SFD.pl Trening dla początkujących

Dodaj odpowiedź Kliknij i dowiedz się więcej o budowaniu masy!

Który plan lepszy na masę

Wysłana -
Witam, jestem początkujący tzn. mam za sobą jakieś 2 tyg treningu i chciałbym zacząć trenować jednym z tych planów. Zależy mi głównie na nabraniu masy i rozbudowaniu klatki. Plan nr. 2 wziąłem z artykułu "pierwszy rok treningu" i zastanawiam się czy mógłbym dodać każdego dnia jakieś ćwiczenie na łydki i deskę (mam lordozę i przy okazji trenowania brzucha poprawiłbym sylwetkę). Ponadto znalazłem też drugi trening i chciałbym się spytać, który z nich jest lepszy.
Wzrost: 193 cm Waga:73 kg

Trening 1

TRENING A
Przysiad tylni - 4 serie, 8-10 powtórzeń
Wyciskanie sztangi leżąc - 4 serie, 8-10 powtórzeń
Wiosłowanie sztangą - 4 serie, 8-10 powtórzeń
Wyciskanie żołnierskie - 4 serie, 8-10 powtórzeń
Wspięcia na palce siedząc - 2 serie, 10-20 powtórzeń
Deska - 3 serie

TRENING B
Martwy ciąg - 2 serie, 10-15 powtórzeń
Wyciskanie nogami na suwnicy - 2 serie, 12-15 powtórzeń
Wyciskanie hantli na skosie górnym - 4 serie, 8-10 powtórzeń
Szrugsy z hantlami - 4 serie, 8-10 powtórzeń
Uginanie ramion ze sztangą - 4 serie, 8-10 powtórzeń
Wspięcia na palce - 2 serie, 10-20 powtórzeń
Spięcia brzucha - 2 serie, 10-25 powtórzeń

Trening 2

ZESTAW A
Przysiady tylne 5x6/8p
Wiosłowanie 5x6/8p
Wyciskanie sztangi leżąc 5x6/8p
Military press 5x6/8p
Wyciskanie wąsko z flarowaniem łokci na boki 5x10/12p
Uginanie stojąc z prostą sztangą 5x10/12p
Deska?
Łydki?

ZESTAW B
Przysiady przednie 5x8/10p
Martwy ciąg klasyczny 5x8/10p
Wyciskanie sztangielek na skosie dodatnim 5x10p
Wyciskanie sztangielek siedząc 5x10p
California press 5x12p
Uginanie sztangi na modlitewniku 5x12p
Deska?
Łydki?







Zmieniony przez - definer w dniu 2018-07-11 11:41:44

Zmieniony przez - definer w dniu 2018-07-11 11:42:19

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Spokojnie możesz wziąć trening nr dwa choć równie dobrze mógłbyś na początek wziąć plan z wcześniejszego etapu.
Wysłana -
trenujesz dopiero 2 tygodnie, że tak powiem większosć planów będzie dobra, aby były w nim podstawy. Łydki czy przedramiona nie muszą być specjalnie traktowane u osób początujących
Wysłana -
niekoniecznie plank bedzie dobra opcja przy niwelowaniu poglebienia lordozy w odcinku lędźwiowy, ty bardziej, ze jestes poczatkujacy
Wysłana -
lordoze ma każdy jest spłycona i pogłębiona, przy pogłębionej plank słabo moze wyglądać jak jeszcze się go nie umie i w odcinku lędźwiowym jeszcze w dół go bardziej będziesz pogłębiał
Wysłana -
TomQ-MAG
niekoniecznie plank bedzie dobra opcja przy niwelowaniu poglebienia lordozy w odcinku lędźwiowy, ty bardziej, ze jestes poczatkujacy


anubis84
lordoze ma każdy jest spłycona i pogłębiona, przy pogłębionej plank słabo moze wyglądać jak jeszcze się go nie umie i w odcinku lędźwiowym jeszcze w dół go bardziej będziesz pogłębiał


Hmmm, z moich informacji wynika, że plank jest świetnym ćwiczeniem na poprawę różnych wad postawy m.in. pogłębionej lordozy. Rzecz jasna prawidłowo wykonywany, ale ja poświęciłem technice sporo uwagi.


Zmieniony przez - definer w dniu 2018-07-11 22:00:21
Wysłana -
Słowo klucz to technika. Często właśnie podczas wykonywania plan ta lordoza się pogłębia bo na zmęczeniu trudniej utrzymać pozycję techniczną.
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź