SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

Obliczanie BMR, BTW, makroskładniki na posiłek - problemy totalnie początkującego

Wysłana -
Witam!

Jestem totalnie początkujący zarówno na forum jak i w temacie treningów i odżywiania dlatego proszę Was o wyrozumiałość, wiem że moje pytania mogą być dla Was oczywiste i śmieszne. Od 2 tygodni ćwiczę i moim celem jest uzyskanie większej masy mięśniowej, więc zacząłem stosować regularne treningi i zdrowo się odżywiać. Do każdego dania dodaje przeróżne warzywa, jem dużo owoców. Zrezygnowałem też ze śmieciowego żarcia typu fastfood, chipsy i inne g***a oraz alkoholu, coli etc.. piję wodę niegazowaną. I czuję się naprawdę świetnie! Nauczyłem się też jeść o regularnych godzinach 5-6 razy dziennie. Ale zdaję sobie sprawę, że jeśli chcę podnieść masę mięśniową to muszę stosować się do obliczonego zapotrzebowania kalorycznego i makroskładników. Wszedłem więc na pierwszy lepszy poradnik jak obliczyć BMR, obliczyłem, ale wchodząc na inną stronę internetową zauważyłem, że są tam zupełnie inne wzory i wychodzą inne wyniki. Z BMR obliczyłem BTW. Wyszedł mi pewien wynik, ale chwilę później w komentarzach wyczytałem, że dzienne zapotrzebowanie na białko to 1,8g/kg masy ciała do 2,2g/kg masy ciała, co też dało zupełnie inny wynik od wcześniejszych wyliczeń... Zrobiłem to w ten sposób:

płeć: mężczyzna, wiek: 20 lat, waga: 64kg, wzrost: 177cm, aktywność fizyczna: 1.6 (umiarkowana, praca niefizyczna, trening 3-5 razy w tygodniu)
BMR = 66 + (13.7 * 64) + (5 * 177) - (6.8 * 20)
BMR = 1691.8kcal * 1.6 = 2706.88kcal

Do trzymanego wyniku dodaję 300kcal - dieta masowa:
BMR = 2706.88kcal + 300kcal = 3006.88kcal

Teraz wyliczam BTW:
B = (3006.88kcal * 0.3) / 4 = 225.516g białka dziennie
W = (3006.88kcal * 0.5) / 4 = 375.86g węglowodanów dziennie
T = (3006.88kcal * 0.2) / 9 = 66.8196g tłuszczy dziennie

Czy zastosowane wzory są prawidłowe i wyliczenia tym sposobem są ok? Jeżeli tak to bardzo proszę jeszcze o wyjaśnienie jak rozłożyć BTW na posiłki. Na przykład czytałem, że rano trzeba jeść więcej węglowodanów, że w południe dużo białka, że po treningu posiłek bez tłuszczu itd... Więc jak to rozłożyć? A jeżeli wyliczenia są błędne i tak się tego nie robi, to jak..?

Bardzo proszę o odpowiedź i z góry dziękuję!
Pozdrawiam!
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
wstaw ankietę, i poczytaj tu trochę http://www.sfd.pl/Potrzebujesz_Diete_Masz_Pytania_ZAJRZYJ-t379384.html
zapotrzebowanie wg tego wzoru: http://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne,_skł._prod._żywnościowych,_BF-t276436.html
tutaj najważniejsze kwestie: http://www.sfd.pl/Zbiór_linków_działu_Odżywianie-t418003.html
i na końcu wstaw co ułożyłeś wg tego wzoru
http://www.sfd.pl/ZRZUT_DIETY_JAK_ZROBIĆ_ANKIETA_i_REGULAMIN_DZIAŁU.-t922822.html 
Wysłana -
Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź i tak wielką skarbnicę wiedzy! :)

Pozdrawiam!
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź