SFD.pl Zdrowie i Uroda

Dodaj odpowiedź

Odpowiedni trening siłowy, biorąc pod uwagę schorzenie.

Wysłana -
Witam,
potrzebuję pomocy aby ktoś spojrzał na trening FBW który chciałbym robić ale zna jednocześnie tematy medyczne na tyle aby powiedzieć których ćwiczeń lub rzeczy robić nie powinienem.

Mam nadzieję że dział jest adekwatny do mojego tematu.

Krótko o mnie:

24 lata
Mężczyzna
Tryb życia siedzący (praca oraz hobby)
Aktywność jak do tej pory znikoma.
Moje doświadczenie kilka lat temu ćwiczyłem regularnie niecały rok na siłowni.

Od lekarza
Byłem u lekarza rehabilitacji medycznej, skierował mnie on na RTG kręgosłupa lędźwiowego.

Wyniki dostałem taki:

Częściowe odprostowanie fizjologicznej lordozy kręgosłupa lędźwiowego.
Niewielkie lewostronne skrzywienie kręgosłupa lędźwiowego.
Podejrzenie kręgoszczeliny na poziomie L5 - wskazana ocena ortopedyczna i ewentualnie badanie kontrolne.
Szczeliny międzykręgowe szerokości odpowiedniej.
Trzony kręgów lędźwiowych prawidłowej wysokości.
Nie wykazano przemieszczenia kręgów.

Byłem na kilku mobilizacjach, nie wykryto u mnie abym miał gdzieś jakieś blokady.
Mam po prostu się dużo rozciągać. Szczególnie nogi, uda, wokół miednicy i wzmocnić brzuch.
I bardzo wskazany jest basen.
Mogę się również wybrać na siłownię.

Trening FBW



PartiaĆwiczenieSeriiAlternatywa/Dodatkowe info
NogiPrzysiady z Sztangą na barkach 3sMartwy Ciąg - Wydaje mi się że powinenem z tym zaczekać.
PlecyŚciąganie drążka wyciągu górnego do klatki (siedząc) 3sPodciąganie - nie jestem w stanie wykonać powtórzenia.
KlatkaWyciskanie Sztangi na ławce poziomej 3sSkosy dla urozmaicenia
BarkiWyciskanie Sztangi z klatki 3sWyciskanie hantli z klatki
TricepsPompki odwrotne2sPompki na poręczach - nie jestem w stanie wykonać powtórzenia.
BicepsUginanie ramion z sztangą stojąc 2sUginanie ramion z sztangielkami na przemian

Rozciąganie
W ciągu dnia wstaję i wykonuję przeprosty, do niweluje ból w odcinku lędźwiowym (doradzone przez lekarza).
Od fizjoterapeuty otrzymałem ćwiczenia do rozciągania partii o których wspominałem wyżej.
Również z Jogi zapożyczyłem kilka prostych rozciągań które dobrze na mnie działają.

Takie ćwiczenia rozciągające staram się wykonywać coraz regularniej, nie wykonuję ich jednak codziennie oraz nie są to całe treningi. Kiedy czuję gdzieś napięcia, staram się rozciągać tą partię.


Zmieniony przez - devilx997 w dniu 2018-07-08 16:55:54
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Fizjoterapeuta świetnie Ci doradził, bo rozciąganie czworogłowych, dwugłowych ud, bioder, wzmacnianie brzucha to podstawa jeśli chodzi o dbanie o kręgosłup. Możesz do tego dorzucić jeszcze rozciąganie górnego odcinka, najszerszych, barków, kapturów itp. bo o postawę należy dbań całościowo, wtedy są najlepsze efekty.

Ja Ci mogę powiedzieć, że tylko Ty sam jesteś w stanie doświadczalnie wybadać, co możesz robić, a co nie. Jeśli jakieś ćwiczenie będzie Ci za bardzo obciązać kręgosłup nawet przy prawidłowej technice, to napisz, a znajdzie się bez problemu jakiś zamiennik. Koleś poniżej pobił jakiś rekord w martwym
Wysłana -
W takim razie dodam coś jeszcze do rozciągania.
Wysłana -
W takim razie dodam coś jeszcze do rozciągania.

Nie jestem pewien czy to najlepsza opcja, trochę obawiam się wykonywać ćwiczenia na ślepo względem mojej wady, nawet z lekkim obciążeniem. Może przesadnie zwracam na to uwagę. Jeżeli ktoś miałby jeszcze coś do dodania, bardzo proszę.

