SFD.pl Trening dla początkujących

Dodaj odpowiedź

Poprawny wyciskanie na ławce skośnej

Wysłana -
Kiedyś na siłowni jakiś gość powiedział żeby sztangę prowadzić równo poziomo i od dłuższego czasu tak robię. Może o to chodzi bo nigdy wcześniej nie wyciskałem jej po łuku nad twarz tak jak na filmiku wyżej.



Zmieniony przez - mzuraw w dniu 2018-01-11 18:07:38
Wysłana -
Różnie z tym bywa. Na przykład jeden Mistrz powie, że - tu cytat - "w górę i w tył" (czytaj nad twarz czy w kierunku głowy) a drugi Mistrz powie, że tylko pionowo w górę. Ja wyciskałem jednym i drugim sposobem i żadnego dyskomfortu nie czułem. Dobrze mi się wyciskało w obu przypadkach. Obserwując jednak na siłowni tych lepszych, dużo bardziej zbudowanych i z większym stażem, wyciskają sztangę lekko po łuku, nad twarz.


Zmieniony przez - SzeA w dniu 2018-01-11 18:57:30
Wysłana -
wykonynaie ruchu "sztywno" gora-dol, niestety bedzie nienaturalne, nasze cialo nie jest przystosowane do tego aby idealnie pracowac w plaszczyznach ktore beda padac prostopadle, podejrzewam, ze barki moga mocno cierpiec na pionowym ruchu, bo beda zmuszone mocno stabilizowac cala obrecz
Wysłana -
Nie wyciska się po jednej linii. Chyba, że chcesz rozwalić barki.

Siły w tej wersji też nie ma.
Wysłana -
Czyli lepiej prowadzić gryf po ruchu w WL? Jeżeli tak to jak bardzo od klatki nad głowę? Nad brodę czy np nad czoło?
Zapewne jest to po części uzależnione od naszego ciała, czy tak?

Pytam bo dostaję sprzeczne informacje od różnych osób - raz, że ruch od klatki nad twarz (po łuku) jest zły bo rozwali mi naramienne aż po takie, że prosto w górę też rozwali mi barki bo np jest nienaturalny.

Jak to w końcu z tym jest? Czy w powyższym filmie fizjo dobrze pokazał WL czy widzicie jakieś błędy w jego wykonaniu tego ćwiczenia?


Zmieniony przez - SzeA w dniu 2018-01-12 09:46:08
Wysłana -
SzeA
Ja się wzorowałem na tym filmie:





ja mysle, ze nieco tutaj jest przerysowany ruch, nieco za gleboki, tak bedzie wygladal ruch w przypadku duzego mostka
jak zalozysz sporo na gryf, to nie wykonasz tak pedantycznie jak na filmie, nie ma opcji, bez pozadnego wygiecia, bo naramienne faktycznie wtedy dostana w dupe max

mysle, ze autor na potrzeby filmu wlasnie wskazal tego typu ruch by ukazac o co chodzi, ale samo obciazenie tez bedzie rzadzilo sie swoimi prawami i nieco skoryguje linie po ktorej poruszac sie bedzie gryf
Wysłana -
Dziękuję Tomku za wyjaśnienia.
Wysłana -
Gość gada mądrze ale trochę za dużo teorii a za mało praktyki. Uważam, że trzeba wycisnąć w swoim życiu przynajmniej te 140kg/150kg, żeby wiedzieć o czym się mówi.

Chociażby tor ruchu jaki pokazuje. Przy dużym ciężarze sztanga Ci poleci na twarz i całkowicie zdestabilizujesz barki. Przedramie powinno być cały czas prostopadle wzgledem ziemi, zatem po wyciśnięciu sztanga będzie sie znajdowała na barkami a nie brodą.

Kolejną kwestią są nadgarstki, jeśli będziesz je miał całkowicie wyprostowane to duży ciężar wypadnie z dłoni. Powinny one więc być pod lekkim kątem dla bezpieczeństwa. Przeciążeń unikniesz jeśli nie będziesz robił łychy a w tym pomoże mocne ściskanie gryfu.


Zmieniony przez - ronie220 w dniu 2018-01-12 15:33:43
Wysłana -
Niżej video jak podnoszę sztangę. Jakieś porady ?

https://www.dropbox.com/s/7ynbxgaoxhb5nxr/IMG_1567 (1).MOV?dl=0


Zmieniony przez - mzuraw w dniu 2018-02-13 18:50:47
Wysłana -
Załóż ciężar roboczy i wtedy nagrywaj film.


Łokcie powinieneś prostować do końca. Sztangę chyba za bardzo kierujesz w stronę głowy, bo przedramię ucieka od prostopadłości wzgledem podłoża.
Strona 2 z 2
Dodaj odpowiedź