sfd logo sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami

SFD.pl Sztuki Walki

Dodaj odpowiedź

Porady co do treningów

Wysłana -
Witam.
Na wakacje chciałbym ułożyć sobie program treningowy dostosowany bardziej do doskonalenia uderzeń i wyprowadzania ciosów. Chodziłem kilka miesięcy na krav magę, ale muszę zrezygnować do września z własnych powodów. Chciałbym się poradzić w kwestii treningów typowo "garażowych". Mam do dyspozycji worek, rower, ławeczkę oraz ciężarki 5kg. Jestem wysoki, mam proste wysokie barki, ale chciałbym zrobić mięśnie barków klaty i brzucha. Czy jest ktoś kto mógłby pomóc mi ułożyć takowy program treningowy? Byłbym bardzo wdzięczny. PS Nie jestem jakoś mocno obeznany w sprawach wyciskania itp. więc proszę nie pisać jakiś skomplikowanych pojęć.
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogę Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Po 1, w garażu to Ty się techniki nie nauczysz. Po 2 nie zbudujesz tylko mięśni klaty, barków i brzucha. Po 3 to nie robi się mięśni, ponieważ każdy je ma, jedni większe, drudzy większe. Po 4 z ciężarkiem 5kg to nie wiadomo ile nie zrobisz. Ja na twoim miejscu wybrałbym trening obwodowy. Polega on na tym, że wykonujesz kilka ćwiczeń (stacji) przez określony czas lub ilość powtórzeń. Gdy kończysz jedną stację bez przerwy przechodzisz do drugiej. Gdy wykonasz wszystkie ćwiczenia skończyłeś jeden obwód. Teraz masz chwilę na odpoczynek. Później robisz ten sam obwód. Obwodów na początek możesz dać 2 lub 3. Z czasem możesz oczywiście dodawać obwodów, zmniejszać ilość stacji, zmieniać ćwiczenia itd. Poczytaj też o tabacie. A oto przykładowy trening obwodowy, który możesz wykonać w domu.

1.Pompki
2.Przysiady z hantlami
3.Spięcia brzucha
4.Wiosłowanie hantlami
5.Wyciskanie hantli nad głowę
6.Bieg bokserski
7.Martwy ciąg z hantlami

Na każdej stacji pracujesz minutę. Jeżeli już nie dajesz rady to odpoczywasz kilka sekund i kolejne powtórzenie. Przerwa pomiędzy obwodami też 1 min. Obwodów wykonuj 2-3. Trenuj 3 razy w tyg. Staraj się by po każdym treningu mieć dzień przerwy. Do tego przed treningiem solidna rozgrzewka. Na początek pajacyki, krążenia ramion, przysiady, możesz też dodać rowerek. Następnie rozgrzej wszystkie stawy. Od góry do dołu. Następnie zrób rozciąganie dynamiczne. Po treningu rozciąganie statyczne (nie tylko nogi ale całe ciało). Do tego zadbaj o dietę. Tutaj polecam dział odżywianie.
Wysłana -
Techniki uderzeń raczej mogę się poduczyć. Bardziej techniki sparingowej się w garażu nie nauczę. Tak czy owak dzięki. Na pewno się przyda. Muszę jeszcze ogarnąć jakąś dietę
Wysłana -
Techniki sparingowe? Ja na twoim miejscu odpuściłbym techniki. Jeżeli źle się nauczysz, będziesz musiał później oduczać się złych nawyków.
Wysłana -
Pietrosiek253, co masz na myśli pisząc "stacje"? Plan stacyjny,a plan obwodowy to dwa różne treningi.
Autorze, co do techniki uderzeń to Pietrosiek253 ma rację. Jeśli jeszcze nie umiesz technicznie uderzać,a dopiero się uczysz, to masz duże szanse na nauczenie się złych nawyków, których pozbyć się będzie znacznie trudniej niż jakbyś zaczynał od zera.
Wysłana -
Nie, w garażu samemu nie nauczysz się techniki uderzeń. Nawet Foreman ulicznik musiał iść do klubu nauczyć się uderzać choć miał naturalne p******nięcie w łapie. Idź na normalny boks do klubu 4x w tyg to się podszkolisz że hoho, samemu nabierzesz złych nawyków a nikt Cię nie poprawi.

Tak jak chłopaki: treningi obwodowe, ale błagam dokup trochę sprzętu i ciężarków bo 5 kg to se możesz do siurka podwiązać i zrobić tym helikopterek. Jak nie masz kasy na żelastwo to zrób sandbaga, wpisz w YouTube HOMEMADE SANDBAG, masz trochę tutoriali, a takim sandbagiem całe ciało przećwiczysz
Wysłana -
QUEBLO
Plan stacyjny,a plan obwodowy to dwa różne treningi.


A obwody nie składają się ze stacji? Więc jaki jest trening obwodowy, a jaki stacyjny?
Wysłana -
Pietrosiek253
A obwody nie składają się ze stacji? Więc jaki jest trening obwodowy, a jaki stacyjny?
Trening obwodowy polega na wykonaniu zestawu ćwiczeń po kolei, jedno po drugim. Po zakończeniu wykonywania wszystkich ćwiczeń (obwód) odpoczywamy, po czym wykonujemy kolejny obwód zaczynając od ćwiczenia pierwszego w kolejności...
Wykonanie treingu stacyjnego polega na tym, iż na każdą partię mięśniową stosujemy od 1 do 3 ćwiczeń. Każde ćwiczenie to osobna stacja na ktorej się skupiamy wykonując wszystkie założone ilości serii, odpoczywamy, a następnie przechodzimy do kolejnego ćwiczenia na daną partię mięśniową...

Więcej na Metody treningowe - obwodowa i stacyjna
Wysłana -
Ja cały czas spotykałem się z twierdzeniem, że trening obwodowy składa się z obwodów, gdzie każdy obwód składa się ze stacji. Chodziło mi oczywiście o trening obwodowy.
Wysłana -
MMA wkleił opis różnicy w obu metodach.
wiele osób poszczególne ćwiczenia w obwodzie nazywa stacjami,stąd bywa to nieco mylące.
Coś w deseń wiosłowania i podciągania sztangi w opadzie,wiele razy stosowane zamiennie,choć to różne cwiczenia.


Zmieniony przez - QUEBLO w dniu 2017-05-07 13:44:44
Wysłana -
Możliwe. Moi znajomi mówili, że robią stacje, a robili trening obwodowy.
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź