SFD.pl Trening dla początkujących

Dodaj odpowiedź

NOKIAN_86 / dziennik / ACT by Mawashi + J/NJ

Wysłana -
Witam,
Pomyślałem ze żeby się kontrolować, motywować, pilnować …zrobić co trzeba - założę dziennik.

To dla mnie coś nowego, wiec pewnie będę się trochę potykał, ale to nie powód, żeby rezygnować! Ponad wszystko będę się skupiał nad tym, żeby nie zrobić sobie krzywdy :P haha

02.06.2011

Wiek: 25 lat
Wzrost: 182 cm
Waga: ~80kg (Na tym poziomie mniej więcej od marca 2010, wcześniej - 92,5kg)

Staż: brak

Obwody [cm]:
Klatka: 102
Pas: 89
Biodra: 98
Udo: 57
Łydka: 39
Ramię (luz/napięte): 29,5/34
Przedramię: 26/27,5

Dlaczego?
Gdzieś po drodze nabawiłem się dyskopatii w odcinku lędźwiowo krzyżowym i kontuzji kolana, która czasem o sobie przypomina.

Lepiej zapobiegać niż leczyć, nie? Stąd właśnie pomysł, żeby zacząć regularnie pracować nad sobą ;)

Cel:
Uporać się z objawami dyskopatii, wzmocnić plecy, brzuch, obręcz biodrową, uda, łydki, zredukować trochę sadła…

Trening:
Poniedziałek, środa, piątek.

Zaczynam od ACT by Mawashi (trening domatora ;)). Dziś w wydaniu powiedzmy ‘testowym’. Sprawdzałem ile mogę z siebie dać na początek.

Trening właściwy poprzedzam rozgrzewką (2 obwody)
Po treningu kilka dodatkowych ćwiczeń ‘rehabilitacyjnych’ + rozciąganie.

Ogólnie staram się nie robić nic ‘na siłę’, myślę, że z czasem będę mógł sobie na więcej pozwolić.

Tak to wyszło:




Dieta:
Testuję J/NJ. Pasuje idealnie do mojego trybu życia.
Założenia wstępne:
2kkcal
Nie jem słodyczy, fast food’ow, nie używam cukru, minimum alkoholu. Staram się więcej pić. Szczegółowa rozpiska będzie tragiczna, ale spróbuje ogarnąć michę.

Główne przeszkody: finanse, brak konsekwencji

Stan wyjściowy:
http://dl.dropbox.com/u/14549865/sfd/back.jpg
http://dl.dropbox.com/u/14549865/sfd/back_luz.jpg
http://dl.dropbox.com/u/14549865/sfd/bok.jpg
http://dl.dropbox.com/u/14549865/sfd/front.jpg
http://dl.dropbox.com/u/14549865/sfd/front_luz.jpg

Zmieniony przez - nokian_86 w dniu 2011-06-02 18:26:14

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Będę śledził.

Mam wrażenie, jakbyś miał lekkie skrzywienie kręgosłupa.
Ale przy badaniu dyskopati, chyba powinno być to wykryte, więc prawdopodobnie się myle.

Pozdrawiam.
Wysłana -
Nie, nie myslisz sie. Wzięło się podobno z lekkiej rotacji miednicy, podobnie jak numery z lędźwiowym, ale jak kilka ladnych lat temu odwiedzilem kilku lekarzy, bo cos mi sie zdawalo nie teges, zaden zdawal sie nic szczegolnego nie widziec. A teraz wielkie halo, bo jak to mozliwe..

Jesli lekarz nie mowi mi jasno co mam z tym robic, to musze zrobic cokolwiek sam.. Sprobuje, zobacze co bedzie.

Dzięki za odwiedziny,
pozdrawiam!
Wysłana -
Ćwiczenie z obiążeniem swojego ciała, oraz uwzględnieniem wszystkich parti mięśniowych powinno przynieść dobre efekty.
Wysłana -
Dzięki za rade. Podświadomie też wydaje mi się to rozsądnym rozwiązaniem. Włączyłem sobie u ciebie powiadomki, będę zaglądał.
Wysłana -
Widziałeś ten temat?
http://www.sfd.pl/Prostujemy_swoje_plecy-t150514.html
Dam sog'a na zachęte.

Powodzenia.
Wysłana -
Dzieki! Nie zagladalem do tego dzialu w ogole. Przyda sie!
Wysłana -
2tys kcal na 182cm(też tyle mam:D) to przy wadze 80, to jednak troche za mało:) zacznij od bialnsu 0
Wysłana -
A wiec tez mierzysz sobie 182cm :D
Mam raczej siedzace zajecie. BMR liczylem sobie tu: http://www.kalkulatory.sfd.pl/BMR.aspx
Nie sugerowalem sie proponowanym tam deficytem kalorii, bo zdaje mi sie ogromny. Po prostu odjalem troche od tego co wyszlo.
Z jakiego progu powinienem startowac? (zdaje sobie sprawe ze to kwestia indywidualna, ale tak orientacyjnie - ile dorzucic)
Wysłana -
Dziś krótko:

TRENING:
Dzień bez treningu.
Po wczorajszych testach, jutro wyprobuje cwiczenia proponowane przez Mawashi'ego, z tematu, ktory podrzucil Venc1Lq (jeszcze raz dzieki!)
Kolejny dzien ACT w poniedzialek. Planuje dorzucic do rozciagania bezwladny zwis na drążku.

DIETA
Pierwszy dzien J/NJ. Samopoczucie bardzo dobre, mysle, ze szybko sie zaadaptuje. Ciekaw jestem jak bedzie z energia na treningach.

Dieta oparta na jajkach, twarogu, kaszach, makaronie durum, platkach owsianych i warzywach. Srednio redukcyjnie, ale to nie jest podstawowy cel.

Sprobuje jesc wiecej miesa. Z tluszczow na razie rzepakowy - z tanich ten wydaje sie najrozsądniejszy, a troche pod kreska jestem.

Dopracuje jakies szczegoly - to bede dawal wypiski. Teraz mysle nad tym jak zrobic to malym kosztem, a w miare dobrze.

Zwiekszylem kalorycznosc do 2200, po tygodniu zweryfikuje.

Nokian out


Zmieniony przez - nokian_86 w dniu 2011-06-03 20:41:26
Wysłana -
Bezwładny zwis bardzo dobry na rozluźnienie kręgosłupa.
Polecany przez wiele osób po cięzkich treningach w których są MC, Siady itp.
Sam go robiłem po treningu Mawashiego, przed rozciąganiem :d
Strona 1 z 6
Dodaj odpowiedź