SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

Pierwsza redukcja

Wysłana -
Witam za jakiś miesiąc może trochę dłużej planuje przejść na redukcje, wiem, że jest jeszcze trochę czasu, ale wolę dowiedzieć się wszystkiego wcześniej. Ćwiczenia od około 3 lat z przerwami. Zaczynalem od wagi 60 kg, obecnie ok. 81. Od razu przyznam się , że nie trzymam diety, po prostu jadłem więcej niż wynosiło moje zapotrzebowanie. Od października przytyłem ok. 5 kg i widzę że dość sporo mnie podlało, szczególnie w okolicach brzucha. Do lata chciałbym zrzucić kilka kilo, głównie chodzi mi o ten tłuszcz z brzucha. Nie oczekuję od razu kaloryfera, ani wielkiej rzeźby, gdyż wolę sylwetki bardziej masowe. I tu mam pytanie czy na redukcji, wystarczy że obetne na początek ok. 200 - 300 kalorii, później jakieś cardio ewentualnie spaacz. Dokładnie chodzi mi, czy sorawdzi się tu dieta wk jedz co chcesz, czyli pilnowanie makro bez jakiś konkretnych posiłków? Oczywiście wiadomo że jakieś słodkie napoje, słodycze itp będą ograniczone. Czekam na jakieś podpowiedzi, z góry dzięki


Zmieniony przez - bungar w dniu 2018-01-13 14:00:11
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
W pierwszej fazie redukcji może i się sprawdzi jednak na dłuższa metę będzie to kiepskie rozwiązanie . Bez odpowiedni zbilansowanej diety nie uzyskasz pożądanego efektu
Wysłana -
Wypowie się ktoś jeszcze ? Nigdy nie byłem zbytnim zwolennikiem, jakiś specjalnych diet w sensie jedna godzina to, druga to itd. w kółko. Jest to moje osobiste zdanie, ale wydaje mi się, że na takim poziomie jakima ćwiczę czyli wyłącznie amatorsko i dla siebie nie jest to koniecznie. Niby na masie, tez niezbędna jest dopięta dieta, a jakoś udało mi się zrobić (oczywiście dla mnie) zadowalającą formę. Jadłem normalne rzeczy, typu obiady, zupy itp, dość często jakieś słodycze. Zgadzam się, że pewnie z ustaloną dietą efekt byłby lepszy i pewnie szybszy, ale i tak jestem zadowolony. I chciałbym pytać czy teraz uda się trochę zredukować przy obniżonych kalorii, razem z jakimś cardio ? :)
Wysłana -
Czyli oczekujesz odpowiedzi która Tobie będzie pasowała ?
Wysłana -
Nie, chciałbym żebys np. powiedział, czy uda mi się zredukować tak jak napisałem, bo cudów nie oczekuję i wiem, że nie jest to idealne rozwiązanie. A jeśli nie ma to sensu to dlaczego ? ;)
Wysłana -
No to Ci napisałem . Odzywianie się tzw „ na oko” sprawdzi się do jakiegoś czasu . Chyba ze nie masz wysokich oczekiwań i chcesz poprostu schudnąć kilka kg z wagi , to możesz tak próbować . Jednak musisz pamiętać ze nie tylko sylwetka jest ważna , ale przedewszystkim zdrowie
Wysłana -
Tzn właśnie nie chcę na oko, tylko mam zamiar naprawdę pilnować tych kalorii. Bardziej chodzi mi o rodzaj posiłków, w sensie nie codziennie owsianka itd. Oczekiwań jak pisałem nie mam jakiś wielkich, nie chcę się wycinać specjalnie, tylko zrzucić zbędne kilogramy
Wysłana -
Nie musisz jesc codziennie owsianki , nawet musisz urozmaicac swoją diete . Najważniejsze żeby produkty były zdrowe i jak najmniej przetworzone . Pilnujesz odpowiedniego bilansu kalorycznego i rozkładu makroskladnikow
Wysłana -
No taki mam zamiar pilnowac kalorii i makro ;) A mam jeszcze pytanie, może trochę głupię, ale w sumie nigdy aż tak nie pilnowałem tego, tylko jadłem dużo. Jeśli już wyilczę dzienne makro i kalorie, to żeby np wiedzieć ile mam w moim obiedzie, to przykładowo wrzucam ten posiłek na wagę kuchenną i pożniej sprawdzam w jakimś kalkulatorze ile to ma makto i kcal i musze sobie codziennie zapisywac ile już spożyłem danego dnia, żeby nie przekroczyć tego, czy jakis prostszy sposób jest ?
Wysłana -
Dobrze jest wyliczyć kalorie http://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne,_skł._prod._żywnościowych,_%_bf-t276436.html ustalić makro - pod swój cel sylwetkowy. I w dzienniku wpisywać to co jesz, możesz sobie dla ułatwienia układać jadłospis na kilka dni
Wysłana -
Tak jak wcześniej zostało wspomniane - jeśli zamierzasz nieco schudnąć jak i poczuć się lepiej to wystarczy eliminacja wysoko przetworzonych produktów jak i wprowadzenie pokarmów o wysokiej gęstości odżywczej.

http://potreningu.pl/articles/2626/dieta-eliminuje-i-wybieram--poradnik-praktyczny
http://potreningu.pl/articles/2641/jak-wykorzystac-zasady-diety--eliminuje-i-wybieram-w-zyciu-codziennym-
http://potreningu.pl/articles/2613/dieta-eliminuje-i-wybieram--prosty-sposob-na-poprawe-estetyki-sylwetki

Niemniej jednak, jeśli zamierzasz podejść do tego w bardziej restrykcyjny sposób to warto abyś obliczył swoje zapotrzebowanie za pomocą specjalnie opracowanego wzoru matematycznego jak i rozpoczął wpisywać do dziennika żywieniowego co zjadłeś w ciągu dnia
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź