SFD.pl Junior SFD - pierwsze kroki na siłowni i w sporcie

Dodaj odpowiedź

Marian - Dziennik i porady dla Juniorów

Temat przeniesiony z 'Dzienniki Juniorów' przez: Remik7
Wysłana -
Witam!
Nazywam się Mariusz Raczycki i dzięki współpracy z firmą Activlab znalazłem się tu w dziale Jak nazwa wskazuje temat będzie moim dziennikiem, w którym będę opisywał swoje treningi, dietę i suplementację. Oprócz dziennika Juniorzy mogą śmiało zadawać pytania i postaram się im na bieżąco odpowiadać.

Trochę o mnie:
Trenuję już >10 lat, ok. 2 lata bez znajomości kopiując treningi z gazet łykając suple reklamowane przez tamtejszych mistrzów licząc na to, że zaraz będę wyglądać jak oni Efekty jakieś tam były mimo wielu błędów... Potem skupiłem się na kilka lat na Wyciskaniu Leżąc, więc tylko klata reszta na tzw. pompkę Dieta jedz co chcesz wyglądaj jak chcesz się sprawdziła bo wyglądałem jak puszysty Siłowo było całkiem nieźle i coś tam nawet wygrałem ale liczne kontuzje czy to barku czy klatki piersiowej zakończyły karierę Wpływ na zmianę na poświęcenie się sportom sylwetkowym miało także zdjęcie z wakacji które uświadomiło mi, że przez zbyt luźne podejście do diety przy WL sprawiło, że moja sylwetka nie poszła w dobrą stronę a moje ówczesne 108kg to gdzieś tak o 15kg za dużo [głównie smalec]. Wtedy też postanowiłem coś zmienić i tak naprawdę zaczęła się poważna praca nad sobą [dieta, trening, suplementacja]. Na potwierdzenie tego foto z mojej przemiany na przestrzeni ostatnich 3 lat.



Myślę, że zdjęcie mówi wszystko

W 2013 roku narodziła się myśl o startach, którą zrealizowałem w listopadzie startując na MMP IBFA organizowanych przez mastiego oraz na MMP NAC. Kto śledził to może wie jak mi poszło Na IBFA 3 miejsce w klasyku i 1 w +178cm ale to tak z przymrużeniem oka traktuje ten tytuł bo wyszedłem samNo ale dzięki temu mogłem wyjść w OPEN i powalczyć na jednej scenie z Mateuszem Burdzymco było niesamowitym przeżyciem. Na NACu wszedłem do finałowej szóstki ostatecznie plasując się na 6 miejscu ale uważam to za duży sukces bo konkurencja naprawdę dobra! W Mr. SFD 4 miejsce także też nieźle jak na debiut w PRO, może jakbym lepsze foty dał to lepiej by wyszło ale byłem tak zmęczony tym wszystkim, że pstrykałem po powrocie z NACa telefonem w korytarzu w domu Co do wagi to na IBFA ważyłem 96,8kg a tydzień później na NACu w klasyku miałem limit 94kg i po 1,5h chodzeniu w pełnym umundurowaniu aby wypocić resztki wody udało się zbić 300g nadwagi i wniosłem na wagę 93,9kg przy wzroście 192cm także tyczka.
Parę fotek z tych imprez:

IBFA
scena










pokój




backstage


NAC















Aktualnie ogarniam się bo po zawodach dwudniowe obżarstwo lekko się przeciągnęło i trwało [z małymi przerwami] do wczoraj Na wadze dzisiaj 114kg, ale myślę, że jak tydzień, dwa miska będzie na 100% to zejdzie trochę wody i tego syfu z jelit to ustabilizuje się na 110kg.

Myślę, że tyle wystarczy tytułem wstępu wysyłam zaraz zamówienie do Activlab i ruszamy. Dziś Plecy,pierwszy raz w 2014 trzeba wykorzystać naładowanie żarciem z sylwestra i wczorajszym czit dayem. Od dziś już 100% czysto! CEL: Starty: czerwiec, lipiec a potem to się pomyśli.

Pozdrawiam!
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Cześć Marian, pytaj śmiało jak masz jakieś pytania, juniorzy pomogą

Żartuję oczywiście, będę śledził, życzę powodzenia :)
Wysłana -
''pytaj śmiało jak masz jakieś pytania, juniorzy pomogą'' Hehehe :)
Super sprawa, przyszykuj się na SPAM.Powodzenia.
Wysłana -
Witamy w dziale

przygotowanie formy pierwsza klasa, jednak masy trzeba nalozyc przy tym wzroscie naprawde duzo zeby fajnie to wygladalo tym bardziej gdy stoisz sam na scenie bo juz przy innych troche inaczej sie to prezentuje
Wysłana -
mam ten sam wzrost wiem co to za bol
witamy w dziale
Wysłana -
Dzięki za powitanie!

No niestety z tym wzrostem już w NACu w klasyku już nie wystąpi bo tam są bardzo niekorzystne limity: wzrost -100 + 2kg bez względu czy masz 170cm czy 200cm w IFBB jest to trochę korzystniejsze i dla mojego wzrostu wychodzi mi na weryfikacji 101kg jak się nie mylę, więc dołożyć 7kg mięśnia z podobną formą i można walczyć wtedy!

Poszły PLECY
1-ściąganie uchwytów do klatki neutralnie wąsko (dwa osobne)4x 20
2-wisłowanie hantlami leżac na skośnej ławce 4 x12p do 36kg



3-ciągi z gryfem 4 x 12p do 150kg
4-przyciaganie do brzucha uchytu wąskiego siedzac dolny wyciag 4 x12p
5-podciaganie na drążku 3 x max plus kilka z pomocą
6-wisołowanie hantlem jednorącz 3 x 15p 41kg

cardio 20 minut bieżnia 15% pochył 6,0km/h
Wysłana -
BARKI
unoszenie na bok siedząc 3x20 do 14kg
wyciskanie maszyna 15/15/15/12
przyciąganie hantli do brody 4x15 do 26kg
unoszenie z linka wyciągu dolnego w przód 4x12
unoszenie na bok stojąc 3x12 do 18kg
BICEPS
sztanga prosta stojąc 3x12 do 45kg
hantle metodą R. Słodkiewicza x2
młotki w oparciu o ławkę skośną 3x12

cardio 20 minut [10 min orbitrek 10 minut bieżnia]

DIETA:
1. 45g wpc, 5 białek jaj, jedno całe jajko, 140g płatków owsianych, trochę rodzynek, cynamon, kawa, kakao, 10g orzechów
2,3,4, 250g pierś z kurczaka, 100g ryżu, warzywa, 10g oliwa/lniany
5. 250g pierś z kurczaka, warzywa, masło orzechowe własnej roboty 2 łyżeczki

dodatkowo po treningu w szatni 100g ryżu z cynamonem + 40g izolatu


Zmieniony przez - Marian 87. w dniu 2014-01-03 20:13:14
Wysłana -
Dwa pytanka:
1. Dlaczego kulturyści tak często rezygnują z konsumpcji żółtek jaj? Wynika to tylko i wyłącznie z faktu, że nie chcą łączyć tłuszczu z węglowodanami w obawie przed zalaniem się? Jak sprawa wygląda u Ciebie?
2. Czemu rezygnujesz z węgli na noc? Wiem że wiele osób robi tak z obawy przed tym, że organizm nie zużyje energii z węgli w czasie snu więc odłoży ją w postaci tłuszczu, z kolei tłuszcze trawią się wolno więc są dobrym paliwem dla śpiącego, lecz coraz częściej słyszy się, że eliminacja węgli nie przynosi tylu korzyści co strat - spowodowanych chociażby pogorszoną regeneracją. Jak na to patrzysz?
Wysłana -
Witam i życzę powodzonka!!! oczywiście będę zaglądał i się uczył
Wysłana -
1. powód jest prosty, jestem osobą która lepiej toleruje diety High Carb Low Fat [na redukcji zero tłuszczy tylko omega 3 w kap. na masie ok. 50g] i każde takie żółtko to ok. 5g tłuszczu więc jakbym zjadał z rana 6 całych jaj to wpadłoby od razu 30g tłuszczów jedno, dwa żółtka z rana tyle zazwyczaj stosuje i dostarczam 5-10g tłuszczów, resztę dostarczam z lnianego/oliwy lub orzechów. Nie jestem przeciwnikiem spożywania jaj całych, mity zostały już dawno obalone, nawet na potreningu.pl jest artykuł na temat spożywania całych jaj. Gdybym dobrze czuł się na tłuszczach to oczywiście całych spożywałbym więcej
2. testowałem węgle na noc [rano samo białko] i jest to ciekawa metoda,lepiej się zasypiało i szybciej czułem się, że tak powiem wyspany bo często budziłem się przed budzikiem i dosypiałem na siłę. Aktualna dieta jest efektem tego co ustala osoba, która nade mną czuwa także nie ma aktualnie w ostatnim posiłku węgli ale myślę, że w dalszym okresie kiedy kaloryczność z węgli pójdzie w górę węgle będę miał w każdym posiłku.
Wysłana -
A tak niskie schodzenie z tłuszczami nie odbija się negatywnie na Twoim zdrowiu? Czytając różne dzienniki nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem, żeby ktoś skrajny high-carb ciągnął zbyt długo, wszyscy utrzymują ~30g tłuszczu i to bardzo przejściowo.
Strona 1 z 186
Dodaj odpowiedź