SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

Ostra redukcja ze 150kg - dieta cud i trening siłowy

Ankieta - proszę o pomoc

Wiek 26
Płeć facet
Cel reduckja 110-120kg
Waga 146
Wzrost 188
Poziom bf (zdjęcie poglądowe) około 25%?
Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?) Praca typowo biurowa + 1,5h dojazdów
Uprawiane sporty, częstość i intensywność treningów, staż treningowy, sprzęt którym dysponuję (wyposażenie siłowni) 3x w tygodniu FBW na siłce, 1-2 razy sztuki walk, czasem spacery
Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie Brak
Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie) Nie stwierdzono że umieram
Stosowana lub planowana suplementacja WPI 90%, Animal Cuts, Kreatyna
Wysłana -
Witam, w sumie jedynym powodem tego, że zakładam temat jest to, że mam problem. Problem bo waga nie leci w dół tak jakbym chciał a w zasadzie się zatrzymała. Staram się trzymać diety z "wysoką" zawartością białka - chociaż przy mojej wadze, osiągnięcie 250-300g białka dziennie to jakiś kosmos. Dlatego założeniem jest nie mniej niż 150g dziennie. Trening to typowy FWB 3x w tygodniu - tu widzę progres i to nawet fajny, czasem jeszcze dochodzą sztuki walki.

Użyłem jakiejś apki na telefon do wpisywania kcal, to mi oszacowała, że na redukcje potrzebuje około 2000-2400kcal dziennie i tego staram się trzymać od prawie miesiąca. a to co widzę na wadze to jakieś żarty są. Jednego dnia to np 145kg a drugiego 147.

Owszem przez długi czas metabolizm u mnie leżał i kwiczał bo jadłem jeden posiłek dziennie po pracy w godzinach 18-20, od miesiąca elegancko śniadanko, obiadek i kolacja. Braki w białku uzupełniam białkiem WPI - bo jak napisałem bardzo trudno mi aż tyle białka dostarczyć do organizmu, jednorazowo staram się nie przekraczać 50g, ale zdaża się np i 70 jak dużo brakuje na dany dzień.

I teraz pytanie, co robie źle, czy w mojej diecie jest np za dużo węglowodanów? I ile ich powinno być? Czy może jakimś cudem tych kcal dziennie jest za mało? Czy może mam raka i umieram? - a tak na poważnie może to być problem z tarczycą?

Odnośnie produktów, które jem to staram się coraz więcej kurczaka jeść, szynki chude z wysoką zawartością białka, serki wiejskie, chleb ograniczam jak mogę np do 2-5 kromek dziennie (zazwyczaj 2), od parówek nawet tych z szynki też staram się odejść. Żadnych słodyczy nie jem, ani napojów słodzonych, jedyne co to od czasu do czasu pepsi light.

Jeszcze odbiegając od wagi, widzę i czuje różnice w mięśniach, na plecach ich się deko więcej pojawiło i lepiej się czuje tak ogólnie. A co do siłowni, to oczywiście na początek 20min orbiterka na rozgrzewkę za każdym razem, później 10-15min jakichś skłonów rozciągania i na maszyny. Ogólnie trening zajmuje minimum 2h dochodząc do 3 nierzadko.
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Wygląda na to, ze dobrze nie jest. 2000 kcal przy takiej masie, to dramatycznie mało. Białko, owszem 2 g na kg masy ciała, ale prawidłowej, czyli te 150 g brzmi rozsadnie, nie żadne 300. Trzygodzinny trening to też bład, kolejny bład, to cwiczenie tylko na maszynach. Policz zapotrzebowanie i wrzuc tę dietę do oceny zgodnie z regulaminem.
Wysłana -
Po pierwsze ilość białka jest mega z kosmosu, 146kg to białka (jesli trenujesz siłowo) 200g max starczy. Te 2400 to dla mnie wydaje się z początku za mało, dla faceta z taką wagą.
Problem z taczycą...cukrem - tutaj można wróżyć. Więc badania będą nieoddzwonionym elementem kształtowania sylwetki, przy takiej nadwadze rzadko kiedy "nic" nie ma w organizmie.
Więc: u rodzinnego dostaniesz:
- mocz, morfologia, CRP, OB, prełny plidogram, TSH, cukier, kreatynina, bilirubina,
prywatnie: - ft3, ft4, testosteron wolny i całkowity, w razie czego - większej gotówki można też zerknąć na inne hormony, gdyby była potrzeba.
Szynki sklepowe - do wywalenia - to produkt przetoworzony, a takich staramy się unikać.
Z maszyn bym zrezygnowała i przede wszystkim trening z wolnymi ciężarami, warto mieć jakaś pomoc, by dobrze wypracować sobie technikę.
Na ujemnym bilansie - mieśni sięnie buduje, więc na plecach tam Ci nic nie urosło na pewno.

