uginając ją w kolanie. Odstawienie nogi w bok, pozwala na lepsze zademonstrowanie mięśni dwugłowych uda, oraz pozostałych mięśni wewnętrznych uda. Z tej pozycji unieść ręce w górę, a następnie uginając je w łokciach i nadgarstkach, powoli opuścić w dół. Ruch opuszczania zakończyć wówczas, kiedy łokcie znajdą się na linii barków. Równolegle z opuszczeniem rąk, opuścić również barki, dzięki czemu mięśnie najszersze grzbietu nieco się poszerzają. Mocno wyciągnąć brzuch i zrobić głęboki wdech. Spowoduje to uniesienie klatki piersiowej, dzięki czemu górna część mięśni najszerszych grzbietu jeszcze się poszerza. Tułów nieco odchylić do tyłu.

Sędziowie oceniają wszystkie widziane z tyłu mięśnie. Oceniane są również ogólne proporcje ciała.


Podczas prezentacji tej pozy, pamiętaj aby:
- nie ściągać zbytnio barków do siebie
- nie garbić się
- nie unoś łokci za wysoko
- napinaj mięśnie dwugłowe jak i prostowniki grzbietu

"Bądź silniejszy, a będziesz miał rację".

Zmieniony przez - Banan w dniu 2012-09-30 11:45:11
Wysłana -


Mięśnie najszersze grzbietu tyłem



Prawa lub lewa noga ugięta lekko w kolanie, palce stopy i kolano odchylone nieznacznie w bok. Jedna z nóg odchylona nieznacznie w bok. Druga odstawiona do tyłu z jednoczesnym odchyleniem w bok (ukośnie), oparta palcami o podłogę. Takie ustawienie nogi ma korzystny wpływ na dobre wyeksponowanie jej mięśnia dwugłowego. Broda wypchnięta do przodu, mięśnie pośladkowe napięte. Dłonie zwinięte w pięści z kciukami odchylonymi i skierowanymi do tyłu, wciśnięte w boki około 3 cm powyżej bioder. Łokcie mocno odchylone do tyłu. Następnie należy przesunąć łokcie do miejsca kiedy odległość między nimi będzie największa.. Broda uniesiona nieco do góry, dzięki czemu dobrze są wyeksponowane mięśnie czworoboczne pleców. Brzuch wciągnięty i nabrane powietrze. Tułów odchylony do tyłu na tyle, aby wzrok sędziów był prostopadły do lini pleców.

Sędziowie oceniają przede wszystkim proporcje sylwetki. Umięśnienie stawiane jest na drugim planie. Komisja zwraca szczególną uwagę na stosunek górnej części ciała do dolnej, stosunek mięśni naramiennych oraz najszerszych grzbietu do talii i do mięśni ud.


Podczas prezentacji tej pozy, pamiętaj aby:
- nie pochylać głowy do przodu
- nie zaokrąglać pleców


"Bądź silniejszy, a będziesz miał rację".

Zmieniony przez - Banan w dniu 2012-09-30 11:45:27
Wysłana -


Mięsień trójgłowy ramienia bokiem



Stojąc lewym lub prawym bokiem do komisji sędziowskiej, ugiąć lekko w kolanie jedną z nóg, drógą zaśodstawić mocno do tyłu. Palce oprzeć na podłodze. Uginając cofniętą nogę, przesuwamy ją po nodze prawej do przodu w taki sposób, aby był maksymalnie wyeksponowany jej mięsień dwugłowy. By dobrze uwypuklić mięśnie podudzia, należy palce nogi mocno wcisnąć w parkiet. Odległość między nogami powinna wynosić około 20 cm. Wyprostowaną rękę należy nieco odchylić do tyłu, a nadgarstek obrócić nieco do tyłu, aby dobrze był wyeksponowany zarówno jej mięsień dwugłowy, jak i trójgłowy. Demonstrowaną rękę należy przytrzymać nieco powyżej nadgarstka palcami drugiej ręki. Tułów należy lekko pochylić ku przodowi, wciągnąć brzuch i napiąć mocno mięśnie proste brzucha.

Jak sama nazwa wskazuje, uwaga komisji sędziowskiej skupiona jest na mięsień trójgłowy ramienia. jednak tak jak w innych pozach, tak i tutaj na ostateczną ocenę wydaną przez każdego z sędziów, wpływa zarówno wygląd tricepsu, jak i ogólne wrażenie, jakie robi zawodnik.


Podczas prezentacji tej pozy, pamiętaj aby:
- prezentować nogę każdemu z jurorów
- w pełni wyprostować rękę
- nie pochylać się zbytnio do przodu
- mocno napiąć łydkę

"Bądź silniejszy, a będziesz miał rację".

Zmieniony przez - Banan w dniu 2012-09-30 11:45:41
Wysłana -


Mięśnie brzucha i ud przodem



Stojąc przodem do komisji sędziowskiej, prawa lub lewa noga lekko ugięta w kolanie, a palce stopy skierowane na zewnątrz. Jedna z nóg lekko wysunięta przed drugą tak, aby maksymalnie zasłaniała przestrzeń pomiędzy nogami. Dłonie splecione z tyłu głowy. Tułów nieco odchylony do tyłu i załamany na wysokości mostka. Mięśnie brzucha lekko wciągnięte i mocno napięte. Najpierw prezentowane są mięśnie proste brzucha, chwilę później poprzez lekki skręt tułowia prezentowane są mięśnie skośne brzucha. Wszystkie ruchy podczas wykonywania tej pozy powinny być wolne i kontrolowane.

W trakcie demonstrowania tej pozy, sędziowie szczególną uwagę zwracają na mięśnie proste brzucha oraz mięsień czworogłowy uda nogi wysuniętej do przodu.






Podczas prezentacji tej pozy, pamiętaj aby:
- nie tracić czasu na prezentowanie mięśni skośnych, kosztem mięśni prostych
- nie pochylać się zbytnio do przodu
- nie odrywać palców stopy od podłoża w miejsce stopy (noga wysunięta do przodu)
- nisko splatać dłonie
- eksponować mięśnia krawieckiego uda i brzuchatego łydki nogi wysuniętej


"Bądź silniejszy, a będziesz miał rację".

Zmieniony przez - Banan w dniu 2012-09-30 11:45:59
Wysłana -
No, no, no, fajny artykuł.

BRUTUS
Wysłana -
SizeXl masz soga chociaz mi to nie grozi na razie he he

Pozdrawiam

Kilop

Doradca w dziale Trening
Wysłana -
SOG !

Pozdrawiam,
Mawashi

Lepiej jest być kanciastym Czymś niż okrągłym Niczym.
**Moderator Działu Trening**
Strona 1 z 12
Dodaj odpowiedź