SFD.pl Odżywki i suplementy

Dodaj odpowiedź Kliknij i dowiedz się więcej o kreatynie!

Kreatyna, mięśnie

Ankieta - proszę o pomoc

Obowiązkowa fotografia sylwetki (przód lub tył); ewentualnie opis: bf, typ budowy ciała
Wiek
Waga / wzrost
Staż treningowy
Cel cyklu
Stosowane już wcześniej suplementy
Stosowane wcześniej spalacze
Suplement stosowane przez ostatnie 60 dni wolnych od ilość dni wolnych od kreatyny
Informacje na temat diety (rozklad b/ww/tł na kg masy ciala, zapotrzebowanie kcal i bilans w diecie)
Przewidziane finanse na cykl
Uwagi i sugestie
Wysłana -
Cześć,
Planuję przez 6 tygodni suplementować jabłczan kretyny. W tym czasie będę robiła "siłę" 3 razy w tygodniu. W dni "nietreningowe" 3 razy w tygodniu będę pływała interwałowo kraulem. W związku z tym mam pytanie. Czytałam wiele tematów na forum i w końcu nie wiem jak powinno być najlepiej.
Planuję w dni treningowe po treningu i nietrenigowe z rana brać 2 gramy kreatyny. Bo czytałam, że wystarczy brać 0,03-0,05g/kgmc. Zastanawiam się, czy w przypadku suplementacji przez tak krótki czas nie byłoby lepiej zwiększyć dawki, ale z drugiej strony nie chcę brać za dużo, żeby nie marnować kasy na coś, co i tak wydalę. Tak więc jak powinno być najlepiej?
Ważę 52 kg, trenuję karate od 7 lat, przy czym od stycznia do połowy maja miałam przerwę, a od tego czasu trenuję karate, basen i biegam.
Po tych 6 tygodniach zamierzam przez kolejne 6 tygodni (lub dłużej, w zależności od efektów) przyjmować beta-alaninę 4g dziennie. Wtedy będę ćwiczyła wytrzymałość.
Nigdy wcześniej nie stosowałam suplementów, z wyjątkiem BCAA, witamin i minerałów.
Dodam także, że przygotowuję się do Pucharu Europy w walkach w karate, który odbędzie się pod koniec listopada tego roku.

Mam jeszcze jedno pytanie z innej beczki.
Czy jeżeli będę jadła tyle kcal, ile potrzebuję, ale w moich posiłkach będzie mało białka (np. 30g) to czy urosną/staną się bardziej widoczne mięśnie? Czy węgle "zamienią się" w białko?


Zmieniony przez - Klaudia007 w dniu 2018-07-01 13:30:15
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Kreatyne bierz jako kobieta standardową dawke czyli tam zazwyczaj jest 5g w każdej miarce, co do diety to radze stosować normalny rozkład makrosów i jeść w twoim przypadku okolo 100g bialka.
Wysłana -
3g dziennie i nie martw sie czy dales malo, czy duzo starczy w zupelnosci

co do drugiej czesci pytania, potrzeba pewnej ilosci bialka, ktora bedzie stymulowala anabolizm, nasili procesy syntezy bialkowej.
jak bedzie go za malo, to nie urosniesz, a weglowodany nie beda zamieniane w bialko
Wysłana -
A jak mam wyliczać dawkę? Mam na myśli, że w 2,5 g jabłczanu kreatyny jest 1,853g kreatyny. To mam patrzeć na tę zawartość kreatyny, czy na jabłczan. Czyli kiedy zamierzam brać 3 gramy kreatyny, to mam wziąć 5g jabłczanu, czy 3 gramy jabłczanu?
Wysłana -
wez dziennie 5g po klopocie, nie bedzie mialo to wiekszego znaczenia
Wysłana -
Nie jest to takie istotne. Śmiało można 5g i na pewno wystarczy.
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź