SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

Ocena diety redukcyjnej

Wysłana -
Witam
Nie jestem mocny w dietach, a zależy mi, aby doszlifować ten fundament pracy przy zrzucaniu tkanki tłuszczowej. Nie mam pomierzonych jeszcze obwodów, zamieszczę co wiem i wrzucę dietę. Trenuję FBW 3 x tydzień, wtorki, czwartki i soboty. Ok. godziny 15:30, czas treningu ok. 45-60 min. Nic poza tym. Pracę mam biurową, siedzącą, stresującą :)

W dni treningowe zjadam posiłek nr 1 tj. filet z piersi drobiowej. W dni nietreningowe zjadam zestaw nr 2 przy czym w poniedziałek jem wątróbkę, we środę schab, w piątek rybę. Śniadania i kolacja się nie zmienia. Staram się zróżnicować dietę. W niedzielę rozsądny cheat day. Zapotrzebowanie obliczyłem na 3100 kcal, odjąłem 500 kcal i staram się trzymać 2600 kcal na dobę. Staram się trzymać B: 2,3g/kg, T: 0,9g/kg mc i W: 290g/kg mc czyli B 30%, T 25%, W 45%. Za wszelkie rady dziękuję.

Cel :redukcja
Płeć : mężczyzna
Wiek : 34
Waga : 85
Wzrost : 175
Szacunkowy poziom tkanki tłuszczowej : 22%
Aktywność w ciągu dnia : praca biurowa
Uprawiany sport lub inne formy aktywności : 3x w tygodniu siłownia - FBW
Odżywianie : do oceny. Bez podjadania, piwa, słodyczy. Raz na tydzień cheat day.
Cel : redukcja rozłożona w czasie
Ograniczenia żywieniowe : brak
Stan zdrowia : zdrowy
Preferowane formy aktywności fizycznej : siłownia
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty :
Czy możliwe jest wprowadzenie suplementów : tak
Stosowane wcześniej diety : zbilansowana










Zmieniony przez - szopenus w dniu 2018-07-11 19:46:18

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Zapotrzebowanie liczyłeś wg wzoru ?
Wysłana -
Z zapotrzebowaniem miałem chyba największy kłopot. Liczyłem wg. trzech czy czterech wzorów, kilku kalkolatorów. To co wyliczyłem jest czymś w formie złotego środka, po przeczytaniu masy artykułów, wskazówek itp. Pytanie jest bardzo dobre, bo mimo starań nie jestem pewien obliczonego zapotrzebowania. Czekam na wyniki, w niedzielę ważenie i chcę zobaczyć czy coś obcinać. Chyba, że znalazłaby się dobra dusza, która pomogła by z obliczeniami.
Wysłana -
szopenus
Z zapotrzebowaniem miałem chyba największy kłopot. Liczyłem wg. trzech czy czterech wzorów, kilku kalkolatorów. To co wyliczyłem jest czymś w formie złotego środka, po przeczytaniu masy artykułów, wskazówek itp. Pytanie jest bardzo dobre, bo mimo starań nie jestem pewien obliczonego zapotrzebowania. Czekam na wyniki, w niedzielę ważenie i chcę zobaczyć czy coś obcinać. Chyba, że znalazłaby się dobra dusza, która pomogła by z obliczeniami.
Licząc pierwszy raz w zyciu swoje zapotrzebowanie i pierwszy raz w życiu startując z masa czy redu nie możesz być pewien swojego zapotrzebowania na 100% bo to są szacunki na podstawie wielu czynników ( szczególnie wszystko może zamieszać dzienna aktywność ) , więc pierwszy raz polega na dużej obserwacji wagi , lustra itp.Dziennik prowadzony gdzieś w notatniku dużo pomaga .Napewno każda następna masa czy redukcja już daje nam pewność takich wyliczeń bo sami na wlasnym ciele poznamy przy jakich kcal i jakim makro organizm reaguje odpowiednio do celu .



Zmieniony przez - monkey22 w dniu 2018-07-12 05:58:18
Wysłana -
Dzięki. Być może zbyt drobiazgowo i poważnie podszedłem do obliczeń, a zbyt mało zostawiłem miejsca na naturę, obserwację i to, co organizm sam w czasie pokaże. Niemniej jednak coś cokolwiek nt. posiłków? Czekam na opinię ekspertów. Pozdrawiam!
Wysłana -
Zmniejsz białko do 170g. W zupełności wystarczy. Szczególnie przy 22% tkanki tłuszczowej. Białko potrzebne jest dla Twoich mięśni, a nie tkanki tłuszczowej. Jaja dawaj całe, wędliny do eliminacji, więcej warzyw, ryby świeże/mrożone, a nie puszkowane.
Wysłana -
Ok, białko zmniejszyć na korzyść węglowodanów czy tłuszczów? Zjadanie całych jaj sugeruje raczej uderzenie w tłuszcze. Czytałem i słyszałem o dobrym wpływie białka na wydatek energetyczny konieczny do jego trawienia stąd taka moja proporcja. Ryby jem mrożone, puszkowany tylko tuńczyk. Warzyw staram się jeść więcej tak naprawdę, nie wszystkie zapisywałem. A wędlina dobrze mi pasuje do kanapki, generalnie od lat wędlin nie jadam z uwagi na podejrzany skład, ale teraz postanowiłem wprowadzić jako źródło białka. Postaram się w takim razie dostosować do wskazówek i nieco zmodyfikować dietę. Wybaczcie dużo pytań, ale jestem z natury człowiekiem, który jak coś robi to lubi wiedzieć dlaczego tak, nie inaczej i w jakim dokładnie celu :) Pozdrawiam
Wysłana -
Ryby najlepiej jesc świeże . Z puszki sporadycznie gdy np czas nas goni a trzeba coś zjesc .


Zmieniony przez - flex1976 w dniu 2018-07-12 10:57:33
Wysłana -
z góry błędnym założeniem jest wplątanie cheat day do swojej praktyki żywieniowej, jeśli dopiero zaczynasz Panie kolego
dieta nie najlepsza.
Wysłana -
Antos098, może cheat day nie jest najlepszym określeniem. Chcę mieć po prostu tą niedzielę luźniejszą, by zjeść z rodziną rosół, kawałek szarlotki u teściowej w odwiedzinach czy wyjść z dziećmi na pizzę. Nie mam zamiaru żreć kebabów czy 1kg frytek z Maca :) Co do opinii "dieta nie najlepsza" - dzięki za opinię, bo pomocy niestety żadnej.

Co do ryb, to powtórzę, że z puchy jem tuńczyka. Czy jest jakaś inna opcja jedzenia tuńczyka, bo nie kojarzę, by u mnie w sklepie sprzedawali go w innej, świeżej formie. Jeśli proponujecie zmienić go na coś innego chętnie rozważę. pozdrawiam



Zmieniony przez - szopenus w dniu 2018-07-12 11:20:09

Zmieniony przez - szopenus w dniu 2018-07-12 11:20:42
Wysłana -
Niestety jeżeli zaczynasz redukcje i chcesz żeby przyniosła efekt . To szarlotka u teściowej odpada to samo tyczy się pizzy .
Rybki albo akwarium
Strona 1 z 4
Dodaj odpowiedź