SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź Kliknij i dowiedz się więcej o budowaniu masy!

Liczba kalorii a masa ciała.

Wysłana -
Witam.
Trenuję od ponad 3 lat. Ostatnią masę kończyłem koło roku temu z około 100-103kg. Kalorie dobijałem na siłę bo było ich około 4700 i generalnie sam proces robienia masy i zwiększonej puli kcal jest dla mnie bardzo męczący. No i wtedy coś pękło i przestałem w ogóle liczyć kcal i jadłem dosłownie wszystko. Masa nie zdrowych rzeczy, zdrowe też, warzywa - wszystko tylko bez zbędnego liczenia. I wiem że jakiś czas utrzymywałem wagę i siłę lecz potem zeszło mi też ciśnienie na trzymanie wagi i zacząłem mniej jeść. Waga spadła do około 88-90kg. Nie była to żadna redukcja po prostu zacząłem jeść tyle ile organizm potrzebuje. Nie doprowadzałem ani do przejedzenia ani do chodzenia głodnym. Ogólnie praktycznie nie zauważyłem różnicy wizualnej pomiędzy trzymaniem ścisłej diety a nie trzymaniem jej wcale. Teraz podchodzę do tematu siłowni i diety tak samo luźno ale chciałbym obrać jakiś cel i zredukować w miarę porządnie i zacząć powoli masę ale jako priorytet obrać dobre samopoczucie, regeneracje, kondycje i zdrowie.
I moje pytanie jest takie że po tym roku nie patrzenia kompletnie co jem z ciekawości wpisałem taki standardowy tydzień jedzenia w Myfitnesspall i wyszło że jem dziennie około 1800-2000kcal. Wydaje się to bardzo mało tym bardziej biorąc pod uwagę że przy 100kg i tych 4700-4900kcal waga stała i czułem że dalej nie dam tak rady. Teraz jem tak mało kcal ale czuję że tyle potrzebuję. Co prawda chodzę przemęczony ale to raczej przez pracę i mało snu. Co ciekawe utrzymuje te 1800-2000kcal od dłuższego czasu i waga stoi na tych 88-90kg. Czy to nie dziwne że przy tak małej puli kcal, pracy fizycznej utrzymuję wagę?
Pozdrawiam.
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Tyle to jest dobre dla osoby co nic nie robi, masa też nei spadnie ponizej jakiejś grabnicy chyba ze naprawdę byś słabo jadł lub w ogóle
Wysłana -
Dziwne nie jest , metabolizm spowolnił i za jakiś czas odczujesz niekorzystne skutki glodowki
Wysłana -
j.w. jeśli faktycznie długo przebywasz na sporym deficycie to organizm może zacząć bronić się przed utratą uwagi i waga lecieć w dół nie będzie
Wysłana -
Zgadza się.

Nie jest to dziwne ani trochę, to naturalna reakcja organizmu na głodowe ilości. Twój organizm spowolnił przebieg procesów metabolicznych, co oznacza, że jeśli będziesz trenował jak dzikus i mało jadł to mimo wszystko będziesz spalał niewiele. W toku ewolucji nasz gatunek wypracował sobie specjalne mechanizmy obronne, nie da się tak prosto przechytrzyć naszego organizmu. Radzę zrewidować podejście do kwestii żywienia, a tym samym dostosować odpowiednią ilość kalorii do swojego zapotrzebowania.
Wysłana -
Witaj,
Tak niskie kalorie przy takiej masie w dłuższym okresie czasu spowodują jedynie problemy.
Pozdrawiam
Wysłana -
Sugeruje zmienić swoje podejście do diety. Odżywiając się w ten sposób możesz narobić sobie sporo problemów.
Wysłana -
Wszelakie niedobory witamin oraz minerałów, a także ogólnie składników odżywczych, sam fakt deficytu, treningu i pracy fizycznej sprawiają pewnie złe samopoczucie, co zamierzasz z tym zrobić? Głodowe ilości kalorii jeszcze na nikogo dobrze nie zadziałały...
Gospodarka hormonalna spada w sumie na pierwszy ogień, problemy ze snem, libido, etc.
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź