sfd logo sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami

SFD.pl Sztuki Walki

Dodaj odpowiedź

Jak się rozciągać żeby miało to sens?

Wysłana -


Ćwiczenie trzecie
Stajemy w rozkroku i przez 10 s napinamy nogi tak jakbyśmy chcięli je złączyć.
Wysłana -


Następnie rozciągamy jak na obrazku i trzymamy w tej pozycji przez 10 s.
Wysłana -


Teraz sciągamy nóżki przy pomocy rąk ale nóżkami też sobie pomagamy naciskając na podłoże.
Wysłana -
Wszystkie trzy ćwiczenie powtarzamy jeszcze dwa razy w tej samej kolejności, przy czym, w powtórzeniu drugim we wszystkich trzech ćwiczeniach rozciągnięcie powinno trwać 20 s, a w powtórzeniu trzecim 30 s, wszystkie napięcia są 10 sekundowe.
Wysłana -
Wykonując napięcia w drugim i trzecim powtórzeniu staramy sie to robić w dłuższych pozycjach niz w poprzednim powtórzeniu.

Ćwiczenia i sposób ich wykonywania pochodzą z książki "Stretching, trening gibkości" Thomas Kurz.



Zmieniony przez - wwwaldek w dniu 2006-04-05 19:26:17
Wysłana -
Wow - jak mogłem to przegapić? Rewelacja.
Wysłana -
Świetne! Teraz nikt nie zapyta: "a jak wygląda to ćwiczenie?"

SoG
Wysłana -
Dzięki za soga. Jak czas pozwoli to dorzucę coś jeszcze.
Wysłana -
Doczepiłbym się tylko do długości przytrzymania. Osobiście robię co najmniej 30 sekund - 1.5 minuty

Zmieniony przez - BULMASTIF w dniu 2009-04-29 14:02:22
Wysłana -
Myślę, że w uniwersalnej wersji od 10 s do 30 s jest poprawnie i efekty jak najbardziej są. Jeżeli ktoś czuje, że może wydłużyć fazę rozciągania to pewnie przeciwwskazań nie ma. Tak samo jeżeli dla kogos np. pół minuty jest za długo (odczuwa ból) może sobie skrócić i też będzie dobrze. Chociaż w takim przypadku wskazane byłoby przede wszystkim wzmocnienie mięśni na siłowni. Gdyż według autora książki "żeby rozciągać trzeba mieć co rozciągać" czyli odpowiednio rozbudowane mięśnie. Z tego tez powodu rozciąganie izometryczne nie jest wskazane dla osób młodych, poniżej 14 roku życia.
Strona 2 z 16
Dodaj odpowiedź