A sam trening jest w porządku?


Przepraszam za post pod postem, źle klikąłem.


Zmieniony przez - devilx997 w dniu 2018-07-08 22:12:02
Wysłana -
devilx997
W takim razie dodam coś jeszcze do rozciągania.

Nie jestem pewien czy to najlepsza opcja, trochę obawiam się wykonywać ćwiczenia na ślepo względem mojej wady, nawet z lekkim obciążeniem. Może przesadnie zwracam na to uwagę. Jeżeli ktoś miałby jeszcze coś do dodania, bardzo proszę.




Skoro fizjoterapeuta zlecił Ci konkretne ćwiczenia do rozciągania po przeprowadzeniu badania klinicznego i dostosowane indywidualnie , to nic nie dodawaj dodatkowych tylko stosuj się do zaleceń


Zmieniony przez - BPL-G w dniu 2018-07-08 22:45:29
Wysłana -
BPL-G
devilx997
W takim razie dodam coś jeszcze do rozciągania.

Nie jestem pewien czy to najlepsza opcja, trochę obawiam się wykonywać ćwiczenia na ślepo względem mojej wady, nawet z lekkim obciążeniem. Może przesadnie zwracam na to uwagę. Jeżeli ktoś miałby jeszcze coś do dodania, bardzo proszę.




Skoro fizjoterapeuta zlecił Ci konkretne ćwiczenia do rozciągania po przeprowadzeniu badania klinicznego i dostosowane indywidualnie , to nic nie dodawaj dodatkowych tylko stosuj się do zaleceń



Zmieniony przez - BPL-G w dniu 2018-07-08 22:45:29


Oczywiście, tylko chodzi mi o trening FBW który ułożyłem, co do niego nie wiem czy ćwiczenia nie są zbyt obciążające, czy jest jakiś lżejszy zamiennik, w tym sensie.
Wysłana -
Ja Ci mogę wypisać łagodniejsze wg mnie dla kręgosłupa zamienniki:

martwy ciąg:
- rumuński martwy ciąg
- rack pulls
- trap bar deadlift
- jakiś ciąg na jednej nodze
- hyperextensions (można robić to w dwóch wersjach na całą tylnią taśmę lub tylko na prostownik w zależności od ustawienia oparcia)
Ćwiczenia charakteryzują się mniejszym zakresem ruchu i/lub momentem siły przyłożonym do kręgosłupa

przysiady ze sztangą na barkach -> wszystkie ćwiczenia unilateralne, bo bierzesz w nich mniejszy ciężar na kręgosłup, pomagają w leczeniu asymetrii


Zmieniony przez - xorton w dniu 7/9/2018 6:30:48 AM
Wysłana -
devilx997

Oczywiście, tylko chodzi mi o trening FBW który ułożyłem, co do niego nie wiem czy ćwiczenia nie są zbyt obciążające, czy jest jakiś lżejszy zamiennik, w tym sensie.


zadbać o prawidłowe napięcie i mobilność poprzez rollowanie rozciąganie
terapia to kwestia dla Twojego terapeuty
jak będzie wszystko ok to wtedy żeby trening był odpowiednio zbalansowany
przy niektórych ćwiczeniach możesz czuć że Ci nie służą to wtedy odpuść i wspomnij o tym swojemu terapeucie
Wysłana -
xorton
Ja Ci mogę wypisać łagodniejsze wg mnie dla kręgosłupa zamienniki:

martwy ciąg:
- rumuński martwy ciąg
- rack pulls
- trap bar deadlift
- jakiś ciąg na jednej nodze
- hyperextensions (można robić to w dwóch wersjach na całą tylnią taśmę lub tylko na prostownik w zależności od ustawienia oparcia)
Ćwiczenia charakteryzują się mniejszym zakresem ruchu i/lub momentem siły przyłożonym do kręgosłupa

przysiady ze sztangą na barkach -> wszystkie ćwiczenia unilateralne, bo bierzesz w nich mniejszy ciężar na kręgosłup, pomagają w leczeniu asymetrii



Zmieniony przez - xorton w dniu 7/9/2018 6:30:48 AM


Super, dziękuję o coś takiego właśnie mi chodziło, teraz będę wiedział dokładniej jak na to patrzeć.
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź