SFD.pl Trening dla początkujących

Dodaj odpowiedź

Powrót do ćwiczeń a ćwiczenia w domu

Wysłana -
Witam. Mam do was pytanie i proszę o pomoc. Kiedyś cwiczylem na siłowni przez około 3 lata a później aż do teraz miałam przerwę około 6 lat. Przez ten czas trochę przytylem i chciałbym zacząć wyglądać nieco lepiej ale przede wszystkim chce ćwiczyć dla zdrowia i tutaj moje pytanie. Czy ma sens ćwiczenie na zasadzie interwalow pompek, podciągania na drążku i plank? Pytam ponieważ nabawilem się kontuzji kolana i przysiasy w moim przypadku są wykluczone...cwuczyc mam zamiar w domu z ciężarem własnego ciała. Co o tym myślicie? Planowałem zrobić coś takiego ze robie przez 40-60s powyższe ćwiczenia (np po 20s każde) a potem 30s przerwy i tak 5-8 obwodów. Ponadto kiedyś jak cwiczylem na siłowni to zrobiły mi się rozstępy (pod pachami jakby przy klatce piersiowej i przy plecach) a w czasie przerwy od siłowni zrobiłem tatuaże na ręce (cały rękaw) i chciałem zapytać czy od tych ćwiczeń nie "strzela" mi kolejne rozstępy lub te które mam nie rozejda się jeszcze bardziej? Boję się że przez to rozejda mi się tatuaże. Dodam że Teraz ważę 82kg a jak cwiczylem to rozstępy pojawiły mi się przy wadze około 77kg a teraz chciałbym zejść do wagi 75kg


Zmieniony przez - Sebastian.1991 w dniu 2018-04-15 12:00:26
Wysłana -
Aktywność fizyczna, odpowiednio dobrana jest kluczem do uzyskania estetycznej sylwetki, a co najważniejsze zdrowia na długie lata. Istotne jest jednak to, aby była ona wykonywana przez całe życie, a nie tylko chwilowo, jak w Twoim przypadku przez 2 lata. W zasadzie każdy rodzaj aktywności będzie lepszy niż nierobienie niczego i siedzenie na kanapie przed telewizorem.

Trening w domu w pewnym stopniu pomoże w poprawie samopoczucia, troszkę sylwetki i sprawności. Jednak niestety pewnego progu nigdy nie przekroczysz, wykonując pompki, plank i brzuszki. 1-2 miesiące możesz tak poćwiczyć, w tym czasie zając się rehabilitacją chorego kolana i po powrocie do zdrowia, przejść na solidne treningi siłowe. Podstawą ich może być trening:

1. Ogólnorozwojowy (full body workout): http://www.sfd.pl/topic-t364504.html
2. Rozdzielny (split): http://www.sfd.pl/[art]_Split_czyli_zabawa_na_calego_dla_bardziej_zaawansowanych_by_georgu-t350792.html

Na początek możesz wybrać ten pierwszy, a z czasem po kilku miesiącach pomyśleć o zmianie, aby zaskakiwać mięśnie nowymi bodźcami.



Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Trenig w domu to nie jest jakis ekstremaply po którym Ci rozstępy wywali.

na poczatek dąłbym normalny trening nie w formie interwałów, do wsyisłku organizm trzeba przygotować.
Wysłana -
Tzn ćwiczę już jakieś 4 miesiące. Robię jakieś aero na stepie i pompki tylko przez to kolano niestety aero odpada... Fizycznie czuje się już ok i jak robiłem jakieś intrwały już (tabata) to radzilem sobie nieźle. Nie zajrzy mi na masie ani sile a na zdrowiu i podrzeźbieniu mięśni a jeżeli mięśni mi też przybedzie to nie będę narzekal tylko boje się tych rozstępów


Zmieniony przez - Sebastian.1991 w dniu 2018-04-15 12:13:21
Wysłana -
Rozstępy się poajwiają jak masuejsz i skjóra nie wyrabia, a Ty raczej będziesz redukował
Wysłana -
No tak ale jeżeli w przyszłości zdecydowałbym się żeby lekko dorzucić mięsa lub utrzymywać wagę nadal ćwicząc na drążku i robiąc pompki/dipsy to rozstępy się nie pojawia? Bo plan mam taki żeby na stałe już wrócić do ćwiczeń
Wysłana -
Nie pojawia sie dopóki sie mocno nie rozrosniesz.
Wysłana -
Mocno rozrosne tzn? Nie mam zamiaru robić super masy chce ważyć w okolicach 75-80kg stopniowo pozbywać się tłuszczu i jak się uda to dorzucac trochę mięsa. Dietę staram się utrzymywać w miarę zbilansowana
Wysłana -
jak beda niedobory dietetyczne np kolagenu i witaminy c w jadlospisie, to tez moga wystapic rozstepy
Wysłana -
Nawet przy takim rekreacyjnym treningu metabolicznym?
Wysłana -
A co myślicie o użyciu spalacza tłuszczu? Wiem że tego używa się gdy jest dopracowana dieta i odpowiedni staż ale może akurat? Myślę że dietę mam dosyć zbilansowana, bo ta starałem się trzymać w miarę dobra nawet gdy nie cwiczylem. Pytam bo mam dosyć dziwna budowę ciała, mianowicie klatka, ręce nogi są całkiem spoko. Może nie jest to suche mięso ale w lustrze jak się widzę to jest git, problem mam niestety z brzuchem bo jest on jak taki "balon". Trochę jak u ko iety w ciąży... Jest to u mnie genetyczne bo ojciec, brat, wujek maja dokładnie to samo a ja chciałbym się tego pizbyc


Zmieniony przez - Sebastian.1991 w dniu 2018-04-16 14:45:49
Wysłana -
Sebastian.1991
Nawet przy takim rekreacyjnym treningu metabolicznym?


moze tak byc, kazda aktywnosc bedzie zmieniala w pewien sposob zapotrzebownaie organizmu na makrosy czy poszczegolne mikroelemety,
Strona 1 z 8
Dodaj odpowiedź