SFD.pl Trening dla zaawansowanych

Dodaj odpowiedź

Ocena planu treningowego

Wysłana -
Witam
Po 5 miesiącach postanowiłem zmienic swój plan i chcialbym aby ktos ewentualnie skorygowal go i co trzeba by bylo poprawić.
I trening: klatka i triceps
- wyciskanie na płasko 4x
- wyciskanie na maszynie 4x
- wyciskanie głową w dół 4x
- rozpietki na maszynie

- pompki na poreczach z obciążeniem 3x
- wyciskanie francuskie 3x
- prostowanie na wyciągu linka w pionie 3x

II trening: plecy i biceps
- podciaganie z obciążeniem 4x
- martwy ciąg 4x
- wiosłowania hantlami 4x
- podciaganie końca sztangi w osadzie 4x

- zginanie ramion hantelkami 3x
- podciaganie linki na wyciągu chwyt mlotkowy 3x
- modlitewnik 3x

III trening: nogi i barki
- przysiady pełne 4x
- zginanie nóg w leżeniu 4x
- wysłuchanie na suwnicy 4x
- ściąganie kolan w siadzie 4x

- wyciskanie hantelek 3x
- unoszenie w opadzie tułowia 3x
- unoszenie w przód hantelek 3x

Nie wpisywalem w plan łydek,kapturów,przedramieni oraz brzucha aczkolwiek wszystko jest cwiczone. Dodam jeszcze że w każdym ćwiczeniu po ostatniej serii robie drop set do wyczerpania siły.
Trenuje na mase i tylko 3xtydz. bo więcej nie mam czasu ze względu na pracę i rodzine także staram się wszystko połączyć ze sobą.
Proszę o ewentualne korekty jeśli jakieś ćwiczenia połączyłem źle że sobą. Dzięki bardzo
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Mi sie podoba
Wysłana -
Ocenić mozemy teoretycznie czy plan jest poprawny ale czy sprawdzi się na Tobie ? Tego już nie wie nikt, bo nie podałeś żadnych informacji o sobie.
Wysłana -
Mi się też podoba. Ale rozpietki na mazynie zmienil bym na rozpietki hantlami :) ale to.moje preferencje. Jeśli będzie ci służyć to git. Każdy plan musisz układać pod siebie indywidualnie... zobaczysz w praniu czy coś ci z niego nie pasuje i ewentualnie zmienisz :)


Zmieniony przez - Flooky w dniu 2018-02-21 10:11:52
Wysłana -
To jest już po poprawkach plan ułożony,przyznam szczerze że wyciskanie na maszynie nigdy nie brałem pod uwagę tego ćwiczenia i miałem obawy że nie będzie odpowiednie dla mnie i czasami podczas tego ćwiczenia czuje bardzo triceps ale to chyba od tego iż za duży ciężar lub nie odpowiednia technika.
Wysłana -
Maszyny Ci masy nie zbudują.
Wysłana -
Ja też tak uważam i nie jestem zwolennikiem ćwiczeń na maszynach tylko na wolnych ciezarach aczkolwiek niektóre ćwiczenia na maszynach również są dobre więc dlaczego z nich nie skorzystać ale to kwestia gustu bo nie każdy musi tak uważać.
Wysłana -
można skorzystać jako dodatek niejako kształtujący... masy nie dadzą ale mięsień może nabrać troszkę innego kształtu, przy właściwym doborze takiego uzupełnienia można bardziej tą masę "wymodelować" i sprawić aby nie była takim ledwie ociosanym palem;)
Wysłana -
Zgadzam się że jako dodatek to można wrzucić jakieś ćwiczenie na maszynie ale nic poza tym.
Wysłana -
ronie220
Maszyny Ci masy nie zbudują.

Takie stwierdzenie i to od osoby niby kumatej jest nadwyraz smieszne aczkolwiek kazdy moze miec swoje zdanie ale wypadalo by to podkreslic zaczynajac od "moim zdaniem". Nie zgodze sie z tym stwierdzeniem ani troche a powodow jest wiele. Glownym powodem nie maszyny czy wolny ciezar odpowiadaja za wzrost masy tylko one daja bodzca a reszta to miska, regeneracja, suplementacja i gen. Druga sprawa maszyna maszynie nie rowna i nie ma co porownywac maszyn typu wyciagi itd. Z maszynami typu "Plates on" 3 kwestia na maszynach jest mniejsze ryzyko kontuzji co za tym idzie dla poczatkujacych jak najbardziej dobra opcja

Plan solidny ale to tylko nie wielki procent, jak miska odpowiednia i regeneracja pasuje to efekty bedziesz mial napewno
Wysłana -
Glownym powodem nie maszyny czy wolny ciezar odpowiadaja za wzrost masy tylko one daja bodzca a reszta to miska, regeneracja, suplementacja i gen.


Skoro ćwiczenia mają być jedynie bodźcem, nieważne jakim, to dlaczego na nogi nie wystarczy bieganie ? Na klatkę pompki w domu zaś na barki chociażby pajacyki ? To przecież może być silny bodziec. Pojeździj na rowerze przez godzinę bardzo intensywnie, nogi dostaną mocnego kopa. Dlaczego jednak nie urosną ?
Idąc Twoim tokiem rozumowania liczy się jedynie gen i micha. Możemy przy tym stosować obojętnie jaki trening, byle dawał bodziec. Dlaczego w takim razie bez bomby większośc osób nie jest w stanie zbudować solidnej sylwetki ? Wiele z nich ma bardzo dobre predyspozycje i trzyma miche. Znam takich wielu. Bardzo wielu. Tyle że oni by osiągnąć pewien pułap musieli, co ciekawe, trenowac przede wszystkim na wolnych ciężarach, bo maszyny nie dawały zbyt dużego rezultatu. Wystarczy popatrzeć na osoby trenujące grzbiet głownie na nowoczesnych sprzętach. Ich plecy są płaskie. A popatrz na plecy osób trenujących w ogóle bez maszyn, chociażby moje.

Poza tym pisałem odnosnie treningu klatki, gdzie ruchy takie jak rozpiętki i wyciskanie autor ma na maszynach. Takie ćwiczenia mogą dopompować mięsień bądź poprawić któryś szczegół ale ogólnej masy za wiele nie zbudują i to nie jest tylko moja opinia. Ale chyba nie wiesz jaka jest różnica między ćwiczeniami na maszynach a ćwiczeniami wielostawowymi na wolnych ciężarach. Musiałbys poczytać o ile spada aktywacja mięsni stabilizujących, o ile mniej jest aktywowanych jednostek motorycznych, o ile mniejsza odpowiedź anaboliczna, o ile mniejszy angaż centralnego układu nerwowego...itd. Cytując Vince'a Gironde "sztanga wygląda głupio ale trzeba być inteligentnym by umieć jej używać. Maszyny wyglądają jak dzieła sztuki ale wcale nimi nie są".


I nie musisz mnie obrażać w swoich wypowiedziach. Podaj mi kontrargumenty i zwrócę Ci honor.
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź