SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

Low carb, high carb, ketoza, a może coś innego? Wyniki badań krwi i nie tylko.

Wysłana -
Siema siema!
Jak w temacie, mam dylemat, którą dietę wybrać - low carb, high carb, może ketoza, lub jeszcze coś innego? Czy macie jakiś pomysł na podstawie tylko tych badań, która będzie najtrafniejsza dla mnie? Patrząc na wyniki, chociaż lekarzem nie jestem, to dochodzę do wniosku, że nie ma co za bardzo cudować, tylko nawet zbilansowana się tu nada, ale mogę się mylić? A może jeszcze zrobić jakieś badania? Tylko jakie, bo jak obejrzałem jeden filmik na youtube, gdzie Akop radzi, jakie zrobić badania, a potem porównałem je z cenami danego badania, to bym pół wypłaty przeznaczył na same badania. Poza tym pani w punkcie pobrań powiedziała, że niektórych badań nie ma sensu robić, jeśli się dotychczas nie leczyłem na to (jak np tarczyca ogółem, bez ft3 i ft4, a z badania wygląda, że jest w normie, więc nie muszę robić dokładniejszych). Co o tym sądzicie?
Wiek: 27
Waga: 98 kg
Wzrost: 179 cm
Cel: redukcja
Początkowe makro: 140 g - 150 g białko, 100 - 110 g tłuszcze, reszta węgle, 2800 kcal ogółem
Treningi - 3 x siłownia (fbw) po 1,5 godziny +/-, 2x kickboxing po 1 h na początek
Staż mam już dość długi, z przerwami
Coś więcej podać?
Aa, i generalnie mam lekkie problemy żołądkowe, tj. refluks no i resztę opisuje w tym temacie, więc jak ktoś chce, to zapraszam do zapoznania się http://www.sfd.pl/Wstydliwy_problem,_cuchnący_problem...-t1158758.html

Poniżej wrzucam zdjęcia zrobionych badań. Większej ilości nie pamiętam, żebym robił idąc do dietetyka po poradę, więc i myślę, że tyle badań starczy, żeby stwierdzić, który rodzaj diety by się dla mnie nadał :) Dzięki za pomoc, pozdro :)




Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Dieta zbilansowana . Przyjmujesz na początek 2 g b / kg , 1-1,5 g tłuszczy i reszta z weglowodanow
Wysłana -
Jestes facetem - zrob badania, zainwestuj w siebie. Ceny badan sa czesto obnizane np w Vitalabo sa przecenione (30%) co tydzien inne pakiety... takie rzeczy jak tarczyca czy proby watrobowe (czesto z aminogramem w zestawie) warto sobie zrobic kompleksowo raz na pare lat - zyjemy inaczej niz nasi rodzice.

Jesli to start diety to bez kombinacji - nie masz podstaw by uwazac wysokie tluszcze jako dobre dla Ciebie czy np odwrotnie. Czas na zbilansowa.ej da Ci dobry obraz tego co lubisz, co jest najlepsze dla twojego organizmu.
Wysłana -
Dzięki za tak szybki odzew :)
Powiem tak, nie jest to moja pierwsza redukcja, bardziej bym powiedział, że teraz była moja pierwsza czysta w 90% masa (bywały odstępstwa, które trwały parę dni, ale starałem się po raz pierwszy liczyć kalorie, ale zdarzały się też dni gdzie pochłaniałem tony jedzenia :D). Ostatnią redukcję zakończyłem gdzieś z rok temu i zakończyłem na 83 kg, ale nie było to to, czego bym oczekiwał, poza tym trwała długo, bo psułem ją cheatday'ami, czy kilkoma diet break'ami. Także wiem mniej więcej, co mi służy, co lubię itp. itd.
Co do badań, niestety tam, skąd pochodzę nie ma innego laboratorium oprócz tego co robiłem w nim badania oraz tego, co jest w szpitalu, więc nie ma co liczyć na takie cuda :) Zrobię te badania, ale nie od razu, będę je rozkładał na raty trochę, bo np badanie witaminy b12 kosztuje tyle, ile dałem za te wszystkie, co wrzuciłem wyżej. Ft 3 i ft 4 serio jest konieczne? Skoro nawet pani laborantka uznała, że jeśli się nie leczę, to szkoda kasy? Co tam dodatkowego wyjdzie?

Bardziej temat założyłem pod kątem wyboru diety i tak, jak myślałem-zbilansowaną, ale...Podaliście, że 2g/kg białka, a w temacie, do którego podałem linka opisuje, że możliwe, że białko mi nie służy i chce przetestować mniejszą ilość, a wypisujesz mi tu, jak mam zbilansować ;) spokojnie, chciałem tylko opinii, którą wybrać, rozłożyć makrosy potrafie ;) poza tym podobno są badania, które wskazują, że wcale nam aż tyle tego białka nie jest potrzebne do budowania/utrzymania sylwetki, także sam spróbuje na sobie, stąd podałem wartość 140g, czyli blisko 1,4g/kg. Myślę, że to spokojnie wystarczy :)


Zmieniony przez - Fifek9012 w dniu 2018-01-07 19:30:49
Wysłana -
Fajnie, widac, ze masz temat ogarniety, conajmniej. Troche dziwi zakladanie tematu z taka wiedza.

Jak cos tam trzymasz, czasem nie trzymasz to luzik...wazne, ze wygladasz...niewuadomo czy budujezz czy redukujesz...bialko jako ppdstawowy budulec naszego organizmu (Superman ma inaczej, ale to widac wiesz) nie jest mega istotnd.

Mielno 2018 zdobyte.


Zmieniony przez - abdulkanarek w dniu 2018-01-07 19:36:04
Wysłana -
DO mielna się nie wybieram, za to ty jak tam lecisz, bo wyglądasz na stałego bywalca, skoro o tym mieście wspominasz i wiesz, jak wyglądają tamtejsi "maczo", to pozdrów wszystkich ode mnie ;) do zawodów też się nie szykuje, więc czy trzymałem dotychczas, czy nie ma znaczenie dla ciebie? Zapytałem tylko, który rodzaj diety wybrać, bo może coś jest nie tak w badaniach według was, a ja lekarzem nie jestem, w innym kierunku się kształciłem, żeby ocenić, czy się zbilansowana nada, czy może pod jakimś kątem ją nakierunkować, bo np wynik tarczycy ogółem jest za niski, czy coś, a ty rzucasz sucharami na poziomie strasburgera, że niby lece mielno podbijać ;) Pozostałe badania zrobię w swoim czasie, nie ma u mnie możliwości, żeby wykonać je wszystkie, bo są dla mnie za drogie, a ty doczytaj może to, co napisałem po edycji postu, zamiast rzucać "mięsem" od razu i ciśniesz po moim wyglądzie i próbujesz być zabawny mówiąc o jakichś superman'ach. Widzę, że na tym forum to się nic nie zmieniło od lat, dalej niektórzy myślą, że wszystkie rozumy pozjadali...To, że forum przyznało ci rangę "ekspert" jeszcze cie nim nie czyni...



Zmieniony przez - Fifek9012 w dniu 2018-01-07 19:56:53

Zmieniony przez - Fifek9012 w dniu 2018-01-07 19:58:03
Wysłana -
Wybierz zbilansowaną która jest bogata w każde mikro i makro elementy.
Pozdrawiam
Wysłana -
Tych badań nieco mało, np.: aby "zobaczyć" jak się ma tarczyca, to samo TSH to nieco mało. Podobnie jest z cholesterolem, całkowity niewiele mówi, prócz tego, że mieści się w widełkach laboratoryjnych, ale nie wiadomo, która z frakcji (HDL, czy LDL) dominuje.
Glukoza wysoko, zachowałeś 12h postu do momentu pobrania, wyspałeś się, nie miałeś ciężkiego treningu etc w przeddzień pobrania?

Co do wyboru diety, ja również jestem za zbilansowaną, najlepiej iść w tradycję, a jak wtedy coś nie działa, to owszem, można kombinować.
2g białka (na beztłuszczową masę ciała).
Wysłana -
O, dzięki za odpowiedzi :) pozostałe badania zrobię na pewno, ale w swoim czasie, bo tak jak mówię-nie mogę sobie finansowo na to wszystko pozwolić, a szkoda mi czasu, żeby łazić za skierowaniami na badania na NFZ (chociaż i tak pewnie połowy bym nie zrobił, o ile w ogóle). Glukoza owszem, wysoko. Sam się dziwię, dlaczego...Co prawda nie robiłem jakichś specjalnych przygotowań do badań, ot tak, chciałem się sprawdzić, jak wygląda mój stan zdrowia przy normalnym trybie, bez robienia specjalnych przygotowań, rytuałów i w ogóle...Niby odstęp w jedzeniu był zachowany, z wyspaniem to sam nie wiem, za to treningu na pewno nie było, bo był ciężki sylwester, więc i nowy rok spędziłem na odpoczynku :D może to wpłynęło na jakość tego badania? Dlatego też nie robiłem prób wątrobowych, bo szkoda było się stresować, ale zrobię przy następnym rzucie, może wyniki dodam też w tym poście, co by zestawić je ze sobą i połączyć w kupę :) Poza tym, wypiłem przed snem trochę PEPSI, więc może to kolejna przyczyna wysokiego cukru? Nie wiem, badanie na pewno powtórzę za jakiś czas, tylko inaczej do niego podejdę :)
Zapomniałem jeszcze dodać, bo mi się ucięło w zdjęciu, że OB wyszło mi 3, co mieściło się w skali, bo norma była od 1-10, chociaż czytałem gdzieś, że najlepiej 1 lub 0.
Dwa gramy na kg BEZTŁUSZCZOWEJ masy ciała, czy masy ogółem? Bo jest tyle teorii, że ja już nie nadążam :D Niby różnica będzie raptem 40 g, ale wtedy zakładając, że mam jakieś 20% BF ( nie wiem dokładnie), to tej masy będzie na oko 88 kg, czyli jakieś 170 g białka, żeby było niecałe 2g/kg...Tyle jadałem dotychczas, więc jest ok, tylko zastanawiają mnie te problemy gastryczne, które opisuje w temacie, który podlinkowałem w 1 poście tego tematu...Stąd też plan, żeby zmniejszyć jego ilość (czytałem kiedyś badania, że dla przeciętnego Kowalskiego wystarczy 0,8 g/kg, żeby przeżyć, a dla osoby trenującej 1,2 g/kg). Uśredniając wyniki myślałem, żeby dać go na poziomie 1,6 g/kg beztłuszczowej masy ciała i zobaczyć, jak będzie reagował mój żołądek i ogólnie organizm. Co myślicie? Dodam, że miałem zdiagnozowany refluks, więc szykuje mi się ponowne badanie gastroskopem i dodatkowo będę chciał się dostać na kolonoskopię, żeby zobaczyć, czy w kiszkach jest w porządku (ma to właśnie związek z tamtym tematem).


Zmieniony przez - Fifek9012 w dniu 2018-01-08 22:50:41
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź