SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź Kliknij i dowiedz się więcej o budowaniu masy!

Masa czy Redukcja

Ankieta - proszę o pomoc

Wiek 20
Płeć M
Cel Klatka,krata na brzuchu
Waga 71
Wzrost 178
Poziom bf (zdjęcie poglądowe)
Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?) obecnie kończę szkołe, aktywność dość wysoka
Uprawiane sporty, częstość i intensywność treningów, staż treningowy, sprzęt którym dysponuję (wyposażenie siłowni) 4x w tyg trening Pull Push
Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie obecnie masa 3tys kcal wcześniej bardzo długa redukcja
Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie) zdrowy
Stosowana lub planowana suplementacja kretyna białko
Wysłana -
Kriso1987
Ja bym został na tych 3k kcal bo tłuszczu jest już lekko 20% i nie dodawał żadnych kcal co tydzień. Myślałem że tak właśnie trzeba robić A okazuje się, że nie . Jeżeli obwody i kompozycja sylwetki poprawiają się to zostań lepiej na 3k.



nie badałem %bfa teraz ale wydaję mi się z tymi 20% to mocno przesadziłeś, no na razie nie dodaje ale chcę lekko z wagą pójść w górę bo obecnie 71/72 a zbyt długo redykowalem i wtedy ta waga już steneła i nie leciała zbyt fajnie, a teraz chciałem dodać kcal przybrać lekko wagowo/siłowo podrkęcić metabolzim i zacząć redukcje zeby mieć z czego ciąć :)
Wysłana -
Zrobiłabym podobnie, jak pisze Kris. Ale...

co się dzieje z obwodami przy tych 3tysiącach rośnie coś? Jak nie ma wielkiego progresu, to 3tys zostawiłabym w DNT, podbiłabym do 3200 w DT.
I powalczyła o rekompozycję, bf jest na pewno powyżej 15%, niedaleko mu będzie do 20%, natomiast sylwetka poprawiła się znacznie, także możesz powalczyć o klatkę i nogi (stawiając nacisk na te partie na treningu).
Wysłana -
Kalorie dodaje się/odejmuje jak przychodzi stagnacja, nie okresowo.

Nie walczy się o liczby na wadze, tylko o budowanie mięśni/pozbywanie się tłuszczu.

Budowanie mięśni to proces wymagający cierpliwości. Liczony w latach, nie w tygodniach.
Wysłana -
blue_hope
Zrobiłabym podobnie, jak pisze Kris. Ale...

co się dzieje z obwodami przy tych 3tysiącach rośnie coś? Jak nie ma wielkiego progresu, to 3tys zostawiłabym w DNT, podbiłabym do 3200 w DT.
I powalczyła o rekompozycję, bf jest na pewno powyżej 15%, niedaleko mu będzie do 20%, natomiast sylwetka poprawiła się znacznie, także możesz powalczyć o klatkę i nogi (stawiając nacisk na te partie na treningu).




hmm jeżeli chodzi o obwody to na pewno łapy urosły klatka minimalnie też, na pewno odczuwam znaczny przyrost siłowy bo praktycznie w ćwiczeniu na każdą partie dołożyłem parę ładnych kg(zależy gdzie), zrobię tak jak mówisz w DNT 3200 a w DN 3000, no klatka jest głównym priorytetem wraz z brzuchem, ale z na niego to potrzeba czasu jak mniemam bo rozumiem ze pisząc o rekompozycji chodziło ci np o zwiększenie obwodu klatki piersiowej a zmniejszenia obwodu w tali dobrze zrozumiałem ?

A co z cardio robić je czy włączyć dopiero gdy zacznę redukować ? no i właśnie w sumie pytanie na ktr nie znam kompletnie odpowiedzi kiedy zacząć redukcję ?
Wysłana -
blue_hope
Zrobiłabym podobnie, jak pisze Kris. Ale...

co się dzieje z obwodami przy tych 3tysiącach rośnie coś? Jak nie ma wielkiego progresu, to 3tys zostawiłabym w DNT, podbiłabym do 3200 w DT.
I powalczyła o rekompozycję, bf jest na pewno powyżej 15%, niedaleko mu będzie do 20%, natomiast sylwetka poprawiła się znacznie, także możesz powalczyć o klatkę i nogi (stawiając nacisk na te partie na treningu).




hmm jeżeli chodzi o obwody to na pewno łapy urosły klatka minimalnie też, na pewno odczuwam znaczny przyrost siłowy bo praktycznie w ćwiczeniu na każdą partie dołożyłem parę ładnych kg(zależy gdzie), zrobię tak jak mówisz w DNT 3200 a w DN 3000, no klatka jest głównym priorytetem wraz z brzuchem, ale z na niego to potrzeba czasu jak mniemam bo rozumiem ze pisząc o rekompozycji chodziło ci np o zwiększenie obwodu klatki piersiowej a zmniejszenia obwodu w tali dobrze zrozumiałem ?

A co z cardio robić je czy włączyć dopiero gdy zacznę redukować ? no i właśnie w sumie pytanie na ktr nie znam kompletnie odpowiedzi kiedy zacząć redukcję ?
Wysłana -
deja vu
Kalorie dodaje się/odejmuje jak przychodzi stagnacja, nie okresowo.

Nie walczy się o liczby na wadze, tylko o budowanie mięśni/pozbywanie się tłuszczu.

Budowanie mięśni to proces wymagający cierpliwości. Liczony w latach, nie w tygodniach.


Dzięki wielkie, tak zrobię z tymi kcal, a co do mięśni to zdaję sobie z tego sprawę ale tak jak mówię na razie moim głównym celem jest polepsznie tali i brzucha.
Wysłana -
Przy takim celu z dokładaniem kalorii - bardzo ostrożnie.
Wysłana -
deja vu
Przy takim celu z dokładaniem kalorii - bardzo ostrożnie.



no ale to w takim razie wg ciebie kiedy powinienem zacząć ucinać kcal i włączyć jakieś cardio ?
Wysłana -
Jak zaczniesz redukcję ewentualnie raz w tygodniu , żeby poprawić wydolność. Zacznij wtedy jak już nie będziesz widział zarysu mięśni brzucha . Problemem jest Twoja oponka , która wygląda na dość dużą. Jak wyglądają Twoje obwody szczególnie tam i jak się zmieniają?


Zmieniony przez - Kriso1987 w dniu 18.04.2018 23:20:20
Wysłana -
Jak powalczysz o rekompozycję, to obwody mogą stać w miejscu, albo bardzo nieznacznie się zmieniać, ale wygląd sylwetki będzie na plus. Dlatego warto robić zdjęcia. Cięzko powiedzieć kiedy masz zacząć reduckję, jak rekomp nie będzie "szedł" tak jak powinien, to warto zastanowić się nad lekką ścinką, żeby zgubić oponkę, a później budować lepszej jakości masę mięśniową.
Strona 2 z 2
Dodaj odpowiedź