SFD.pl Trening dla początkujących

Dodaj odpowiedź

Moja historia z treningiem, wzloty, upadki, kontuzja przetrenowanie,nowe bodźce..co robić?

Wysłana -
Witam, w wielkim skrócie opiszę swoją sytuację:

W maju 2016 roku zacząłem przez 9 miesięcy ćwiczyć FBW, który dał mi chyba życiowe efekty w postaci siły i masy mięśniowej. Nie zrobiłem żadnej przerwy na regenerację, co skutkowało przetrenowaniem i kontuzją mięśniową w bicepsach (kłujący ból, który utrzymywał się ponad pół roku). Od grudnia 2017 roku zacząłem powoli znowu trenować z małym ciężarem. Robiłem pojedyncze treningi z 1-2 ćwiczeniami jak wyciskanie na ławeczce czy biceps i wyciskanie hantli zza głowy triceps. Po 2 miesiącach efekty były przeciętne a ja zacząłem obserwować w swoim ciele zmiany na minus a mianowicie zapadająca się klatka piersiowa (bardziej koścista, uwydatnione obojczyki i mniejsze barki). Postanowiłem zainwestować w odżywkę białkową i zmienić trochę trening. Skonstruowałem sobie trening na bazie Splitu a wygląda on konkretnie tak:

TRENING A
A) Klatka na ławce poziomej
B) Wyciskanie hantli zza głowy
C) Wykroki
TRENING B
A) Wyciskanie żołnierskie
B) Szrugsy ze sztangą
C) Biceps z hantlami
D) Spięcia łydek
TRENING C
A) Wiosłowanie ze sztangą
B) Unoszenie bokiem handelek
C) Martwy ciąg

Ćwiczyłem tym systemem 2 miesiące a efekty nie były zbytnio zadowalające. Przyszło i trochę siły, bo zwiększałem co 2 tygodnie ciężar po 0,5 kg do 1 kg. Robiłem między tymi treningami 3 dni przerwy. Przez pracę którą mam jadłem nie regularnie a mianowicie:

O 6:00 2jajka/szynka/odżywka (jadłem zawsze płatki na mleku, ale jestem uczulony na laktozę i już nie mogę ich jeść
Między 9:00 a 10:00 jakaś kanapka
O 12 duża porcja ryżu z kurczakiem i sosem uncle ben
Po powrocie z pracy ok. 17:00 porcja ryżu z kurczakiem przed treningiem + carbo
Ok. 18 po treningu to samo + odżywka
O 19 puszka tuńczyka, wiejski i kawałek kurczaka
O 21 odżywka na sen.

Ten trening zaczął mnie męczyć, dodatkowo zaobserwowałem zapadanie się klatki piersiowej i uwydatnianie się kości w miejsach, gdzie wcześniej nie były widoczne. Mam też stresującą i dynamiczną pracę, dużo piję wody, śpię minimum 8 h, od listopada jak już wspomniałem mam problemy żołądkowe i wizyty w toalecie z rana (3-4 razy, leczę się i szukam nadal przyczyny).

Moje pytanie brzmi następująco: Co robić? Co zmienić w moim treningu,diecie, nawykach żeby móc się znowu rozwijać? Może ćwiczenia już na mnie nie działają? Większość z nich robiłem w 2016 roku podczas FBW. Może warto by było wrócić do treningu całego ciała? Jakie ćwiczenia pobudzają najbardziej mięśnie do rozwoju? Co z klatką piersiową? Przestać trenować? Mam wrażenie, że jej tylko szkodzę jak ćwiczę a czytałem już w Internecie, że najbardziej po niej widać przetrenowanie. Obecnie nie ćwiczę od 2 tygodni a chcę jeszcze dociągnąć z przerwą do 4. Planuję zakup sztangi łamanej i ćwiczenia nią bicepsów, tricepsów i pleców. Czy co ćwiczyć najpierw a co na końcu, żeby dać mięśniom odpoczynek? Czy te 3 dni to wystarczający czas na regenerację?
Wiem, że się rozpisałem, ale może ktoś dotarł do końca mojego „wypracowania” i mi pomoże? Nie wiem już co robić.

Pozdrawiam, będę wdzięczny za każdą pomoc.
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Przyczyna to odżywka białkowa jak to jest WPC to niestety mogą to być problemy z laktozą.

Nie uwzgl;ędnaisz w planie wielu grup mieśniowych jak jechałeś na mkasa w/w planem to się zajechałeś
Wysłana -
Zmienilem odzywke na taka bez laktozy i nadal mam problemy. Jakie grupy pomijam? Jakie cwiczenia powinienem robic?
Wysłana -
Mistrzu, przetrenowanie to jest jak kilka godz po treningu krew Ci leci z nosa, jak bolą Cię stawy i mięśnie obojętne czy to dzień treningowy czy nietreningowy. Nie dostałeś przetrenowania od machania hantelkami, co najwyżej naciągnąłeś sobie łapę.

Zachowujesz się jak hipohondryk - pół roku przerwy bo Cię rączka bolała? To może hospitalizacja jeszcze?

Teraz też robisz sobie miesięczną przerwę? Od czego, czym Ty się zmęczyłeś, jakie roztrenowanie? Błagam, Ty naprawdę masz 25 lat?

Stary, zapisz się na siłkę i zacznij ćwiczyć normalnie z ciężarami, jakimś mało objętościowym planem których wiele masz podancyh w postach podwieszonych.

Bardzo możliwe że chudniesz od stresu: czynnik stresogenny wypadałoby wyeliminować. Żadna praca nie jest tego warta aby przez nią wysychać. Jak jesteś taki super mega junior speczialist w korpo to znajdziesz bez problemu mniej nerwowe korpo. To samo z pracą fizyczną.

Ogólnie weź się w garść bo wg mnie nie jesteś w cale przetrenowany tylko stres Cię zżera a Ty szukasz fallusa do anusa i tyle

Przetrenowanie to może byś miał pracując przy wyrębie lasu 6 dni w tygodniu ale nie robiąc takie treningi jakie opisujesz, na litość boską.. ;)


Zmieniony przez - Gats 2 w dniu 2018-05-04 14:10:15
Wysłana -
Po prostu traktujesz grupy po macoszemu, 3 cwiczenia na treningu, no chyba że każdego robisz w cholerę serii
Wysłana -
Też szukam jakiejś odżywki
Wysłana -
Co ma to wspólnego że szukasz odzywki z tym tematem na temat treningu ?
Wysłana -
Usunięty przez Banan za naruszenie Pkt 4 regulaminu forum.
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź