SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

Początki masy

Wysłana -
Cześć, mam pytanie dotyczące diety na przyrost masy mięśniowej. Jeżeli wchodzę na dietę na przyrost masy mięśniowej i jest to moja pierwsza dieta (jestem ekto) to mam zacząć od kalorii na 0 i stopniowo dodawać czy od początku masy jeść już tyle ile wyszło z nadwyżką kaloryczną?
Ważę ok. 65 kg i przeraziła mnie trochę różnica między zapotrzebowaniem kalorycznym aby utrzymać wagę, a po dodaniu nadwyżki kalorycznej. Wychodzi na to, że muszę jeść prawie 3900 kalorii aby nabrać masy mięśniowej.

Jeżeli takie pytanie już było to przepraszam, najwidoczniej nie potrafię szukać :p
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Ja bym zaczal +- na 0 gdzyz wiadomo ze sa to tylko wyliczenia i moga odbiegac od rzeczywistosci...a ile wynosi bilans zerowy?
Wysłana -
Jeżeli już sam się nie zgubiłem w obliczeniach, to dokladnie 3236.62 :p z tego obliczyłem 20% i zsumowałem co razem dało 3883.94
Im więcej czytam na temat diety tym mniej wiem, stąd to pyanie :p
I co ile dodawać kalorie? Tydzień, dwa?
Wysłana -
Zrobiłabym tak. Skoro bilans zerowy to 3200 - które brzmi realnie, to od tego bym zaczęła i obserwowała 2-3 tygodnie. Masz niską masę ciała, co sugeruje, że jadłeś poniżej zapotrzebowania, więc ten bilans zerowy i tak będzie dla organizmu lekkim szokiem. Jeśli sylwetka będzie sie poprawiać, to nic nie zmieniasz, nie dodajesz. Jeśli przyrostów nie będzie, dodajesz 300 kcal, nie żadne 20%. 3800 to naprawdę bardzo dużo dla dużego chłopa czyli dopiero za jakiś czas Może się okazać, że i te 3200 - będzie za dużo na początek i zaczniesz się szybko otłuszczać, czyli traktuj to jako punkt wyjścia do obserwacji postępów. Wyliczenia to tylko szacunki trzeba sprawdzić empirycznie.
Wysłana -
Ok, dziękuję za odpowiedzi. Przy okazji moglibyście ocenić i powiedzieć co zmienić w tej diecie?
B - 15%
Ww - 60%
T - 25%

Wysłana -
Rozkład makro wygląda rozsądnie.
Niemniej jednak wyniki ze wzorów to tylko oszacowanie.

Wstaw swoją dietę.
Wysłana -
Zdjęcie się nie wrzuciło, mój błąd :p





Zmieniony przez - Ciahovsky w dniu 2017-06-15 14:57:03
Wysłana -
Moim skromnym zdaniem zdecydowanie przeszacowane zapotrzebowanie jak na 65 kg wagi - ale ankiety nie wrzuciłeś, wiec mogę się mylić Masz prawie 9 g ww na kg masy ciała. Dla mnie 6 poisłków to koszmar logistyczny, ale jak komuś pasuje, to czemu nie. 200 g płatków owsianych dziennie może spowodowac problemy trawienne. Tłuszzce kiepsko bo praktycznie tylko z oliwy, jajek i nabiału. Warzyw nie widać, z owoców jeden biedny banan. Poisłek 150 g ryżu i 50 g mięsa to praktycznie sam ryż, więc zdecydowanie bym to modyfikowała, by stało się zjadliwe. To nie jest tak, że wrzucisz duzo kalorii i mięsnie będą rosły lepiej i szybciej - za duża nadwyżka przełoży się na przyrost tkanki tłuszcowej. Jesteś w stanie ocenić ile jadłeś dotychczas?
Wysłana -
Myślę, że najlepiej od razu jeść odpowiednią ilość kalorii, wtedy brzuch nie przyzwyczai się tak szybko i masa prędziej wzrośnie :D
Wysłana -
Ciezko powiedziec w sumie, nie liczylem
Wysłana -
Spróbuj oszacować, bo wbrew temu co pisze kolega powyżej, jak podniesiesz kaloryczność o powiedzmy 1000 kcal, to układ pokarmowy się zbuntuje, to jedno a dwa że się otłuścisz. Ale fakt, masa szybko wzrosnie Ile masz wzrostu? a najlepiej dodaj całą ankietę bo bładzimy http://www.sfd.pl/ZRZUT_DIETY_JAK_ZROBIĆ_ANKIETA_i_REGULAMIN_DZIAŁU.-t922822.html 
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź