SFD.pl Zdrowie i Uroda

Dodaj odpowiedź

Jak maksymalnie wzmocić organizm po chorobie

Wysłana -
Hej:)
Ostatnio intensywnie i regularnie trenowałam. Miesiąc temu też przeprowadziłam się sama do dużego miasta, nowa praca. Nie wiem, czy to się jakoś powiązało, ale dzisiaj lekarz zdiagnozował u mnie anginę. Gardło wygląda naprawdę bardzo źle. Normalnie rzadko choruję. Nie wiem, czy intensywne treningi i cały galimatias w moim życiu spowodowały spadek odporności. Jestem trochę załamana, bo naprawdę dobrze mi szło.

Przechodząc do sedna. Za tydzień miałam pierwszy raz wejść na plan 4-dniowy góra-dół. Ze względu na chorobę od niedzieli nie ćwiczę, antybiotyk będę brała do środy, a na nowy plan zamierzam wejść w kolejną sobotę po prawie dwutygodniowej przerwie. To najdłuższa moja przerwa jak do tej pory. Mam poważne obawy związane ze spadkiem odporności i nowym treningiem, który na pewno będzie dla mnie intensywny. Nie zamierzam od razu ćwiczyć na maksymalnych ciężarach, ale mimo wszystko boję się nawrotu choroby i kolejnej przerwy w treningach.

W związku z tym, czy polecacie jakieś suplementy konkretne, jakieś zioła, dodatki do diety, cokolwiek żeby maksymalnie się wzmocnić i przygotować na nowe treningi? Przyznam, że ostatnio moja dieta była uboga w warzywa chociaż nie wiem, czy ma to związek. Czy jest coś co mogę zrobić, żeby się jakoś porządnie zregenerować i wzmocnić organizm? Może macie jakieś doświadczenia, polecacie coś? Naprawdę mi zależy żeby wszystko było dobrze.
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Ja obecnie stosuję nac i póki co jest ok https://www.sfd.pl/sklep/Now_NAC-opis37114.html do tego vit c i d. Mozesz dorzucić żen szenia
z ziółek np gojnik.
Wysłana -
d3 do suplementacji jeśli nie ma; niewielkie dawki wit.c; probiotyki koniecznie jeszcze po antybiotyku; andrographis fajne ziółko (bardziej na czas choroby), omega 3.
Jeśli chodzi o brak warzyw, to przewlekle źle prowadzona dieta jak najbardziej może wpływać negatywnie na odporność, w końcu to bogactwo witamin, przeciwutleniaczy i innych bajerów
Wysłana -
Gojnik i andrographis to pierwsze słyszę. Planuję zamówić teraz VitC 1000 z Treca, bo kiedyś już brałam, D3K2, z Olimpu Vitamin Multisport, Omegę 3 też z Olimpu i jakiś magnez. Polecacie ewentualnie jakieś konkretne firmy, żeby te witaminy były dobrej jakości? Osłonowo biorę Multilac.
Nie jestem pewna, czy mi to przejdzie po 7 dniach bo gardło mam zawalone jak nigdy, wszystkie posiłki jem z płaczem i się przymuszam. Nawet nie mogę iść teraz na żadne zwolnienie. Jest jeszcze jakiś sposób, żeby przyspieszyć leczenie?

A może glutamimnę zamówić dodatkowo?



Zmieniony przez - Milka91 w dniu 2018-02-01 20:50:50
Wysłana -
Multilac słabo trochę. Kompleks witamin bym mimo wsio odpuścił, a trochę bardziej urozmaicił jedzenie.
Z magnezu chelaty, cytrynian, teoretycznie najbardziej optymalnie kąpiel w chlorku magnezu (i najtaniej).

Możesz spróbować z andrographisem, jest te badanko, gdzie redukował wszystkie symptomy przeziębienia w 2 dni - ja testuję po znajomych i w miarę fajnie się sprawdza
Wysłana -
Dlaczego kompleks odpuścić? Multilac mi sprzedali w aptece, jaki będzie lepszy w takim razie?
Może zamówię ten andrographis. A co z glutaminą? Zaraz mam zamiar dokonać zamówienia i muszę coś wybrać.

Co do diety to zjadam zazwyczaj kawałek (około 1/3) papryki czerwonej, trochę pietruszki , czasami ogórka zielonego i to tyle. Z owoców to głównie banany. Jakoś nie mam weny do wymyślnego gotowania ani do przyrządzania dań z warzywami.

Zmieniony przez - Milka91 w dniu 2018-02-01 21:02:35

Zmieniony przez - Milka91 w dniu 2018-02-01 21:08:48
Wysłana -
ja bym glutaminę odpuścił. Jeśli chodzi o probio - sanprobi ma fajny preparaty, stosunek cena:jakość też super.

Ja jestem przeciwnikiem stosowania kompleksów witaminowo-minerałowych, a preferuję suplementację pojedynczymi witaminami w zależności od potrzeb. D3+k2 i np. wit.C w stanach większego zapotrzebowania, całą resztę można zapewnić spokojnie z jedzenia - chyba że w przeróżnych przypadkach mamy zapewnić wyższą podaż (np. sportowcy zawodowi) - wówczas kompleks warto rozważyć.

Musisz się nauczyć, że jedzenie w pierwszej kolejności, bo witaminy i minerały to nie jest jedyna rzecz jaką zawierają, a odpowiednio bilansując dietę odczujesz baardzo dużą poprawę, tym bardziej jeśli jesteś aktywna fizycznie.
Wysłana -
Ja głównie zwracam uwagę, żeby mi się makroskładniki zgadzały, a warzywa dodaję w ramach dodatku. To znaczy, że do każdego posiłku mam dokładać sobie warzywa, ew. owoce? O Sanprobi słyszałam, jak wybiorę Multilac to spróbuję.
Wysłana -
Bardziej w kierunku warzyw, owoce opcjonalnie - gdzie lubisz tam wrzucaj
Wysłana -
Odpowiednio zbilansowana dieta pamiętać o warzywach , owocach ( cytryny ) omega 3 , D3 i K2, probiotyki i jedna z najważniejszych rzeczy sen
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź