SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Posilek z najwieksza iloscia bialka

temat działu:

Kuchnia SFD

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 4510

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 43 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 575
Witam I bardzo prosze o pomoc. Prosilbym o pare przepisow na sniadania I kolacje z jak najwieksza iloscia bialka. Mam problem poniewaz w kuchni jestem kompletnie zielony, a duzo cwicze I duzo waze wiec potrzebuje duze ilosci bialka I wegli. Z weglami niemam problemu. Jednak przyjac ok.450-500g bialka dziennie to dla mnie nielada wyzwanie. Prosze o pomoc I z gory dziekuje
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 4061 Napisanych postów 45434 Wiek 3 lata Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 347349
Witam




Białko jest niezbędnym elementem diety .Dlaczego ? Jest ono budulcem masy mięsniowej zaś w okresie redukcji zabezpiecza ono mięsnie przed spadkiem, więc jest niezbędnym składnikiem pokarmowym .Dodatkowo, z czego mało osób zdaje sobie sprawię, aminokwasy z których zbudowane są białka mają w naszym organizmie szereg ważnych funkcji. Z tyrozyny na przykład powstają hormony tarczycy regulujące tempo przemiany materii. Inny aminokwas taki jak leucyna wspiera działanie insuliny, czyli bardzo anabolicznego hormonu. Proteiny mają również potencjał odchudzający. Wynika to z tego, jaki wpływ mają aminowkasy na poziom niektórych hormonów regulujących tempo przemian metabolicznych. Białko przyśpiesza tempo przemiany materii najbardziej ze wszystkich składników pokarmowych.