Wrzuć pełną ankietę i zrzut jak jadasz http://www.sfd.pl/ZRZUT_DIETY_JAK_ZROBIĆ_ANKIETA_i_REGULAMIN_DZIAŁU.-t922822.html
plus zapotrzebowanie oblicz w ten sposób : http://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne,_skł._prod._żywnościowych,_%_bf-t276436.html

trening 2-3h to dla mnie jakaś kosmiczna ilosć godzin...


Zmieniony przez - blue_hope w dniu 2018-04-02 20:20:44
Wysłana -
Wstępnie tak:

BMR: 2500kcal

Doliczając resztę to wychodzi jakieś 3200kcal zgodnie z tym kalkulatorem.

Odnośnie produktów przetworzonych, na raz wszystkiego z diety nie wyrzucę bo zwyczajnie będę tylko czekać aż się "dieta skończy" a raczej chce zmienić ogólnie nawyki żywieniowe tak na stałe. Zacząłem tak jak napisałem, od ucięcia cukrów i węgli i zwiększenia białka. Poza tym od czasu do czasu na pewno jakiś fastfood wleci z kurczakiem.

Odnośnie ćwiczeń to miałem dylemat, ale martwy ciąg odpuszczam zupełnie przez X miesięcy najbliższych tym bardziej mam pogłębioną lordozę i staram się "wyprostować plecy" ćwiczeniami i rozciąganiem. Z wolnych ciężarów zostaje ławeczka i wyciskanie. Resztę robię na maszynach, żeby np nie pogłębiać wady postawy i też wypracować właśnie technike i wzmocnić pewne partię. Rzucanie się od razu na sztangę u mnie zazwyczaj kończy się tym, że techniki jest brak i angażowane są często mięśnie, które nie powinny być wiodące w danym ćwiczeniu ale to pewnie przez zbyt duże obciążenie.

A co do "długiego treningu" wliczona jest tutaj długa rozgrzewka i rozciąganie przed i po ćwiczeniach. Więc samego treningu siłowego jest w tym minimum godzina do raczej półtorej.


Zmieniony przez - Hegemmon w dniu 2018-04-03 00:03:39
Wysłana -
Zacznij więc od około 2800 kcal gdzie 200 g to biało, 1 g/kg masy ciała tłuszczów i reszta kcal pochodząca z węglowodanów. Jak część będzie stanowiła żywność przetworzona, to nic się nie stanie. Ważne żeby wprowadzać w tym kierunku progres.
Wysłana -
Wyniki badań krwi. Także na przyszły tydzień wizyta u endo i jazda z leczeniem.

Mam nadzieje ze waga po lekach ruszy bo jestem mocno zdemotywowany. Czuje sie coraz bardziej zmeczony i rozkojarzony jedyny progres jest na silowni bo ciągle delikatnie dorzucam ciężarów.

Wysłana -
Glukoza niby w normie, ale też wysoko, tsh w kosmosie, konwersja do poprawy na pewno, cholesterol też wysoko, sporo zmian Cię czeka. Na pewno wizyta u endo - jakiegoś ogarniętego, nie bierz pierwszej lepszej, poszukaj prywatnie kogoś w swojej okolicy, na znanylekarz masz sporo opinii, grunt by był to ktoś kto uznaje ft3, ft4...a nie operuje samym tsh
Wysłana -
Podczepię się pod temat i zapytam tutaj:
Jakie badania powinienem zrobić przed rozpoczęciem diety?
Dodam, że od lat nie chodzę do lekarza, nie mam więc żadnych aktualnych badań.


Zmieniony przez - karolszymanik w dniu 2018-04-15 01:43:35
Wysłana -
Od endokrynolog dostałem na początek 75g tabsy hormonu tarczycy i Glucophage 1000mg żeby podbić metabolizm i na kontrole mam przyjść za 2 miesiące.
Wysłana -
Ale Glucophage bierze się przy insulinooporności, sama brałam. Ty nie wiesz, czy masz problemy z gospodarką insulinowo-glukozową. I pod Bogiem Ci mówie, że przez te tabsy nie schudniesz...nie łudź się.
Wysłana -
Ale ja nie licze ze to sie zrobi za mnie ale jeżeli choć troche pomoze w obecnych działaniach to bede mega zadowolony. I ludzie mi mowia ze zaczalem lepiej wyglądać wiec moze faktycznie troche fatu poszlo w miesnie.
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź