sfd logo sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami

SFD.pl NUTRIFARM&OLIMP

Dodaj odpowiedź

Olej lniany do Pana Darka

Wysłana -
Olej lniany

Witam Pana Darka Mam takie pytanie odnośnie właśnie oleju lnianego . Obiło mi się o uszy że kulturyści Polski stosują go z dużym powodzeniem przed zawodami On właśnie jest podstawowym źródłem tłuszczu w diecie. Wszyscy wiemy że olej ten posiada zdrowe kwasu tłuszczowe i działa profilaktycznie na wiele chorób . Najbardziej ciekami mnie jednak zastosowanie u tychże kulturystów . Słyszałem również że olej ten działa również anty strogenowo (obniża poziom estrogenu…czy cos podobnego ) to również chciałbym aby pan wyjaśnij jak to dokładnie jest . Jest jeszcze kwestia omega 3 też prosił bym aby pan co nie co napisał Trochę dużo tego , ale myślę że rozwieje pan nasze wątpliwości co do oleju lnianego. Pozdrawiam i czekam niecierpliwie na odpowiedz .... a i jeszcze jedna sprawa która tez dokońca nie została wyjaśniona jak to jest przykładowo z izolatem sojowym czy również działa przecie estrogenowo czy wręcz przeciwnie. POZDRAWIAM
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogę Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Zainteresowanie olejem lnianym wzięło się przede wszystkim z faktu niskiego spożycia w naszym kraju produktów pochodzenia morskiego, które są waznym dla naszego zdrowia źródłem kwasów omega-3. Ich właściwości prozdowotnych nie będę opisywał, bo bardzo wiele można na ten temat znaleź w internecie. Moge jedynie tutaj wspomnieć o zasadności ich stosowania w sporcie. Kwasy omega-3 mają przede wszystkim duze znaczenie w sportach wytrzymałosciowych: działaja rozszerzajaco na naczynia krwionośne, ułatwiają transport erytrocytów (z tlenem), zapobiegają ich zlepianiu, działają przeciwzapalnie i przeciwkrzepliwie. Z punktu widzenia kulturystyki, należy zaakcentować to, ze niektóre eikozanoidy powstające z kwasów omega-3 mogą wpływać na zwiększenie uwalniania hormonu wzrostu, przyczyniając sie do zwiększenia syntezy białek mieśniowych (niektóre badania to sugerują), a także przyspieszac proces regeneracji sił po treningu. Kwasy omega-3 ułtwiając transport skłądników odżywczych w krwiobiegu, pomagają także w dostarczaniu różnych potrzebnych skłądników do mieśni. Jednoczesnie wykazuja ponadto działanie odtłuszczajace, w zwiazku z czym zainteresowanie nimi srodowisk sportowych jest całkowicie uzasadnione. Kwasy omega-3 to jeden z najcenniejszych składników odżywczych diety. Nic wiec dziwnego, że w wyniku niskiego spożycia tych kwasów w diecie, poszukuje się intensywnie ich źródeł, w czym niewątpliwie mógłby pomóc olej lniany. Zawiera on 58% kwasu alfa-linelonowego (ALA) należącego do grupy kwasów omega-3. Ale jak się okazuje, mimo wysokiej zawartości omega-3 olej lniany wcale nie jest aż tak doskonałym ich źródłem. W czym zatem tkwi problem? Otóż z punktu widzenia zdrowia czy wysiłku sportowego najistostniejsze kwasy omega 3 to kwas EPA i DHA - i to one mają kluczowe znaczenie fizjologiczne. Sam kwas ALA (w oleju lnianym) może mieć istotne znaczenie jeżeli ulegnie zamianie do EPA i DHA, ale niestety z tym jest duży problem. Na podstawie szegu badań, dowiedziono, że 65% ALA ulega spaleniu do CO2, natomiast jedynie 5% może ulec przemianie do EPA i DHA. Problem ten może dodatkowo utrudniać stres, alkohol, niedobory wapnia, magnezu, cynku, itp. Z tego tytułu olej lniany nie jest aż tak szczególny i jego nadmierna reklama wydaje się prawdopodobnie trochę przesadzona. Obecnie mówi się coraz częściej o innym oleju - z nasion żmijowca babkowatego który zawiera kwas steraidonowy z rodziny omega 3który bardzo skutecznie konwertuje do EPA. Niestety na terenie UE nie został jescze dopuszczony, gdyż nie ma jeszcze wystarczajacych danych na temat jego wpływu na zdrowie człowieka. Póki co, najskuteczniejszym, i zarazem najtańszym rozwiazaniem jest dostarczanie kwasów EPA i DHA w formie suplementów (OLIMP OMEGA 3). Wtedy na pewno będziemy wiedzieć, że nasza dieta zawiera wystarczającą ilość tych cennych składników
Wysłana -
Dziękuję ślicznie a na pozostałe pytania odpowie Pan później jeszcze dzisiaj . i jeszcze jedno pytanko jak to jest z tą witaminą c ile końcu człowiek może jej jednorazowo przyswoić 200mg czy więcej są suplementy jak np. Vitalmaxa który ma bodajże 800mg !!! Proszę o odpowiedz również na wcześniejsze pytania jak i to !! z góry będzie panu bardzo wdzięczni.
Wysłana -
dla wiekszosci
z dlugiej wypowiedzi Darka

