SFD.pl Inne dyscypliny

Dodaj odpowiedź

Poprawa czasu w biegu na 800 m

Temat przeniesiony z 'Trening dla początkujących' przez: georgu
Wysłana -
Witam, mam 14 lat, na w-f za tydzień biegamy na 800m na ocene, chciał bym dostać 6 z tego biegu, lecz zmieścić się w czasie 2:20.
Dzisiaj biegaliśmy i miałem 2:32, dałem z siebie wszystko, po biegu ledwo co żyłem, kolka mnie złapała, i w szyi coś bolało, przed tym biegiem jeszcze była rozgrzewka, rozciągnięcia i wszystko, i jeszcze przed biegiem 1 km przebiegliśmy truchtem, 2:32 to mój życiowy rekord, ale niestety daje on tylko 5, a ja chcę 6, muszę zmieścić sie w czasie 2:20, jakie ćwiczenia robić żeby za tydzień pobiec lepiej, i jeszcze jak przygotować sie przed biegiem?, jeśc coś czy nic nie jeść? i pić coś czy nic nie pić.

Pozdro i dzięki za pomoc

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 14

Waga: 64

Wzrost: 170

Cel treningowy: lepszy czas o 12 sek

Staż treningowy na słowni: 3 miechy

Uprawiane inne sporty: siłownia, boks

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki): brak atlasu, drążka i maszyn, reszta jest.

Dieta: brak

Przeciwskaznania medyczne: brak

Zażywane suplementy: brak

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
trochę ciężko poprawić czas w tydzień ;p
Wysłana -
1. Przez tydzien poprostu biegaj. Nie jakos na maksa, ale truchtaj sobie... 1-2 dni przed egzaminem przestan zeby sie zregenerowac.
2. Przed egzaminem najlepiej bylo by zjesc 2h przed jakis dobry pelnowartosciowy posilek. Potem do samego biegania juz nic, bo najlepiej na pustego sie biega

zdr.
Wysłana -
ok dzięki, a mam jeszcze jedno pytanie, jak zacząć? na początku jechać speedem a na końcu resztki sił, czy cały czas jednakowym tępem, czy może pierw truchtem szybkim, a na końcu 100-200 m cały speed? czy jak?
Wysłana -
i jak biegać, i oddychać
Wysłana -
Rownym tempem sie staraj biec...

zdr.
Wysłana -
W poniedziałek mam wielki bieg na 800 metrów co zrobić,żebym dobrze wypadła?
Wysłana -
Przede wszystkim zapytać na forum lekkoatletycznym, tutaj jest forum sportów
siłowych.
Wysłana -
mylisz się kolego. ! SPORTOWE FORUM DYSKUSYJNE ! a nie siłowe forum dyskusyjne. ! A po za tym, zamiast pisać bezsensownego posta to pomógłbyś koledzie ! Zacznę:

2Edwin: Bieg na 800m, zaliczany jest do grupy treningów długodystansowych, więc zdroworozumowo, czas by zacząć zwiększać wydolność organizmu. Georgu bardzo dobrze Ci radził, gdyż biegając systematycznie zwiększasz wydolność tlenową organizmu i powiększasz swoje płuca. ! Dlatego biegaj przez tydzień codziennie ok. 2-2,5 km, ale !! Przed biegiem dla poprawy aerodynamiki, koordynacji i sprężystości. Wykonaj taki obieg. składający się z 5 serii.

Wyznacz trasę 50m. 1x seria 50m --> skip A
50m--->skip B
50m---> skip C
50m---> wieloskok
50m---> sprint
Odpocznij. ! Skończyłeś właśnie 1 serię, masz przed sobą jeszcze 4. ! Przed startem zjedz śniadanko. Najlepiej weź 80 g płatków owsianych zmieszaj z 3 jajkami i zrób sobie omlet. Będziesz miał dobre źródło węglowodanów, uwalniających się w czasie. ! Przed biegiem obowiązkowa rozgrzewka. Możesz zrobić np. 1 serię obiegu. ! Nie stresuj się i głęboko oddychaj, biegnij cały czas równym tempem. Ostatnie 40-50 m przeznacz na sprinterski finish. ! Napij się, troche przed samym biegiem. ok 50 ml. płynu! To jest 1/5 szklanki wody. ! Pamiętaj nie więcej ! To wszystko. ;] ! Ja trenuje biegi. 400m, 800m i 1500m ! 4 dni przed zawodami tak robie ;] W okresie przygotowaczym stosuję inny trening. Który jeśli będziesz zainteresowany mogę Ci pokazać. Pozdrawiam młodego zaciętego biegacza. ;] !



Edit bo teraz zauważyłem, że to post dla dinozaurów. Kolego wyżej, zastanów się zanim zaczniesz odświeżać archeologiczne wątki (chociaż jakbyś wniósł do nich coś konstruktywnego, to ok.) Teraz pozostaje mi nadzieja, że komuś się to przyda. !

Zmieniony przez - pan_wonsz w dniu 2010-04-10 16:36:09
Wysłana -
Ależ oczywiście, że się nie mylę i nadal twierdzę,że znacznie lepsze porady na omawiany temat można uzyskać na forum lekkoatletycznym niż tutaj.
Rzeczą tak oczywistą jest, iż dział "Trening dla początkujących" specjalizuje się w sportach siłowych, że aż niemożliwym jest tego nie widzieć.
Wysłana -
Tak oczywiste, a chłopak nie zauważył.! Prosze Ciebie, daj żyć!, człowieku i nie uprzykrzaj życia innym. Fajnie, że dbasz o porządek forum, ale bez przesady. Wypuść z siebie powietrze i staraj się pomagać innym nigdy na odwrót, a jak już jesteś tak bardzo zadufany to chociaż daj odpocząć paluchom i nie pisz nic. ! Pozdrawiam. !
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź