SFD.pl Odżywki i suplementy

Dodaj odpowiedź

Jaki Kolagen jest NAJLEPSZY ??

Wysłana -
Witam
Jak w tytule tematu. Poszukuję najlepiej działający kolagen. Podobno kolagen rybi najlepszy ? Jakieś konkrety znacie sprawdzone?
Wysłana -
Kolagen jest głównym białkiem tkanki łącznej, występuje obficie w całym organizmie - w skórze, ścięgnach, a nawet w rogówce oka. Składa się głównie z glicyny i proliny, a także z hydroksyproliny i hydroksylizyny - aminokwasów formowanych przy udziale witaminy C. Za rozpad kolagenu odpowiedzialny jest kortyzol.
  1. 1. Wskazania do suplementacji
  2. 2. Źródła kolagenu w pożywieniu
  3. 3. Suplementy zawierające kolagen
  4. 4. Podsumowanie


1. Wskazania do suplementacji

Przeprowadzone badania wskazują, że po 25 roku życia naturalna produkcja kolagenu zostaje zahamowana, w wyniku czego mogą występować niedobory.
Zbyt mała ilość kolagenu w organizmie negatywnie wpływa na aparat ruchu, a także na wygląd zewnętrzny.
Typowymi objawami niedoboru tego aminokwasu są:
- utrata elastyczności i jędrności skóry - powstawanie zmarszczek i rozstępów,
- sucha skóra,
- osłabione paznokcie,
- matowe i słabe włosy,
- ból stawów podczas poruszania się,
- sztywność stawów,
- podatność na kontuzje ścięgien i więzadeł,

- ryzyko wystąpienia osteoporozy,
- bóle kręgosłupa,
- spadek ogólnej odporności organizmu.
Dodatkowo wskazaniem do suplementacji są przebyte urazy i operacje aparatu ruchu, dzięki czemu możliwy jest szybszy powrót do pełnej sprawności.
Osobom starszym również jest zalecane przyjmowanie kolagenu, ze względu na znacznie mniejszą produkcję w organizmie.

2. Źródła kolagenu w pożywieniu

Kolagen naturalnie występuje w pożywieniu, w takim jak:
- żelatyna spożywcza,
- galaretki owocowe,
- nóżki wieprzowe i cielęce,
- chrząstki rekina,
- kurze łapki,
- golonka,
- podroby.
Jednak ze względu na zawartość także innych składników, np. tłuszcz, niezwykle trudno uzupełnić niedobór kolagenu spożywają konwencjonalne jedzenie.
Dodatkowo dietę należałoby wzbogacić w witaminę C.

3. Suplementy zawierające kolagen

Gotowe suplementy są idealnym rozwiązaniem. Często oprócz niezbędnej dawki kolagenu (10-20g) zawierają także substancje pomocnicze, dzięki czemu suplementacja jest efektywna. Substancjami pomocniczymi są m.in.:
- MSM,
- witamina C,
- glukozamina,
- prolina.
Produktami wartymi uwagi są: Flex oraz Flex All Complete

4. Podsumowanie

Utrata i zmniejszona produkcja kolagenu jest ściśle związana z procesem starzenia organizmu. Aby jak najdłużej zachować młodość nie tylko zewnętrzną, ale również wewnętrzną, warto włączyć do codziennej suplementacji produkty zawierające kolagen.
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
A w jakim celu głównie?
Jeśli chodzi o ochronę/regenarację stawów, to musi być to kolagen typu II, występujący w chrząstce stawowej
Np. Flexagen z olimpu
W stanach zwyrodnieniowych lub po kontuzjach zaleca się dawki 40mg raz na dobę
Ale generalnie sens przyjmowania kolagenu doustnie jest mocno dyskusyjny

Znałem kiedyś parę tancerzy i oni suplementowali kolagen cały czas, ale to było bardziej profilaktycznie
Wysłana -
Masz jakies problemy ze stawami? Są inne lepsze suple jezeli chodzi o ochronę stawów
Wysłana -
trzymajcie chłopaki tu jest więcej opisane,
http://www.sfd.pl/Cos_zamiast_kolagenu_-t1117052.html#post10

Tak to jest jak się o coś pyta nie podając szczegółów.
Wysłana -
problem w tym, ze czasem sam suplement niestety nie wiele wskóra, jezeli problem lezy chocby poza stawowo
Wysłana -
Jestem po rekonstrukcji ACL (17 tydz). Rehabilituję się. Jeśli są lepsze inne, to co konkret polecacie? Gdzie nie spojrzę w necie to każdy poleca co innego.


Zmieniony przez - Marsjanin w dniu 2016-06-17 12:56:48
Wysłana -
np miks boswellia, msm i cissus
http://www.sfd.pl/sklep/Swanson_Boswellia_-opis27394.html
http://www.sfd.pl/sklep/MyVita_MSM-opis34345.html
cissus z fitmaxa znajdziesz.

co do miksow kolagenowych
http://www.sfd.pl/sklep/SFD_Flex-opis33196.html#wartosci
Wysłana -
Z tego co obczaiłem po cięższych urazach/operacjach na stawy skuteczny byłby kolagen typu II występujący w chrząstce stawowej, w postaci natywnej - niezhydrolizowanej, w małych dawkach miligramowych, czyli gdzieś poniżej 10mg. Czyli ten Flex raczej odpada. Już bliżej do tego Flexagen.

No i co sądzicie o kolagenie rybim ? Bo i taki też znalazłem w suplach.




Zmieniony przez - Marsjanin w dniu 2016-06-17 17:53:00

Zmieniony przez - Marsjanin w dniu 2016-06-17 17:54:06
Wysłana -
Wszystko jedno, jaki się je kolagen - z ryby, żelatyny, rosołu - najważniejsze, żeby organizm go przyswoił , a do tego potrzeba ponoć stałego poziomu witaminy C oraz dostatecznej ilości krzemu (np. z kaszy gryczanej, ziół jak skrzyp, pokrzywa).
Jeśli dasz radę np. często jeść ryby z galaretowatą skórką lub inne tego typu mięsa, to dostarczysz więcej kolagenu, niż z małej kapsułki i dodatkowo inne wartościowe aminokwasy, witaminy... Wszystko sprowadza się do kosztów - suplement jest gorszy, ale wyjdzie taniej.
Dobra dieta powinna w zupełności wystarczyć.

A poza tym odbudowa kolagenu wymaga czasu - trzeba takie rzeczy jeść systematycznie jakiś czas, żeby były efekty. Jeśli w organizmie są braki kolagenu, to najpierw będzie on uzupełniał tam, gdzie go najbardziej brakuje, a w następnej kolejności w mniej ważnych miejscach i organach. Tzn. po kontuzji, operacji, najpierw powinno się zagoić uszkodzone miejsce, a w drugiej kolejności będą się wzmacniać pozostałe stawy, kości, dziąsła, skóra...
Dlatego np. zioła wspomagające odbudowę kolagenu pije się przynajmniej kilka tygodni i po 1-2 tygodniowej przerwie kolejne kilka, a równolegle powinno się odpowiednio odżywiać.



Zmieniony przez - M-ka w dniu 2016-06-17 18:20:28
Wysłana -
Jeszcze coś dopiszę z własnych obserwacji: mam męża wędkarza i bywało, że siedzieliśmy nad wodą i dzień w dzień jadłam przynajmniej jedną porcję słodkowodnej ryby. Zawsze widziałam pozytywny wpływ na skórę już po kilku dniach. Tak że może i coś jest w tym, że ryby są dobrym źródłem kolagenu, ale wątpię by musiała to być akurat tołpyga i kolagen z jej brzucha czy boku, jak to reklamują . Moim zdaniem to marketingowa ściema, a wystarczająco dobry kolagen jest w każdej rybie, która ma "żelową" skórę czy kleiste mięso - karp, leszcz, lin, łosoś, sum i inne. Przeważnie starsze, większe ryby mają więcej galaretki pod skórą i w okolicach płetw.
Kolagen jest ciężkostrawny, dlatego lepiej jeść rybę na ciepło, a nie na zimno w galarecie - smażoną, pieczoną, a najlepiej zupę rybną, gdzie on się rozpuszcza w wywarze.
Wysłana -
Zioła wspomagające odbudowę kolagenu ? Jakie to zioła ??


Zmieniony przez - Marsjanin w dniu 2016-06-19 01:14:47
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź