SFD.pl Odżywki i suplementy

Dodaj odpowiedź

Leucyna i wzrost masy mięśniowej

Wysłana -
Am J Physiol Endocrinol Metab. 2005 Apr;288(4):E645-53. Epub 2004 Nov 23.

Combined ingestion of protein and free leucine with carbohydrate increases postexercise muscle protein synthesis in vivo in male subjects.

Koopman R, Wagenmakers AJ, Manders RJ, Zorenc AH, Senden JM, Gorselink M, Keizer HA, van Loon LJ.

Department of Human Biology, Maastricht University, PO Box 616, 6200 MD Maastricht, The Netherlands. R.Koopman@HB.unimaas.nl
Abstract


The present study was designed to determine postexercise muscle protein synthesis and whole body protein balance following the combined ingestion of carbohydrate with or without protein and/or free leucine. Eight male subjects were randomly assigned to three trials in which they consumed drinks containing either carbohydrate (CHO), carbohydrate and protein (CHO+PRO), or carbohydrate, protein, and free leucine (CHO+PRO+Leu) following 45 min of resistance exercise. A primed, continuous infusion of L-[ring-13C6]phenylalanine was applied, with blood samples and muscle biopsies collected to assess fractional synthetic rate (FSR) in the vastus lateralis muscle as well as whole body protein turnover during 6 h of postexercise recovery. Plasma insulin response was higher in the CHO+PRO+Leu compared with the CHO and CHO+PRO trials (+240 +/- 19% and +77 +/- 11%, respectively, P < 0.05). Whole body protein breakdown rates were lower, and whole body protein synthesis rates were higher, in the CHO+PRO and CHO+PRO+Leu trials compared with the CHO trial (P < 0.05). Addition of leucine in the CHO+PRO+Leu trial resulted in a lower protein oxidation rate compared with the CHO+PRO trial. Protein balance was negative during recovery in the CHO trial but positive in the CHO+PRO and CHO+PRO+Leu trials. In the CHO+PRO+Leu trial, whole body net protein balance was significantly greater compared with values observed in the CHO+PRO and CHO trials (P < 0.05). Mixed muscle FSR, measured over a 6-h period of postexercise recovery, was significantly greater in the CHO+PRO+Leu trial compared with the CHO trial (0.095 +/- 0.006 vs. 0.061 +/- 0.008%/h, respectively, P < 0.05), with intermediate values observed in the CHO+PRO trial (0.0820 +/- 0.0104%/h). We conclude that coingestion of protein and leucine stimulates muscle protein synthesis and optimizes whole body protein balance compared with the intake of carbohydrate only.


Pełna treść artykułu:
http://ajpendo.physiology.org/cgi/content/full/288/4/E645

Wyniki przeprowadzonego badania wskazują, że kombinacja węglowodanów, białka i leucyny może być optymalnym rozwiązaniem po treningu siłowym.

Zmieniony przez - ellis w dniu 2010-05-14 10:22:47

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
dobrze piszesz z ta mieszanka,sam tak robie od kilku miesiecy

w USA jest to teraz bardzo popularny mix po treningowy -carbo+bialko+ ok 5-7 gram leucyny

tylko problem w tym,ze w Polsce raczej trudno dostac sama leucyne



Zmieniony przez - anabolX w dniu 2006-12-28 17:16:38
Wysłana -
tylko problem w tym,ze w Polsce raczej trudno dostac sama leucyne
Moze jednak, ktos wie gdzie moznaby w Polsce zakupic? Potestowalbym z checia..
Wysłana -
"KiF" maj 2006, "Paliwo dla mięśni" autorstwa Jasona Pasquale

W artykule min. propozycja kilku napojów potreningowych i na noc. We wszystkich min. oprócz wheya autor sugeruje dawki wolnej /sic!/ leucyny w ilości 1-4g.
To chyba nie przypadek...
Wysłana -
no wiec jak jest z ta leucyna? dostanie sie gdzie sama??
Wysłana -
w Polsce niebardzo
Wysłana -
normalka
Wysłana -
Panowie - nie martwcie się brakiem suplementów leucynowych na rynku, bo większość pozytwnych oddziałyawń tego aminokwasu na rozwój zdolności wysiłkowych, w tym siły i masy, odbywa się poprzez jego metabolit - HMB. Poza tym - za supelenty leucyny można uznawać preparaty BCAA.

Elis - fajny art! Uważam, że osoby "obyte w temacie" muszą zadbać o wysoką wartość merytoryczną tego Forum.
Wysłana -
oo, czyzby hmb nie bylo zupelnie bezsensowne??
w ogole, masz moze Ellis jakies badania nt. stosowania HMB z kreta??
Wysłana -
ciekawe, ciekawe...

Od następnego miesiąca wrzuce ciągła suplemetacje HMB i BCAA, wychodzi ok 2zł dziennie, więc pal licho
Wysłana -
patrz na to inaczej...jest to 60 zl. miesiecznie...i juz nie jest ladnie
Strona 1 z 5
Dodaj odpowiedź