SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

Niestrawność

Wysłana -
Na inne zródło ww. Mozna po prostu nie jeść chleba.
Wysłana -
Zapewne na żaden. Skoro ten powoduje problemy, to każdy innych również będzie tak wpływał na Twój układ trawienny.
Wysłana -
Po każdych produktach zbożowych borykasz się z problemami trawiennymi?
Wysłana -
Zdrowy chleb żytni na zakwasie jest niestety bardzo gazotwórczy...
Wysłana -
dudee
Po każdych produktach zbożowych borykasz się z problemami trawiennymi?
głownie mój układ pokarmowy źle odbiera chleb na zakwasie, płatki owsiane, duża ilość orzechów, makaron (który dodatkowo powoduje głębokie uczucie głodu) no i kawa oraz mleko. Ogólnie wole do szkoły robić kanapki ze schabem (który pieke sobie na weekendzie) niż gotować kasze jęczmienna (czasami mam dużo nauki i po prostu nie mam czasu).


Zmieniony przez - athrenalineee w dniu 2018-03-25 20:30:12
Wysłana -
W takim razie nie pozostaje nic innego, jak wyeliminowanie ich. Wstawienie wody na kaszę i wrzucenie worka, a następnie wyłączenie po 15 minutach to łącznie około 15 sekund. Nie musisz przecież stać przy garnku i mieszać tego.
Wysłana -
Na ten tydzień zmieniłem chleb na biały z piekarni (ale nie pszenny), od następnego tygodnia całkowicie wyrzucę go z diety i zobaczę rezultat.
Wysłana -
Jaki w takim razie jeżeli nie pszenny? Kukurydziany?
Wysłana -
athrenalineee
W takim razie chleb na zakwasie na jaki chleb mogę zamienić ? Niby uważany jest za zdrowy, no ale ...


Dietetyka nie jest czarno-biała. Brokuły też są uważane za zdrowe, a u osób z zaburzeniami flory bakteryjnej będą powodować bóle brzucha, biegunki, gazy, wzdęcia.

W Twoim przypadku problem może być w nietolerancji białek mleka - czyli proponuję test prowokacyjny z wykluczeniem nabiału - lub nietolerancji substancji FODMAPs ( grupa fermentujących węglowodanów ), i tutaj właśnie problemem będzie chleb żytni. Wszystko co ma spore ilości błonnika będzie w takiej sytuacji dla Ciebie potencjalnie szkodliwe, tak więc należy się trzymać diety niskobłonnikowej. Oczywiście, obydwa problemy mogą istnieć jednocześnie.
Chleb na zakwasie możesz zamienić na kasze bezglutenowe - jaglana, ryż, amarantus, quinoa. Jako źródło węglowodanów również ziemniaki.

athrenalineee
no i kawa oraz mleko.



Zmieniony przez - athrenalineee w dniu 2018-03-25 20:30:12


To wskazuje prawdopodobnie nadwrażliwość na FODMAPs. Mleko zawiera laktozę, która też lubi sobie pofermentować w jelitach w przypadku osób z predyspozycjami. Uważaj również na owoce (prawie wszystkie) i część warzyw - głównie te z rodziny kapustnych, strączkowe oraz cebulę i czosnek.

Aha, w miej też w zapasie opakowanie węgla aktywowanego - kupisz w aptece. W przypadku dokuczliwych objawów - 500-1000mg co 2-3 godziny, obficie popijaj wodą. Dobrze spisuje się również białczan taniny, ale nie można go stosować jednocześnie z węglem aktywowanym (bo węgiel po prostu pochłania inne substancje).

Tutaj jest przepis na kanapkę bezglutenową / bezzbożową http://www.sfd.pl/Zdrowa_bezglutenowa_kromka_z_mikrofali_w_5_minut_!-t1147283.html Zawiera trochę błonnika, ale głównie lignany z siemienia, które nie są do końca prawdziwym błonnikiem (nie są strukturami węglowodanowymi).

Zmieniony przez - CarbonBasedLifeforms w dniu 2018-04-02 08:56:33
Strona 2 z 2
Dodaj odpowiedź