SFD.pl Trening dla początkujących

Dodaj odpowiedź

Poprawny wyciskanie na ławce skośnej

Wysłana -
Witam.
Od roku chodzę na siłownię i wydaje mi się, że nie wykonuje poprawnie ćwiczenia wyciskania sztangi na ławce poziomej. Uważam tak dlatego ponieważ po ćwiczeniach zawsze bardziej czuje barki oraz mięśnie pod pachami nie wiem jak się one nazywają niż to, że pracowały mi mięśnie klatki piersiowej. Czy ktoś wie może czemu tak jest ? Widziałem sporo filmików o wyciskaniu jednak od siebie mogę dodać, że mam jeszcze problem z prawidłowym torem ruchu sztangi. Ciągle nie jestem pewien czy powinien on iść po lekkim skosie czy równo poziomo.


Zmieniony przez - mzuraw w dniu 2018-01-10 19:50:56
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
tutaj by trzeba bylo zobaczyc jak wykonujesz dane cwiczenie, nie da sie zgadnac, dlaczego masz akurat problem w wykonaniu wyciskania z opisu
Wysłana -
Pionowo nie będzie nigdy szedł

Tu masz jak u niektórych wygląda tor sztangi

Wysłana -
mzuraw
Witam.
Od roku chodzę na siłownię i wydaje mi się, że nie wykonuje poprawnie ćwiczenia wyciskania sztangi na ławce poziomej. Uważam tak dlatego ponieważ po ćwiczeniach zawsze bardziej czuje barki oraz mięśnie pod pachami nie wiem jak się one nazywają niż to, że pracowały mi mięśnie klatki piersiowej. Czy ktoś wie może czemu tak jest ? Widziałem sporo filmików o wyciskaniu jednak od siebie mogę dodać, że mam jeszcze problem z prawidłowym torem ruchu sztangi. Ciągle nie jestem pewien czy powinien on iść po lekkim skosie czy równo poziomo.



Zmieniony przez - mzuraw w dniu 2018-01-10 19:50:56


Wrzuć jakiś film ze swojego wyciskania i będzie można ocenić technikę tego wyciskania i będzie Ci można coś doradzić.
Wysłana -
Ja się wzorowałem na tym filmie:


Wysłana -
Przy 9:25 to bym zdecydowanie mocniej poczuł triceps przy takim ułożeniu niż klatkę piersiową
Wysłana -
rion10
Przy 9:25 to bym zdecydowanie mocniej poczuł triceps przy takim ułożeniu niż klatkę piersiową


Trochę może i wąsko... ja robię akurat szerzej... Można też ciut czepiać się np. nóg czy innych detali ale trzeba oddać, że filmik dość dobrze pokazuje technikę wyciskania.
Wysłana -
Jak z każdym ćwiczeniem złotym proporcje trzeba zmodyfikować nieco pod siebie ale na to można sobie pozwolić dopiero jak ma się jakieś doświadczenie.
Wysłana -
rion10
Przy 9:25 to bym zdecydowanie mocniej poczuł triceps przy takim ułożeniu niż klatkę piersiową


Trochę może i wąsko... ja robię akurat szerzej... Można też ciut czepiać się np. nóg czy innych detali ale trzeba oddać, że filmik dość dobrze pokazuje technikę wyciskania.

Ostatnio trochę ćwiczyłem z trójboistami (jednemu Mistrzowi nawet asystowałem przy WL bo mnie o to poprosił ) i oni trochę inaczej wyciskają. Pomijam już te kosmiczne mostki a raczej mosty. Wg tego Mistrza łokcie na dole ściągamy maks do siebie (wygląda to mniej więcej jak na powyższym filmie) a ciężar wyiskamy w linii prostej do góry. Nie po skosie w kierunku twarzy czy głowy ale pionowo w górę.
Wysłana -
Wyciskacze i trójbojowcy troszkę innymi parametrami się posługują u nich wynik jest celem i nas praca danym ciężarem.
Wysłana -
Istnieje szansa, że Twoja technika jest dobra. Barki bolą, bo po prostu są słabe i trzeba je wzmacniać.
Jeśli ściągasz łopatki i prowadzisz sztangę pod odpowiednim kątem to nie ma się czym przejmować.
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź