SFD.pl Trening dla początkujących

Dodaj odpowiedź

Poprawa wytrzymałości, kalistenika

Wysłana -
Cześć. Chciałbym poprawić swoje osiągi w czterech ćwiczeniach. Dodam, że nie interesuje mnie wygląd, jedynie wytrzymałość siłowa (tak to się chyba nazywa?).

-Podciąganie nachwytem
-Pompki klasyczne
-Pompki na poręczach
-Skłony tułowia w przód

Jak zatem powinien wyglądać mój trening? Czy potrzebuję chodzić na siłownię? Nie interesuje mnie wyciskanie czy przysiadanie z x kilogramami. Jedynie te cztery ćwiczenia. Czy powinienem ułożyć plan treningowy, którego podstawą będą te ćwiczenia i dorzucić jeszcze jakieś inne na poszczególne partie? Z góry dzięki za pomoc! Pozdrawiam :)

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Skłony tułowia w przód to jest jakieś ćwiczenie na brzuch ?


Zmieniony przez - anubis84 w dniu 2018-05-07 14:08:21
Wysłana -
No tak, brzuszki.
Wysłana -
Jak chcesz być mistrzem tych konkretnych ćwiczeń to właśnie te ćwiczenia wykonuj
Wysłana -
Chcę stworzyć plan bazujący na tych ćwiczeniach. Piszę z prośbą do doświadczonych osób, by pomogły mi ustalić jak często mogę wykonywać plan treningowy i jak powinien on wyglądać.

Jeśli chcę poprawić liczby powtórzeń to potrzebuję układać plan na siłowni czy wystarczy np.rano pobiegać, skoczyć na jakiś plac zabaw i zrobić te ćwiczenia? Jak to powinno wyglądać? Jak często, po ile serii?
Czy uzupełniać te ćwiczenia innymi ćwiczeniami na dane partie? Np.na brzuch do skłonów dorzucić unoszenie nóg, planck, coś na skośne?
Wysłana -
A robiłeś jakieś testy ile jesteś w stanie dane ćwiczenie wykonać ?
Bo co z tego że serie i powtórzenia Ci rozpiszemy jak nie potrafisz się np podciągnąć 10 razy czy zrobić 40 pompek.
Wysłana -
No tak, za chwilę zrobię brzuszki, pompki, podciąganie, ale pompek na poręczach nie mam gdzie zrobić w tej chwili. Rozumiem podciągnięcia maks, pompki maks, brzuszki zrobić w jakimś określonym czasie? Ogólnie interesuje mnie maks w 2 minuty.

Sorki, zapomniałem o maxach, zarzuciłem wróżenie z fusów :D
Wysłana -
Cel:
-Pompki powyżej 74 powtórzeń - zrobię 26 :D
-Podciąganie nachwyt powyżej 20 powtórzeń - zrobię 3 do pełnego zwisu, chwila na dole, bo mam nisko drążek, by to było poprawne muszę powoli zejść, przy wyższym drążku 1-2 dorzucę i ogólnie planuję trenować na powietrzu więc ten niski drążek nie będzie używany
-Brzuszki powyżej 75 powtórzeń w 2 minuty - zrobię 43
-Pompki na poręczach powyżej 20 powtórzeń

Kiedyś trenowałem dosyć długo boks, kilka lat, ale przerwałem treningi, by mieć więcej czasu na naukę. Pompek robiłem z 70, podciągnięć może z 10-12, nie pamiętam ile dokładnie, pompek na poręczach po 30 i więcej a brzuszków nie robiłem.

Ogólnie powiedzmy, że od zera, wyniki są tragiczne, ale złożyło się na to 2-3 lata siedzenia przed książkami, papierosy, czasem alkohol. Nie może być inaczej, sam sobie winny. Chciałbym się poprawić, mam trochę wolnego czasu przed/po pracy, przed/po nauce i chcę go poświęcić na trening.


Zmieniony przez - bqzv w dniu 2018-05-07 19:56:17
Wysłana -
Powiem Ci cięzko będzie jak 20 podciągnięć a Ty zrobisz 3 tylko, to będzie największy problem, bo pompki czy brzuszki to szybko idą a z podciąganiem większość osób ma problem.

Jakimś sprzętem dysponujesz, jakieś hantelki czy coś w tym stylu czy tylko trening z masą własnego ciała ?
Wysłana -
Ogólnie to ja mogę i karnet na siłownię kupić i nawet sobie zrobić małą siłownię w rozsądnych kosztach, ale po prostu chcę z masą własnego ciała. Mam pracę i mam sporo czasu, jak rok to za mało to mam i dwa. Cały trening po to, by dostać się do szkoły oficerskiej lub do jednostek specjalnych i mam świadomość, że czeka mnie ciężka praca. Maturę ogarnę, bo piszę dobrze. Mam dużo czasu i chęci. Pracuję w systemie 4brygadowym. Zawsze rano mogę zrobić trening, czy to przed pracą czy po powrocie z nocki.

Jak więc według Ciebie powinno to wszystko wyglądać?
Wysłana -
Tu masz dobry plan podciągania
http://www.sfd.pl/Co_zrobić_żeby_się_wiecej_podciągać_na_drążku_-t524243.html

Spokojnie treningi w domu można robić

Pompek trochę zrobisz, mozesz dać plecak i coś włożyć do niego, tylko tak by ciężar u góry był a nie spoczywał na odcinku lędźwiowym.
Strona 1 z 3
Dodaj odpowiedź