Jako m.in. trenerowi nierzadko zdarza mi się słyszeć rozmowy ćwiczących i ich tłumaczenia, dlaczego nie mogą rozbudować porządnej masy mięśniowej.

Jednym z najczęściej wymienianych powodów jest problem zbyt małej ilości sprzętu na siłowni, do której się chodzi poćwiczyć. Jeszcze inni mówią, że na większej siłowni pojawiają się sporadycznie, natomiast na co dzień trenują u siebie w domu. Często taka osoba nie posiada zbyt dużych funduszy lub ma ograniczoną ilość miejsca na rozbudowę swojej świątyni męki.

Jednak powiem Wam szczerze - takie narzekanie to nic innego, jak tylko wymówki. Nie dajcie się zmylić - posiadając sztangę z ławką i stojakami, za pomocą tylko kilku ćwiczeń, możecie dosyć dobrze rozbudować masę mięśniową. Jak ja to mówię - dla chcącego nic trudnego.
Oczywiście nie da rady wykonać wszystkich specjalistycznych treningów z wykorzystaniem różnych technik intensyfikujących trening lub technik mających na celu wyrównanie dysproporcji, jak na przykład wstępne zmęczenie itp., ale nikt mi nie powie, że masy mięśniowej nie da się rozwinąć bez maszyn i wyciągów.

Ćwiczenia ze sztangą mają tę olbrzymią zaletę, że atakują w jednym ćwiczeniu większą ilość mięśni niż izolowane maszyny i można zrobić mniejszą ilość ćwiczeń przy zaangażowaniu tej samej ilości mięśni. Włączenie podobnej ilości mięśni na maszynach wymagać będzie 2-3-krotnie większej ilości ćwiczeń, dlatego trening ze sztangą pozwala na znaczące oszczędzanie czasu. Koniec więc z kolejnymi wymówkami, że brak Wam czasu, aby porządnie poćwiczyć mięśnie!

Poniżej przedstawiam 6 ćwiczeń przy użyciu sztangi, które są według mnie najlepsze na rozbudowę mięśni przy jednoczesnym znacznym skróceniu treningów. 

PODCIĄGANIE SZTANGI W OPADZIE TUŁOWIA

(...)


http://perfectbody.pl/TRENING/3/776/Powrot-do-PODSTAW---SZTANGA-rzadzi.html