omega 3 a olej lniany

Póki co, najskuteczniejszym, i zarazem najtańszym rozwiazaniem jest dostarczanie kwasów EPA i DHA w formie suplementów (OLIMP OMEGA 3).
Wysłana -
Biniu większość pewnie umie czytać i napewno te ostatnie zdanie przeczytała i zapamiętała. Czekamy na odpowiedzi POZDRAWIAM
Wysłana -
Panie Darku może pokusi się Pan jeszcze o dalsze odpowiedzi !?
Wysłana -
Izoflawony sojowe wykazują podobne działanie jak estrogeny. Ich podaż w diecie jest bardzo korzystna. Obecnie spożycie fitoestrogenów wynosi ok 5mg na dobę, tynczasem zapotrzebowanie kształtuje sie na poziomie 40-45mg. Chronią one miedzy innymi przed rozwojem nowotworów hormonozaleznych, osteoporozą, chorobami ukłądu krązenia, a także wpływają korzystnie na układ nerwowy.
Wysłana -
podobne działanie to znaczy? Przykładowo jeśli w organiźmie będzie nadmiar estrogenu to czy wspmniane Izoflawony sojowe będą go obniżąc,normalizować i czy tak samo będzie działać indole np:melatonina i jeszcze prosszę o odpowiedz na temat wit C i oleju lnianym czy rzeczywiscie działa przeciw estrogenowo POZDRAWIAM SERDECZNIE
Wysłana -
izoflawony działaja normalizująco na gospodarkę estrogenami, szczególnie w przypadku spadku steżenia hormonów żenskich w organizmie (np. okres menopauzy). Z kolei zwiekszony udział fotosterogenów przy wyrównanej gospodarce hormonalnej nie doprowadza do żadnych zakłoceń, zatem nie ma obaw o ich przedawkowanie w diecie. Jeżeli chodzi o wpływ oleju lnianego i witaminy C na estrogeny, to trudno mi sie tutaj wypowiedzieć, gdyż nie bardzo potrafie odnaleźć w głowie tutaj jakąś istotną zależność i nie pamiętam bym sie na ten temat gdzieś natknął w publikacjach.
Wysłana -
bardzo dziekuję panie Darku z witaminą to źle pan przeczytał chodziło mi o przyjmowanie dawek a mianowicie ile wit C jest człowiek wstanie przyswoić przy jednorazowym przyjęciu ....krąży opinia że max 200mg ?! a i jeszcze pana pomęczy czy orientuje się pan ile jest mg w IZOLACIE SOJOWYM izoflawonów ? Pozdrawiam
Wysłana -
jeżeli chodzi o witaminę C, to rzeczywiscie dawka 200mg (na porcję) uważana jest za dawkę optymalną. Najkorzystniej przyjować witaminę C w dawce ok.200mg 2-3 razy dziennie. Natomiast jeżeli chodzi o izoflawony, to niestety nie jestem w posiadaniu tych danych
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź