sfd logo sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami

SFD.pl Junior SFD - pierwsze kroki na siłowni i w sporcie

Dodaj odpowiedź

Nakierować młodego adepta by trening stał się przyjemnością

Wysłana -
Witam mam 15 lat,wcześniej obserwowałem sfd ale bez konta.
Postanowiłem założyć konto by się pytać i rozwijać swoją wiedzę na temat odżywiania i treningów.
Ale mam problem,wielu kulturystów typu: Rich piana i innych mówią że trening musi być harcdorowy i mamy się zmęczyć zeby sie z nas lało bo inaczej nic nie zbudujemy i chyba zabardzo mi to namieszalo w głowie i tak postępuje że co trening musi byc lepszy trudniejszy bo jak zrobiłem dajmy 3 serie to zeby bylo lepiej zrobie teraz 4 serie,powtórzenia do upadku mięśniowego ze już nie wiecej nie zrobię w serii i ta presja ze co trening musi buc lepiej :\ zero funa z tego,chce sie bawiv tym ale sugeruje sie slowami tych "kulturystów".
Wy też tak uważacie ze ma być rzeznia na siłowni?
Pozdrawiam.
Trochę o mnie
Wiek: 15
Staż: od stycznia
System: 3xrazy Fbw
Zainteresowania:Sport (głównie piłka nożna)
Dieta:trzymam miskę,nie jadam wysokoprzetworzonych rzeczy i fastfood ani słodyczy.
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogę Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Ja tam nie widziałem żeby się z niego lało, zależy jaka intensywność treningowa, nie trzeba ćwiczyć mega intensywnie żeby budowac mase. Wiadomo, od tego jest trening żeby ćwiczyć a nie gadać. Normalne przerwy rób 1-2 min i jazda. Serii do upadku nie rób, trenuj normalnie.

W planie nie mieszaj, żeby coś o seriach napisać musiałbyś przedstawić ten plan.
Wysłana -
Przerwy 1-2min? Ja robiłem ledwo 15sekundowe,jaki ze mnie pajac.
Sam siebie katowałem i obrzydzalem trening bo przez zbyt wysoką intensywność.
Ja trenuje w domu prze pana więc z nikim nie gadam:D
Muszę sobie wybić z łba że jak nie będzie ze mnie lało to slaby trening.
A to nie jest wyznacznikiem dobrego treningu prawda?
Wysłana -
Nie, można robic i 15 sekundowe kwestia jak intensywny ma być ten trening, jeśli nie chcesz by taki był to zwiększ przerwy
Wysłana -
Ale chyba organizm nie wytzyma takiej intesywnosci robionej ma kazdym trenigu,kortyzol pewnie w górnej granicy i trening staje się katwniem a nie przyjemnością:/ Zrobie jak pan radzi przy takich ćwiczeniach na wieksze partie dam sobie 1min odpoczynku by zrobic poprawinie wszystjie powtorzenia bo przy tych 15sekundowych przerwach ledwo co dawalem rade bo nie mialem kiedy osapnac.
I nie sugerowac się tymi "kultyrystami" co mówią ze jak nie ma rzezni na treningu to warto sobie odpuścić ten sport jakim jest ćwiczenie na siłowni:\


Zmieniony przez - Dupaa123 w dniu 2017-05-02 14:34:33
Wysłana -
Nie, nie sugeruj się jestes młody jeszcze wiele przed tobą
Wysłana -
Tak krótka przerwa spowoduje że nie zdążysz być przygotowanym do wykonania kolejnej serii na odpowiedniej intensywności co odbije się na np. na ciężarze.
Wysłana -
60-90s przerwy jest optymalnie
Wysłana -
dziękuje wam za pomoc,wydłuże przerwy by zrobic wszystkie powtórzenia serii i nie kalczyć techniki! :D
Wysłana -
a takie pytanie w kwestii suplementacji,jakie suple włączyć do diety? D3+k2? wit.C,magnez,vitaminy i minerały z sfd? wiem ze powinno sie czerpac z warzyw ale nie zawsze mam mozliwść ;p
Wysłana -
15 sec przerwy? To trening siłowy czy interwały/obwodówka? A intensywność można różnie stopniować
1. dokładać ciężaru
2. dodawać powt w serii
3. skracać przerwy

Ogólnie nic o sobie nie napisałeś, jeśli to twoje FBW było w formie obwodowej to normalne że masz powiedzmy 10 ćwiczeń pod rząd i przerwy minimalne, ale taka uroda tej formy treningu.

Z kolei na treningu że tak to ujme tradycyjnym, stacyjnym - siedzisz na 1 ćwiczeniu aż wyrobisz założone serie i powtórzenia - wiadomo że ciężary będa mniejsze, przerwy dłuższe.

Ciężko cokolwiek Ci doradzić jeśli nie ma żadnych szczegółów. Najprostszy sposób progresji dla naturala imo: dokładać ciężaru, powtórzeń, na wyższych etapach zaawansowania metody intensyfikacji wysiłku jak superserie i regresy. Ale nie przy stażu 2 miesiące, na litość boską;)

Rób normalny trening z podwieszonych, jak będziesz dokładał ciężaru co tydzień i zwiększysz ciężar o kilkadziesiąt kg w każdym boju przez pół roku to uwierz, i masa pójdzie, i mięśnie urosną, i trening będzie wystarczająco ciężki


Zmieniony przez - Gats 2 w dniu 2017-05-04 12:38:25
Strona 1 z 11
Dodaj odpowiedź