SFD.pl Trening dla początkujących

Dodaj odpowiedź

Poprawa wytrzymałości, kalistenika

Wysłana -
No dobra. Fajny artykuł, uprzejmie dziękuję Ci za linka. Podoba mi się piramidka. I chyba na jej podstawie ułożę trening.

Jak to połączyć z pozostałymi ćwiczeniami? Podpowiedz mi proszę czy sensownym będzie biegać [najlepiej codziennie - 5* w tygodniu] i po biegu wstąpić na plac zabaw [mam 100m od domu, mogę tam zrobić wszystkie ćwiczenia], by zrobić trening siłowy? Czy rozsądnym będzie ułożyć tylko jeden plan? Chcę skłonić się ku prostocie i rutynie [lubię rutynę, nie wiem czy fizjologicznie jest zdrowa]. Ucząc się polegałem na rutynie i jestem wdzięczny intuicji, ale trening mięśni może być inny niż trening mózgu. No i jeszcze jedna sprawa - czy dorzucić inne ćwiczenia z masą ciała na konkretne partie czy może wykonywać tylko te cztery? Jeśli zechcesz odpowiedzieć na te pytania to postaram się coś ułożyć i podrzucę do sprawdzenia.

Raz jeszcze uprzejmie dziękuję za aktywną pomoc.
Wysłana -
Bieganie zależy jakie, aby nie obciążyć za bardzo organizmu, biegi i treningi.

najlepiej całe ciało wzmacniać, to jest taki sport że cale ciało w niektórych figurach bierze udział
Wysłana -
A może rower stacjonarny, mam w domu. Dokupię poręcze i dałoby radę złożyć coś takiego:

1)Rower stacjonarny
2)Podciąganie nachwytem
3)Podciąganie podchwytem
4)Pompki na poręczach
5)Pompki klasyczne
6)Pompki diamentowe
7)Unoszenie nóg na dół brzucha
8)Zwykłe brzuszki
9)Coś na skosy - brzuszki ze skrętem?
10)Coś na prostowniki kręgosłupa - np.leżenie na brzuchu i unoszenie barków, to jest delfinek czy coś takiego
11)Przysiad
12)Wykroki
13)Żuraw
14)Wspięcia

Taki trening 3x w tygodniu + 1 raz w tygodniu test na podciąganie, pompki, dipy, brzuszki.

Osobno bieganie. Co myślisz?

Edit.W późniejszym czasie mogę dokupić pas/łańcuch i jakieś obciążenie do pnp/podciągania, ale skoro taki trening to w mieszkaniu więc nie za dużo, bo żadna siła mi nie pomoże jak rozwalę mamie panele XD


Zmieniony przez - bqzv w dniu 2018-05-14 19:37:49
Wysłana -
Nie za duzo tych ćwiczeń moze sobie podziel to jakoś na dwa plany
Wysłana -
Nie bardzo wiem jak to rozdzielić, pomyślałem, że chciałbym trenować jak najwięcej partii, bo to ma być coś na wzór FBW. Może tak:

1)Rower stacjonarny
2)Podciąganie nachwytem / podciąganie podchwytem
3)Pompki na poręczach / pompki klasyczne
4)Pompki diamentowe / pompki w podporze tyłem
5)Unoszenie nóg na dół brzucha w zwisie lub na poręczach / (unoszenie nóg w leżeniu lub unoszenie kolan w zwisie lub na poręczach) <- które ćwiczenie z nawiasu lepsze?
6)Brzuszki / skośne brzuszki
7)Delfinek - mało na dół/prostowniki pleców, nie mam pomysłu na dobre ćwiczenie, jakiś zamiennik mc czy coś, czy mogę prosić o sugestię? A może delfinek wystarczy, by dobrze wzmocnić te mięśnie?
8)Przysiad / wykroki
9)Żuraw
10)Wspięcia

Plan A/B, oddzielone ukośnikami. Może zapomnijmy na tę chwilę o bieganiu, skupmy się na samym siłowym. Jak to według Ciebie wygląda? Z góry powiem, że brak mi pomysłu na serie i powtórzenia. Plan pn-śr-pt stosowane zamiennie, w niedzielę każdego tygodnia sprawdzam pnp, pompki, podciąganie i brzuszki w 2 minuty.


Zmieniony przez - bqzv w dniu 2018-05-14 21:11:29
Wysłana -
Rowerka jako ćwicznie nie wliczaj doaj jako rozgrzewke

Zaczynaj od dużych partii
Przysiady
podciąganie
pompki na klatkę
mc na prostych nogach, jakieś obciażenie daj lub butelka wody na głowe i dzien dobry mozna z delfinkeim zamieniać
pompki pike na barki
odwrotne pompki
brzuch daj miksa
podciąganie nóg na drążku + planki

B
wykroki
Podciąganie podchwytem z tym że się podciągasz i opuszczasz powli ok 4 sekund
dipy
jak w A dałeś delfinka tu daj mc
pompki pike jak das rade to przy sciane/ szafie stajesz na głowie i się podnosisz
brzuch
scyzoryki + hollow body
Wysłana -
Okej, a co z seriami i powtórzeniami? Czas pomiędzy seriami?


I takie jedno pytanie, które cały czas mam w głowie. Skoro zależy mi głównie na sprawności w 4 wymienionych ćwiczeniach, nie obchodzi mnie sylwetka i osiągi siłowe to czy trening na siłowni z wpleceniem tych czterech ćwiczeń będzie się jakoś różnił od tego z masą ciała w domu? Czy ten powyższy będzie okej, dawał rozsądne efekty?



Zmieniony przez - bqzv w dniu 2018-05-14 21:50:11

Zmieniony przez - bqzv w dniu 2018-05-14 21:50:21
Wysłana -
Trudno powiedzieć na ile będziesz w stanie co zrobić, myślę ze 5 serii zrób zobaczysz po ile powtórzeń dasz rady, przerwy myślę ok minuty wystarczą między seriami.

na siłowni masz inny wachlarz ćwiczeń masz spore pole manewru progresując ciężarami. Podstawy będą takie same.
Wysłana -
Gdyby zależało Ci na ćwiczeniu wytrzymałości siłowej to wybrałbyś siłownię czy trening na masie ciała?
Wysłana -
Jeśli tylko wytrzymałość to bym psozedł w treningi domowe, kalistenikę, jakbym miał miejsce to bym dał różne poręcze, drabinki itp.
Strona 2 z 2
Dodaj odpowiedź