SFD.pl Trening dla początkujących

Dodaj odpowiedź

Ocena siadow

Wysłana -
Cześć chciałbym abyście ocenili i ew. Poprawili moja technikę przysiadów. Oprócz tego mam jeszcze kilka pytań.

1. Czy jeżeli jutro robię dajmy na to klate a chce rozciągać nogi żeby mieć większą mobilność to mogę robić tak jak do tej pory, tzn. Wbijam na orbitrek czy bieżnie na 5-7 minut potem rozgrzewką krążenia itp. Potem. Rozgrzewką właściwa potem serie robocze ( trening klaty) po całym treningu rozciągać mogę wszystko? Mimo,że nie robiłem nóg?

2. Jak to jest z oddechem przy martwym i siadach przed powtórzeniem nabieram powietrze napinam brzuch robię powtórzenie i wypuszczam dopiero po zakończeniu powtórzenia czy tak jak np. Przy wyciskaniu na klate,że równocześnie z wyciskaniem wydech? ( To się chyba nazywało manewr valsalvy czy jakoś tak )

3. Jak to jest w końcu ze ściąganiem łopatek w takich ćwiczeniach jak : podciaganie
- wszelkie ćwiczenia na tył barku
- na brzuch itp
Czy są jakieś ćwiczenia w których nie ściągać łopatek?

4. Jak bardziej wyizolować klatkę przy wyciskaniu oprócz mostka i spięcia łopatek?

6. Dotyczy progresu powiedzcie mi czy dobrze to wygląda :D

Filmik z przysiadami :









7. Jak to jest w końcu zaczynać ruch w siadach z bioder czy z kolan czy może jednocześnie?

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi





Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Tutaj 2 zdj z pogresu

Wysłana -
Sebaaaaaaa
Cześć chciałbym abyście ocenili i ew. Poprawili moja technikę przysiadów. Oprócz tego mam jeszcze kilka pytań.

1. Czy jeżeli jutro robię dajmy na to klate a chce rozciągać nogi żeby mieć większą mobilność to mogę robić tak jak do tej pory, tzn. Wbijam na orbitrek czy bieżnie na 5-7 minut potem rozgrzewką krążenia itp. Potem. Rozgrzewką właściwa potem serie robocze ( trening klaty) po całym treningu rozciągać mogę wszystko? Mimo,że nie robiłem nóg?

2. Jak to jest z oddechem przy martwym i siadach? przed powtórzeniem nabieram powietrze, napinam brzuch, robię powtórzenie i wypuszczam dopiero po zakończeniu powtórzenia czy tak jak np. Przy wyciskaniu na klate,że równocześnie z wyciskaniem wydech? ( To się chyba nazywało manewr valsalvy czy jakoś tak )

3. Jak to jest w końcu ze ściąganiem łopatek w takich ćwiczeniach jak : podciaganie
- wszelkie ćwiczenia na tył barku
- na brzuch itp
Czy są jakieś ćwiczenia w których nie ściągać łopatek?

4. Jak bardziej wyizolować klatkę przy wyciskaniu oprócz mostka i spięcia łopatek?

6. Dotyczy progresu powiedzcie mi czy dobrze to wygląda :D

Filmik z przysiadami :









7. Jak to jest w końcu zaczynać ruch w siadach z bioder czy z kolan czy może jednocześnie?

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi







Wysłana -
1. Możesz tak zrobić ważne żeby te nogi były dobrze rozgrzane i gotowe do rozciągania bez względu na to jaki rodzaj zastosujesz.
2. Generalnie przy fazie pozytywnej wydech, negatywnej wdech ale to też czasem zależy od tempa ćwiczenia.
3. Zależy dużo od ćwiczenia ale łopatka ściągnięta dół tył satabiliuzje bark, jednak ona też pracuje w trakcie ruchu nie jest zablokowana.
4 W wyciskaniu się klatki piersiowej nie izoluje bo to nie jest ćwiczenie izolowane.

Ujęcie byłoby lepsze z boku bo nie widać czy zaczynasz ruch z bioder. Nie wygląda to źle ale wpleć jakieś sensowne tempo bo ta negatywna faza powinna być wolniejsza. Masz dobrą krzywiznę kręgosłupa ale ważne żebyś to wygięcie nieco skontrował spięciem mięśni brzucha. Zaczynaj ruch o delikatnego cofnięcia bioder.
Wysłana -
Okej a jeśli chodzi o oddech słyszałem,że jeśli wydech będę robić wstając to traci się stabilizację, tutaj na forum to czytałem.

Jeszcze jedno to na przykład przy unoszeniu sztangielek bokiem w opadzie ( na tylny barku) też było żeby nie spinać bo wtedy lepiej bark pracuje.

Co do nóg to wstawię w środę filmik bo wtedy mi nogi planowo wypadają, wstawię też mc do oceny. A i ruch zaczynam z bioder. I czy nie robię buttwinka?

A co do progresu?

Jeszcze jedno mi się przypomniało czy lepiej robić podciąganie takie jak na screenshot czy lepiej dać to 12.5kg i podciągać się po 5-6 razy? Cel: siła/masa




Zmieniony przez - Sebaaaaaaa w dniu 2018-02-10 12:59:36

Zmieniony przez - Sebaaaaaaa w dniu 2018-02-10 13:00:35

Zmieniony przez - Sebaaaaaaa w dniu 2018-02-10 13:01:38
Wysłana -
Stabilizację poprawia zatrzymanie powietrza co powoduje wzrost ciśnienia wewnątrz jamy brzusznej i ustabulizowanie. Można stosować manewr Valsalvy ale nie jest on potrzebny i w pewnych warunkach jest szkodliwy jeśli ktoś ma problemy z układem sercowo naczyniowym, problemami z ciśnieniem.
Wdech podczas neagtywu, a wydech podczas pozytywu. A stabilizację i utrzymanie pozycji technicznej zawdzięczasz odpwoiedniemu spięciu mięśni brzucha.
Wysłana -
O co chodzi z tym unoszeniem bo nie wiem do czego się to odnosi i jakie screenshoty?
Wysłana -
Oglądałem jakiegoś znanego kulturystę już nie pamiętam imienia i mówił on,ze nie spina się łopatek podczas unoszenia hantelkami w opadzie na tył barku. I chciałem to wyjaśnić czy rzeczywiście tak jest, to samo z face pullem. A że screenshot to wysłałem wyżej 2 zdjęcia które pokazują progres i chciałem zapytać czy jest git. Oprócz tego chciałem zapytać czy lepiej robić podciąganie jak do tej pory na screenie co jest czy lepiej założyć te 5 kg więcej ale robić po 5-6 powtórzeń.
To samo z dipsami


Zmieniony przez - Sebaaaaaaa w dniu 2018-02-10 18:29:45
Wysłana -
Przy facepullach spinałbym łopatki ale przy unoszeniu hantli na tylny akton niespinanie ma sens jeśli chcemy koniecznie odizolowac tylny akton. Zajrzysz do atlasu anatomicznego to będziesz wiedział o co chodzi chociaż moim zdaniem nie warto, jak będzie miał pracować to będzie pracował i tak a dobrze wypełniony środek grzbietu prezentuje sie bdb już nie mówiąc o równowadze sił (Nie wiem jak to się fachowo nazywa) jak to u większości ćwiczących - pełno wyciskań w planie a ,,przyciągań,, malutko i później dzieją się dziwne rzeczy typu wady postawy czy jakieś bóle
Wysłana -
Dobra a co z tymi podciągnięciami i dipsami? Lepiej dołożyć ciężaru i obić 5-6 powtórzeń czy tak jak do tej pory mniej kg ale więcej powtórzeń? A co do siadow to zaczynać z biodra czy z kolan?
Wysłana -
Dorzucaj ciężaru, bo będziesz jedynie budował wytrzymałość.
Strona 1 z 4
Dodaj odpowiedź