SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź Kliknij i dowiedz się więcej o budowaniu masy!

Masa,redukcja czy rekompozycja?

Wysłana -
Witam,sprawa wyglada nastepujaco.
od zawsze bylem chudym niskim chlopakiem. rok temu zaczalem cos z tym robic i ruszylem na silownie. jako swiezak myslalem,ze jedzac wszystko co popadnie i te zdrowe i te niezdrowe rzeczy nabiore masy miesniowej i bede duzy. nie liczylem kalorii bo myslalem,ze bedac na masie jak zjem wiecej to nic mi sie nie stanie, a przeciez "mam szybki metabolizm to zaraz to spale". to prawda, przytylem ok 10 kg, moja sylwetka wygladala lepiej,bylem wiekszy i nawet inni w okolo zauwazli ,ze cwicze. z biegiem czasu uswiadomilem sobie jakie bledy popelnilem i ze nieliczenie kalorii bylem bledem,bo najzwyczajniej w swiecie sie troche zalalem. nie mialem duzego brzucha i nie mam do dzis,ale jak np siedze to odstaje ten brzuch co mnie irytowalo. postanowilem wiec zaczac redukcje. najpierw myslalem,ze nieliczac kalorii tylko po prostu jesc mniej i duzo sie ruszac tez mi pomoze,ale w koncu zaczalem jako tako liczyc i od 3 miesiecy do dzis mozna powiedziec,ze redukuje. udalo sie zbic 7kg, poszlo troche tluszczu,ale tez masy. kolejnym bledem bylo zejscie od razu na niska kaloryke rzedy 2000kcal,zamiast stopniowo schodzic by mozna bylo dalej ucinac. no nic,czlowiek uczy sie na bledach :)
i teraz moje pytanie.. nadal zostalo mi troche tluszczu szczegolnie na dolnej czesci brzucha i boczkach. na rekach i klatce mam go o wiele mniej bo mozna dotrzec zyly wiec nie jest tak mocno zalane. nogi takze wg mnie nie sa jakos specjalnie ulane,najgorzej jest na brzuchu. moim glownym celem jest dlugoterminowa masa miesniowa no i estetyczna sylwetka. czy w takim wypadku mam nadal ciagnac redukcje choc mi to sie nie usmiecha,bo strace tluszcz,ale tez mase miesniowa i bede jeszcze chudszy. czy robic powolna mase miesniowa na lekkiej nadwzyce np 100/200kcal i tak ok rok , a na wiosne przejsc na redukcje pod okiem fachowca? czy moze rekompozycja,o ktorej troche czytalem,ale nie wiem czy to przyniesie jakis skutek
pomiary
lat 22
wzrost 174
waga 69.7
ramie 37
obwod pasa na pepku 86








Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Obwód pasa jak na ten wzrost dość wysoki, skłaniałbym się nad delikatną redukcją.
Wysłana -
Bartosz1991
Obwód pasa jak na ten wzrost dość wysoki, skłaniałbym się nad delikatną redukcją.

o to chodzi,ze jestem ciagle na redukcji,ale juz na niskim progu bo 2000kcal i juz wg mnie slabo idzie i mnie meczy
Wysłana -
No to wskakuj teraz na zero i odpocznij od ciągłej redukcji
Wysłana -
Moje zero kaloryczne kalkulator pokazuje 2937 wiec będe oscylowal w granicach 2900. Mam rację? A co myślicie o rekompozycji?
Wysłana -
masz racje
Wysłana -
Stosunkowo dużo w pasie względem wzrostu, możesz spróbować rekompozycji, uderzyć w zero kaloryczne i starać się dokładać ciężaru ciągle, tak aby był stały progres + dodać jakieś tlenowe wysiłki w wolne dni.
Możesz też wejść na ujemny w dni nietreningowe i na lekko dodatni w dni treningowe.
Aczkolwiek ja osobiście bym się skłonił na szybką i krótką redukcję ze względu na ten pas, niekoniecznie redukcję do kości, ale tak żeby zredukować parę centymetrów w pasie,a potem zrobić normalną masę. Musisz pamiętać, że taka rekompozycja to dużo wolniejszy proces od redukcji czy też masy, szczególnie naturalnie, więc pytanie jest czy warto tracić czas.

A co do tego, że jesteś zmęczony ciągłą redukcją to po prostu tak jak radzili wyżej, wskocz na zero kaloryczne na +/- 2 tygodnie i wróć na deficyt, z tym, że może na większy skoro waga stoi na 2000 kcal, lub dodaj jakiś dodatkowy wysiłek.




Zmieniony przez - Hidan20 w dniu 2018-05-15 15:03:38
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź