SFD.pl FitRage, CROSSFIT i Dieta PALEO

Dodaj odpowiedź

Połączenie CF z treningiem siłowym

Ankieta - proszę o pomoc

Płeć mężczyzna
Wiek 21
Waga 70
Wzrost 177
Doświadczenie sportowe (wymień wszystkie uprawiane sporty od - do)
Dostęp do sprzętu piłka ręczna
Cel treningowy full
Dieta (przedstaw zrzut z potreningu.pl) wzrost LBM, trzymać bf pod kontrolą, kondycja, sprawność
Stosowanie suplementy (wcześniej, aktualnie) 2400 kcal
Problemy zdrowotne, przeciwwskazania medyczne, kontuzje (opis) monohydrat
Ograniczenia żywieniowe ze względu na zdrowie brak
Dotychczasowa aktywność treningowa (rodzaj, czas, program treningowy) brak
Podaj obciążenie robocze w podstawowych ćwiczeniach: martwy ciąg, przysiad, wyciskanie leżąc, wyciskanie stojąc, wiosłowanie sztangą, podciąganie na drążku (ilość): split partia 1xtyg
Wysłana -
Witam

Aktualnie mam okres przejściowy w treningu, ogarniam głowę i takie tam. Chodzi mi o coś nowego w treningu do tej pory była sama siłówka i wczoraj po treningu postanowiłem sobie porobić zarzut z wyciskiem i thrusters i tak się pobawiłem z 15 min malutkim ciężarem i naprawdę super się czułem po treningu

Plan jest taki bo aktualnie "odpoczywam" na splicie partia 1x tyg

Wtorek - Barki + Triceps
Czwartek - Plecy + tył barku
Sobota - Klatka + biceps
Niedziela - Nogi

Myślałem nad połączeniem Push/pull lub góra/dół 2 x tyg + FBW 1 x tyg + CF 2x tyg lub FBW 3x tyg + CF 2 x tyg albo push/pull lub góra/dół 4 x tyg + 1x CF

Czy może zostać na tym splicie który aktualnie mam tylko np na koniec każdego treningu dodać 2-3 ćwiczenia i robić je przez 15-20 min tak jak wczoraj zrobiłem po treningu zarzut + wycisk i thrusters przez ok 15 min 5-8 powtórzeń przerwy 30-45 sek

Z góry dzięki za pomoc :)

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Łatwiej będzie nam pomóc jeżeli trochę doprecyzujesz:
Te ćwiczenia to ma być taki okresowy dodatek na odświeżenie?
Bo generalnie jeśli teraz robisz sobie 5-8 powtórzeń kompleksu sztangowego małym ciężarem to to jest po prostu... kompleks sztangowy po 5-8 powtórzeń małym ciężarem . Chodzi o to, że kompleksy sztangowe mogą stanowić składową treningu CF, ale CF to cały ogrom różnych ćwiczeń z bardzo wielu dyscyplin. O ile te kompleksy możesz sobie dowolnie wpleść w trening wg samopoczucia i w różnych konfiguracjach (czy to na odstające partie jako dodatkowy bodziec czy na dobicie przetrenowanej), bo intensywność nie jest jakaś wielka, to jeśli chcesz się zająć CF jako CF to tu już cała struktura treningu wymaga modyfikacji bo to ze splitem i ogólnie kulturystyką trochę się mija, ale jak się kto uprze to pogodzić można, kwestia tego czy to ma być tylko rekreacja czy chcesz zostać crossfitterem .
Wysłana -
Bardziej jako dodatek bym to traktował i rzeczywiście aktualnie jako odświeżenie treningu :) tylko pisze tutaj żeby to miało ręce i nogi żebym się nie zajechał :)
Też jako utrzymanie sprawności i kondycji na w miarę jakimś poziomie

Więc takie kompleksy sztangowe jak wczoraj to raczej nie byłaby osobna jednostka treningowa tylko uzupełnienie treningu? W sumie tak jakby interwał?
Wysłana -
Jak chcesz to dać na osobny dzień to śmiało, ale dla 15 minut chyba niezbyt się opłaca, sama rozgrzewka trwałaby dłużej.
Każdy taki wysiłek to interwał, nie tylko sprinty czy orbitrek, sztanga z małym/średnim obciążeniem to analogia. Co do zajechania to ciężko się odnieść, każdy ma inną tolerancję na obciążenie treningowe, zależy od wielu czynników i nie na wszystkie ma się wpływ. Jesteś młody, o ile nie ma problemów zdrowotnych, dobrze się wysypiasz i porządnie jesz to próbuj różnych schematów i konfiguracji. Jeżeli chcesz zostać przy kompleksach i dać je w osobny dzień to najlepiej zgrałyby się z treningiem FBW, wtedy możesz zrobić porządny trening, dodać inne elementy kondycyjne. Jak boisz się przetrenowania albo chcesz zostać przy treningu dzielonym to kondycję z powodzeniem możesz wyrobić też robiąc interwały na basenie, to jest chyba najmniej obciążająca mięśnie opcja. Popróbuj, modyfikuj pod siebie .
Wysłana -
Nie no 15 min treningu mija się z celem, to już bym wolał zostać w domu i zrobić 4 tabaty
Bardziej mi chodziło zrobić jakiś 1 czy 2 dodatkowe dni takich sesji ~45 min jako osobne treningi właśnie nad podtrzymanie koindycji i sprawności
Tylko żeby to miało jakiś sens a nie machać sztangą dla samego machania :)
Wysłana -
http://potreningu.pl/articles/1154/kompleksy-sztangowe-trening-metaboliczny  tutaj masz trochę o kompleksach jak byś to chciał robić
Wysłana -
Wg mnie jak byś chciał dodać crossfit to dłuzej niż 5 - 10min nie trzeba żeby się zajechać. Zwłaszcza już po odbytym wcześniej treningu PUSH / PULL czy FBW.
Wysłana -
ronnie gdzieś pisał artykuł o tym że albo lecisz 15min po treningu albo w oddzielny dzień dajesz mocniej w palnik że tak powiem
Wysłana -
Tak, wpisz w wyszukiwarce " Crossfit jako uzupełnienie treningu kulturystycznego".

45 min CF ? Chyba jednak trochę Cię ponosi 20/25 min ciężkiej pracy i będą Cie wynosić.
Wysłana -
W sumie racja bo ostatnio 15 min robiłem kompleks i miałem dość

Super artykuł o coś takiego mi chodziło, dzięki!

Teraz tylko jak to mądrze rozplanować

Aktualnie trenuję tak

pn - wolne
wt - barki + triceps
śr - wolne
cz - plecy + tył barku
pt - wolne
sb - klatka + biceps
nd - nogi

aktualnie jestem w stanie dodać dodatkowy trening w piątek no ale wtedy robię aż 4 dt pod rząd i nie wiem czy to do końca dobre

robiąc kompleksy po treningu na pewno bym mógł robić coś we wtorek jakieś 10-15 min wtedy jakieś kompleksy, tylko kiedy wpleść ten drugi w czwartek po plecach czy jakiś po sobotniej klatce?

A jeśli ma ktoś jakiś zupełnie inny pomysł jak to rozłożyć to chętnie :)
Wysłana -
Klatka + triceps
Plecy + prosty obwód po treningu
x
Nogi
Barki + biceps
Kompleksy
x
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź