SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

Nadwaga + Bardzo wysoki tłuszcz + Niskie otłuszczenie narządów

Wysłana -
Cześć,

Mam mega dylemat. Zbadałam po roku swoją tkankę tłuszczową i oczom nie wierzę.

Moje pomiary - waga / wzrost / % tłuszczu / otłuszczenie narządów (gdzie Tanita pokazuje, iż norma otłuszczenia narządów to 1-12 a wyniki poza normą są od 13-59) to:

75kg / 172cm / 37% / 5.5

Rok temu było:

69kg / 172 cm / 29% / 5

Ku zdziwieniu poszłam na siłownie i zbadałam jeszcze raz, tam pokazało 40% tkanki tłuszczowej i wzorcowe otłuszczenie narządów (też dziwne?)

Jakim cudem przybyło mi z 6 kg aż 8% (lub nawet 11%!!!!!!) tłuszczu? Czy to normalne? 6 lat temu gdy ważyłam ponad 100kg miałąm 38% tłuszczu w organiźmie, to prawie tyle co przy 30 kg mniej! Owszem jem więcej węgli ostatni rok ale zdrowe te węgle (kasze, ryże, własny chleb żytni/razowy na zakwasie etc), trenuje 2-3 x w tyg po 1,5 (siłowe, cardio, etc), jadam 5 mniejszych posiłków ok. 2000 kcal na dzień, zdarza mi się fast food czy ciacho ale raczej okazyjnie. Regularnie się badam, wielkich zmian w organizmie nie było, śpię po 7h czasem lepiej czasem gorzej. Z leków - od zawsze hormony (antykoncepcja). Jeśli trzeba dodatkowych info, pytajcie - podam. Jak przybieram to głównie na dupie / biodrach.

Cel:

Chcę wrócić do wagi 69 - czułam się na niej świetnie, mam budowę klepsydry i to mi odpowiadało bo biodra i cyc na miejscu. Ale ten % tłuszczu mnie przeraża najbardziej i chce go zbić! Czy możliwe, że węgle mają aż taki wpływ, żeby to tak źle wyglądało? Powinnam przejść na jakiś low carb czy keto? Może mam problem z wyrzutem insuliny jak jem tak często i może powinnam jeść 3 posiłki? Nie mam pojęcia co będzie dla nie dobre, chwiałabym waszych opinii.

Pomóżcie!


Zmieniony przez - CharlotteZet w dniu 2018-03-14 12:11:51
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
wyniki z tych maszyn wloz miedzy bajki.
Wysłana -
"Czy możliwe, że węgle mają aż taki wpływ, żeby to tak źle wyglądało?" - to nie węgle per se, to dodatni bilans kaloryczny sprawił że utyłaś. A ile tłuszczu Ci przybyło - tego nikt nie zgadnie. Gdybyś mierzyła sie fałdomierzem - moze mogłabyś coś więcej wiedzieć w temacie ile tłuszczu/ile mięsa doszło. A jak w ogóle wymiary wygladają? Jak z jakoscią ciała?
Chcesz ważyć mniej - to zredukuj mądrze do tej wagi z którą czułaś się dobrze. Ujemny bilans kaloryczny na zdrowej diecie, siłka plus aeroby i bedzie ok.
Wysłana -
Paatik
" A jak w ogóle wymiary wygladają? Jak z jakoscią ciała?


Uważam, że problem z jędrnością skóry mam choć mówią mi, że jak na tyle zruconych kg to jest mega dobrze.

Wymiary:

Biust: 100
Talia: 74
Brzuch: 86
Biodra: 114 (!!!!)
Udo: 66 (!!!)
Łydka: 41

No i zdecydowanie jakaś redukcja kcal - tyle wiem, tylko zastanawiam się jaka dieta, ile posiłków, jaki stosunek TBW.
Wysłana -
zdjęcie. Nie tanita. To pozwoli ocenić bf.
Wysłana -
Ale wymiary wtedy i teraz. Plus zdjęcia - jak deja napisała.
Wysłana -
Poprzednie wyniki:

Biust: 98
Talia: 73
Brzuch: 83
Biodra: 98
Udo: 61
Łydka: 40,5

No i załączam zdjęcia








Zmieniony przez - CharlotteZet w dniu 2018-03-14 12:59:14
Wysłana -
CharlotteZet

Chcę wrócić do wagi 69 - czułam się na niej świetnie, mam budowę klepsydry i to mi odpowiadało bo biodra i cyc na miejscu. Ale ten % tłuszczu mnie przeraża najbardziej i chce go zbić! Czy możliwe, że węgle mają aż taki wpływ, żeby to tak źle wyglądało? Powinnam przejść na jakiś low carb czy keto? Może mam problem z wyrzutem insuliny jak jem tak często i może powinnam jeść 3 posiłki? Nie mam pojęcia co będzie dla nie dobre, chwiałabym waszych opinii.


Odpowiedź brzmi nie - no chyba, że węgle były dostarczane z produktów wysoko przetworzonych to faktycznie mogło to się przyczynić do wzrostu tkanki tłuszczowej, niemniej jednak wbrew temu co się wydaje, w fast foodach czy słodyczach jest więcej tłuszczy, a ludzie o tym zapominają i się uparli na biedne węglowodany :(

Low carb, keto? po co tyle kombinacji, prędzej doprowadzisz do pogłębienia problemów niż jakiekolwiek poprawy - wyreguluj swój sposób odżywiania, zadbaj o jakość produktów w diecie, odpowiednią aktywność fizyczną, sen etc.. to są czynniki o które należy zadbać. Nie panikuj, po zdjęciach widać, że nie jest tak źle jak to opisujesz.


Zmieniony przez - dudee w dniu 2018-03-14 13:14:20
Wysłana -
No i o co bić pianę? Przytyłaś - ot tak, po prostu.... Nic nadzwyczajnego - teraz trzeba zrzucić to z głową. Zdrowa dieta plus aktywność fizyczna, wyniki z Tanity do kosza. Przepraszam - ale jak dla mnie niczego więcej mądrego Ci nie powiemy. Wszystko już zostało napisane.
Wysłana -
Waga czy nawet wygląd mnie tak bardzo nie przerażają (choć zdecydowanie coś powinno się poprawić) ale ten poziom tłuszczu w organizmie mnie po prostu zmartwił. Badałam go na domowej Tanicie, ale też na porządnym sprzęcie na siłowni + ocena na miejscu - a tam wyszedł nawet gorzej (może dlatego, że po posiłku). Jeśli chodzi o te fast foody i inne kiepskie węgle które pojawiły się ostatnio to głównie pieczywo i pszenica. Ja za smażonym nie przepadam - omijam szerokim łukiem restauracje typu McDonalds itd.
Ze smażonych to rzadko i głównie jajka, kurczak czy warzywa - wszystko na klarowanym i to w małej ilości a tak na prawdę to nawet częściej mięso gotowałam niż smażyłam. Nie jem burgerów, placków czy lazanii więc nie jestem pewna tych tłuszczów. Za to sporo owoców potrafiłam latem zjeść a także płatki, otręby, makarony, ryże no i nawracające pieczywo.
Niemniej jednak dziękuję za Wasze wskazówki.
Podsumowując wydaje mi się, że głównie MŻ + kontrola kcal + aktywność (cardio porządne), kontrola TBW i odpowiednie proporcje (może więcej węgli z warzyw zamiast pieczywa, ryżów etc..), zdrowe tłuszcze (lniany, rzepakowy) + mięcho i ryba. Jeśli coś pokręciłam to poprawcie :)
Wysłana -
Pieczywo ma swoje miejsce w zdrowej diecie, tylko w odpowiednich ilościach. Lipidów również nie można drastycznie odcinać, gdyż tego typu praktyki mogą mieć negatywny wpływ na gosp. lipidową. Warto wykorzystać korzyści płynące ze wszystkich makroskładników żywnościowych, nie ograniczać do minimum żadnego z nich.

Nadal nie rozumiem czemu przejmujesz się mało miarodajnymi wynikami z jakiejś tam wagi.


Zmieniony przez - dudee w dniu 2018-03-14 13:55:00
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź