SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

Ostra redukcja ze 150kg - dieta cud i trening siłowy

Ankieta - proszę o pomoc

Wiek 26
Płeć facet
Cel reduckja 110-120kg
Waga 146
Wzrost 188
Poziom bf (zdjęcie poglądowe) około 25%?
Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?) Praca typowo biurowa + 1,5h dojazdów
Uprawiane sporty, częstość i intensywność treningów, staż treningowy, sprzęt którym dysponuję (wyposażenie siłowni) 3x w tygodniu FBW na siłce, 1-2 razy sztuki walk, czasem spacery
Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie Brak
Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie) Nie stwierdzono że umieram
Stosowana lub planowana suplementacja WPI 90%, Animal Cuts, Kreatyna
Wysłana -
Witam, w sumie jedynym powodem tego, że zakładam temat jest to, że mam problem. Problem bo waga nie leci w dół tak jakbym chciał a w zasadzie się zatrzymała. Staram się trzymać diety z "wysoką" zawartością białka - chociaż przy mojej wadze, osiągnięcie 250-300g białka dziennie to jakiś kosmos. Dlatego założeniem jest nie mniej niż 150g dziennie. Trening to typowy FWB 3x w tygodniu - tu widzę progres i to nawet fajny, czasem jeszcze dochodzą sztuki walki.

Użyłem jakiejś apki na telefon do wpisywania kcal, to mi oszacowała, że na redukcje potrzebuje około 2000-2400kcal dziennie i tego staram się trzymać od prawie miesiąca. a to co widzę na wadze to jakieś żarty są. Jednego dnia to np 145kg a drugiego 147.

Owszem przez długi czas metabolizm u mnie leżał i kwiczał bo jadłem jeden posiłek dziennie po pracy w godzinach 18-20, od miesiąca elegancko śniadanko, obiadek i kolacja. Braki w białku uzupełniam białkiem WPI - bo jak napisałem bardzo trudno mi aż tyle białka dostarczyć do organizmu, jednorazowo staram się nie przekraczać 50g, ale zdaża się np i 70 jak dużo brakuje na dany dzień.

I teraz pytanie, co robie źle, czy w mojej diecie jest np za dużo węglowodanów? I ile ich powinno być? Czy może jakimś cudem tych kcal dziennie jest za mało? Czy może mam raka i umieram? - a tak na poważnie może to być problem z tarczycą?

Odnośnie produktów, które jem to staram się coraz więcej kurczaka jeść, szynki chude z wysoką zawartością białka, serki wiejskie, chleb ograniczam jak mogę np do 2-5 kromek dziennie (zazwyczaj 2), od parówek nawet tych z szynki też staram się odejść. Żadnych słodyczy nie jem, ani napojów słodzonych, jedyne co to od czasu do czasu pepsi light.

Jeszcze odbiegając od wagi, widzę i czuje różnice w mięśniach, na plecach ich się deko więcej pojawiło i lepiej się czuje tak ogólnie. A co do siłowni, to oczywiście na początek 20min orbiterka na rozgrzewkę za każdym razem, później 10-15min jakichś skłonów rozciągania i na maszyny. Ogólnie trening zajmuje minimum 2h dochodząc do 3 nierzadko.
Wysłana -
To jak się odżywianiu i jaki wprowadzimy styl życia, czyli aktywność fizyczna, ilość snu, użytki, ma istotny wpływ na nasze zdrowie i sylwetkę. Dlatego też w sytuacji, gdy chcemy zmienić swoje życie zdecydowanie na plus, warto wprowadzić zmiany właśnie w tym kierunku.

Patrząc na to, co piszesz, dieta Twoja nie wygląda dobrze. Dlatego też sugeruję się ułożyć ją od początku. Rozpocząć to należy od wyliczenia zapotrzebowania kalorycznego. Dokonać tego możesz tutaj: https://potreningu.pl/articles/5255/zapotrzebowanie-kaloryczne-dla-wnikliwych- Od uzyskanego wyniku odejmujesz 300 kcal i dzielisz wynik na zalecane ilości makroskładników. Są to 2 g/kg masy ciała białka (w przypadku osób powyżej 20-25% tkanki tłuszczowej białko liczymy na beztłuszczową masę ciała). W Twoim przypadku więc nie będzie to tyle, ile piszesz, czyli 300 g, a sporo mniej. Tłuszcze w ilości 1 g, a reszta kalorii w postaci węglowodanów. Pamiętać musisz o tym, że 1 g białka i węglowodanów to 4 kcal, a 1 g tłuszczów to 9 kcal.

Wśród źródeł składników odżywczych, na których warto bazować, wyróżniamy:

1. Białka: http://www.sfd.pl/BIAŁKO,_jakie_wybrać_Z_czego_czerpać_-t1135440.html
2. Tłuszcze: http://www.sfd.pl/TŁUSZCZE,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135648.html
3. Węglowodany: http://www.sfd.pl/WĘGLOWODANY,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135388.html



Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Wygląda na to, ze dobrze nie jest. 2000 kcal przy takiej masie, to dramatycznie mało. Białko, owszem 2 g na kg masy ciała, ale prawidłowej, czyli te 150 g brzmi rozsadnie, nie żadne 300. Trzygodzinny trening to też bład, kolejny bład, to cwiczenie tylko na maszynach. Policz zapotrzebowanie i wrzuc tę dietę do oceny zgodnie z regulaminem.
Wysłana -
Po pierwsze ilość białka jest mega z kosmosu, 146kg to białka (jesli trenujesz siłowo) 200g max starczy. Te 2400 to dla mnie wydaje się z początku za mało, dla faceta z taką wagą.
Problem z taczycą...cukrem - tutaj można wróżyć. Więc badania będą nieoddzwonionym elementem kształtowania sylwetki, przy takiej nadwadze rzadko kiedy "nic" nie ma w organizmie.
Więc: u rodzinnego dostaniesz:
- mocz, morfologia, CRP, OB, prełny plidogram, TSH, cukier, kreatynina, bilirubina,
prywatnie: - ft3, ft4, testosteron wolny i całkowity, w razie czego - większej gotówki można też zerknąć na inne hormony, gdyby była potrzeba.
Szynki sklepowe - do wywalenia - to produkt przetoworzony, a takich staramy się unikać.
Z maszyn bym zrezygnowała i przede wszystkim trening z wolnymi ciężarami, warto mieć jakaś pomoc, by dobrze wypracować sobie technikę.
Na ujemnym bilansie - mieśni sięnie buduje, więc na plecach tam Ci nic nie urosło na pewno.

Wrzuć pełną ankietę i zrzut jak jadasz http://www.sfd.pl/ZRZUT_DIETY_JAK_ZROBIĆ_ANKIETA_i_REGULAMIN_DZIAŁU.-t922822.html
plus zapotrzebowanie oblicz w ten sposób : http://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne,_skł._prod._żywnościowych,_%_bf-t276436.html

trening 2-3h to dla mnie jakaś kosmiczna ilosć godzin...


Zmieniony przez - blue_hope w dniu 2018-04-02 20:20:44
Wysłana -
Wstępnie tak:

BMR: 2500kcal

Doliczając resztę to wychodzi jakieś 3200kcal zgodnie z tym kalkulatorem.

Odnośnie produktów przetworzonych, na raz wszystkiego z diety nie wyrzucę bo zwyczajnie będę tylko czekać aż się "dieta skończy" a raczej chce zmienić ogólnie nawyki żywieniowe tak na stałe. Zacząłem tak jak napisałem, od ucięcia cukrów i węgli i zwiększenia białka. Poza tym od czasu do czasu na pewno jakiś fastfood wleci z kurczakiem.

Odnośnie ćwiczeń to miałem dylemat, ale martwy ciąg odpuszczam zupełnie przez X miesięcy najbliższych tym bardziej mam pogłębioną lordozę i staram się "wyprostować plecy" ćwiczeniami i rozciąganiem. Z wolnych ciężarów zostaje ławeczka i wyciskanie. Resztę robię na maszynach, żeby np nie pogłębiać wady postawy i też wypracować właśnie technike i wzmocnić pewne partię. Rzucanie się od razu na sztangę u mnie zazwyczaj kończy się tym, że techniki jest brak i angażowane są często mięśnie, które nie powinny być wiodące w danym ćwiczeniu ale to pewnie przez zbyt duże obciążenie.

A co do "długiego treningu" wliczona jest tutaj długa rozgrzewka i rozciąganie przed i po ćwiczeniach. Więc samego treningu siłowego jest w tym minimum godzina do raczej półtorej.


Zmieniony przez - Hegemmon w dniu 2018-04-03 00:03:39
Wysłana -
Zacznij więc od około 2800 kcal gdzie 200 g to biało, 1 g/kg masy ciała tłuszczów i reszta kcal pochodząca z węglowodanów. Jak część będzie stanowiła żywność przetworzona, to nic się nie stanie. Ważne żeby wprowadzać w tym kierunku progres.
Wysłana -
Wyniki badań krwi. Także na przyszły tydzień wizyta u endo i jazda z leczeniem.

Mam nadzieje ze waga po lekach ruszy bo jestem mocno zdemotywowany. Czuje sie coraz bardziej zmeczony i rozkojarzony jedyny progres jest na silowni bo ciągle delikatnie dorzucam ciężarów.

Wysłana -
Glukoza niby w normie, ale też wysoko, tsh w kosmosie, konwersja do poprawy na pewno, cholesterol też wysoko, sporo zmian Cię czeka. Na pewno wizyta u endo - jakiegoś ogarniętego, nie bierz pierwszej lepszej, poszukaj prywatnie kogoś w swojej okolicy, na znanylekarz masz sporo opinii, grunt by był to ktoś kto uznaje ft3, ft4...a nie operuje samym tsh
Wysłana -
Podczepię się pod temat i zapytam tutaj:
Jakie badania powinienem zrobić przed rozpoczęciem diety?
Dodam, że od lat nie chodzę do lekarza, nie mam więc żadnych aktualnych badań.


Zmieniony przez - karolszymanik w dniu 2018-04-15 01:43:35
Wysłana -
Od endokrynolog dostałem na początek 75g tabsy hormonu tarczycy i Glucophage 1000mg żeby podbić metabolizm i na kontrole mam przyjść za 2 miesiące.
Wysłana -
Ale Glucophage bierze się przy insulinooporności, sama brałam. Ty nie wiesz, czy masz problemy z gospodarką insulinowo-glukozową. I pod Bogiem Ci mówie, że przez te tabsy nie schudniesz...nie łudź się.
Wysłana -
Ale ja nie licze ze to sie zrobi za mnie ale jeżeli choć troche pomoze w obecnych działaniach to bede mega zadowolony. I ludzie mi mowia ze zaczalem lepiej wyglądać wiec moze faktycznie troche fatu poszlo w miesnie.
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź