SFD.pl Trening dla początkujących

Dodaj odpowiedź

Końcówka redukcji, 101kg do 87kg. Zbyt niskie kalorie? Co teraz?

Wysłana -
Ankieta
Płeć : M
Wiek : 26
Waga : 87
Wzrost : 186
Cel treningowy : poprawa sylwetki, masa
Staż treningowy na siłowni : kilka lat
Uprawiane inne sporty : brak
Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki) : full osprzęt
Dieta : IF, rozsądne odrzywanie, poniżej 2000kcal
Przeciwskazania medyczne : brak
Zażywane suplementy : brak
Ostatnio przerabiany plan: FBW i Push & Pull (zależnie od tygodnia w pracy) około 3-4 razy w tyg
Ciężary w podstawowych ćwiczeniach (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc):



Cześć, swoją przygodę z siłownią zacząłem dawno temu w szkole średniej. Bywało różnie, długie przerwy, ostre powroty. W Październiku 2017 ważyłem około 101kg. Praca siedząca, komputer, i ciągły fastfood. Postanowiłem się wziąć za siebie. Przez pierwszy tydzień liczyłem kcal. Później mi się zwyczajnie odechciało.
Moja dieta polegała, dalej polega na czystym, umiarkowanym i zdrowym odżywianiu. Jadłem w systemie IF, średnio między 11 rano do 6 wieczorem.

Naprzemiennie; kurczak, ryż, burgery wołowe, mięso wieprzowe, łosoś, makarony, serki wiejskie. Podstawowe produkty zdrowej diety. Dwa razy w tygodniu coś słodkiego typu snikers. Od października do połowy grudnia schudłem ze 101kg do 92kg. W Grudniu byłem przez dwa tygodnie na święta w domu i w górach. Długie spacery i jedzenie na mieście. Wszystko z rozsądkiem. Znaczy brałem tylko 3 gałki lodów zamiast 4 . Jeszcze z czego się dzieliłem. Po dwóch tygodniach świętowania w Polsce waga pokazała 91.7kg Czyli w sumie wyszło na zero. Nie jadłem przez ten czas nadto i spędziłem ten czas aktywnie.

Aktualnie od powrotu z początkiem stycznia do teraz waga z rana pokazuje 87kg. Wydaje mi się ze zjadam za mało kalori. Boję sie efektu jojo. Na 100% jem mniej niż 2000kcal. Jem zdrowo i pełno wartościowo i niekiedy wieczorem czuje ssanie ale nie zawsze.

Poniżej zamieszcze fotki z tego jak wygladalem mając 85kg w 2015 roku. Teraz jest praktycznie tak samo. Zrobię fotki na dniach.

Jaki mam cel? Nie wiem, nie chciałbym przytyć ani schudnąć. Chciałbym zacząć jeść więcej kcal i budować powoli swoją sylwetkę. Nie spieszy mi się.







edit; kupiłem jeszcze spalacz dorian yates black bomb, nie miałem okazji go użyć jeszcze i się zastanawiam czy nie dokończyć tej redukcji porządnie.


Zmieniony przez - mrow007 w dniu 2/9/2018 10:54:39 AM

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
ja bym juz powoli podbijal kalorie, przeszedl na rotacje weglowodanami, co pozwoli na budowanie w miare czystej masy miesniowej
Wysłana -
Rotacja węglowodanami jest od początku. W dni treningowe zjadam więcej węgli z racji, że mam ochotę no i po dobrym treningu mogę. Ale też w miare możliwości odpowiednio dobieram węgle i zmniejszam tłuszcze. W dni pracy jem mało węgli z racji, że nic nie robie.

Dodatkowo nic nie napisałem o treningu. Trening jest raz FBW raz Push/Pull. Grafik w pracy mam zmienny.

Praktycznie każdy trening to przysiady, martwy ciąg, wiosłowanie, wyciskanie na płasko jak i hantelki, podciąganie, uginanie ramion. Same wielostawowe, złożone ćwiczenia. Od czasu do czasu coś izolowanego. Rotacja ćwiczeniami jest. Intensywność zależna od samopoczucia i ochoty na coś słodkiego po treningu.

Pomyślałem żeby wejść na 2000kcal nie mniej. Białko cały czas taki sam poziom, natomiast w DT więcej węgli, a w DNT zastępować część węgli tluszczami? Wiem, że 2000kcal to wydaję się być mało, ale jeśli waga będzie dalej spadała to podbije.

Edit; czy po prostu w DT jeść ponad 2000kcal, a w DNT mniej niż 2000. Mniej o ilość W zjedzonych w DT?


Zmieniony przez - mrow007 w dniu 2/9/2018 11:44:39 AM
Wysłana -
Daj aktualne foto, a nie jakieś archiwalne. 2000 kcal i mniej? Chłop 186 cm? Utrzymywanie takiego deficytu nic dobrego nie przyniesie - reverse diet to nie jest dobry pomysł przy tak głębokim deficycie kalorycznym. Policz zapotrzebowanie i powiedzmy odejmij 10-15 %, na jakiś czas a potem wejdź na bilans zerowy.

Tak na marginesie - na 2000 kcal nie zalewa nawet aktywnych kobiet, 20 cm niższych, więc...
Wysłana -
jezeli tak niska podaz kaloryczna bedzie miala negatywny wplyw na Twoja sylwetke, to znak, ze matabolizm jest na skraju zalamania i gdzies zostal popelniony blad, a uklad hormonalny lezy
Wysłana -
Czyli co powinienem zrobić? 2000-2500 kcal od jutra i treningi jak dotychczas? Aktualnie mimo niskiej podaży kcal czuje się dobrze i mi nic nie jest (przynajmniej nie odczuwam nic negatywnego)
Wysłana -
wylicz zapotrzebownaie na zero, i daj -300 kcal i tego sie trzymaj
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź