SFD.pl Odżywki i suplementy

Dodaj odpowiedź Kliknij i dowiedz się więcej o białku!

Jak brać białko i BCAA ?

Wysłana -
Przeniesione..

BCAA - amino 1000 VitalMax mega caps
Białko WPC Łowickie

Jak narazie biorę tak:
Dni nietreningowe:
rano na czczo - białko, pare minut potem BCAA 30 minut przed śniadaniem
wieczorem przed snem - białko
Dni treningowe:
rano na czczo - białko
30 minut przed treningiem - BCAA
bezpośrednio po treningu - białko
wieczorem przed snem - białko

Hubert81 odpisał:
BCAA rano to marnowanie supli
Wystarczy jak będziesz brał przed treningiem.

Na noc bardziej odpowiedni jest twaróg. Białko serwatkowe szybko się wchłania.


Ja:
no to BCAA nie brać w dni nietreningowe wogóle? trening mam 3x w tygodniu, więc chyba trochę mało tego BCAA bym brał.
Na noc wiem, że twaróg najlepszy, ale nie zawsze mam :P a jak mam oliwę z oliwek dostępną to dolewam łyżeczkę do białka na noc :)


Zmieniony przez - Ramzessso w dniu 2010-03-22 21:03:01
Wysłana -
Odżywka białkowa to jeden z najpopularniejszych suplementów wszechczasów wśród osób trenujących zarówno na siłowni jak i inne rodzaje sportów.
Wyróżniamy odżywki białkowe takie jak izolaty, hydroizolaty, kompleksy, odżywki kazeinowe czy też odżywki węglowodanowo-białkowe tzw. gainery. Jednak nie wiele osób dokońca wie do czego służą odżywki białkowe i jak należy je stosować.

Odżywka białkowa służy wyłącznie jako uzupełnienie diety w konieczne białko które nie zawsze mamy możliwość dostarczyć z diety.
Jest to nie tylko praktyczne ale również bardzo wygodne. Nie należy jednak przesadzać jeżeli chodzi o zastępowanie źródeł białka odżywką białkową. Białko w naszej diecie powinno pochodzić zarówno z produktów zwierzęcych takich jak jaja, mięso, ryby jak również roślinnych. Odżywka białkowa jest jedynie uzupełnieniem.
Suplementując białko powinniśmy pamiętać że jest to dodatek do posiłków a nie suplement pomiędzy nimi i aby uzyskiwać jak najlepsze efekty dawki dobierać indywidualnie pod nasze zapotrzebowanie.

Dzienne zapotrzebowanie na białko wynosi od 1,6 do 2,4 g na kg masy ciała - jest to zależne od wagi, somatotypu, płci jak również aktywności fizycznej.
Zarówno nadmiar jak i niedobór białka w diecie może mieć negatywne skutki.

BCAA

BCAA oraz EAA to aminokwasy. BCAA są podstawowymi aminokwasami egzogennymi potrzebnymi po wysiłku fizycznym - leucyną, waliną oraz izoleucyną. Z kolei EAA to komplet wszystkich egzogennych aminokwasów. Korzyści BCAA to m.in. ograniczenie zmęczenia CUN oraz mniejsza potreningowa bolesność mięśniowa. Najlepszym wyborem po treningu będzie jednak dostarczenie aminokwasów w postaci WPI, czyli izolatu białka. Podaż odpowiedniej ilości aminokwasów po treningu przyczynia się nie tylko do uzupełnienia strat i anabolizmu mięśniowego, ale również poprawia insulinowrażliwość, wspomaga redukcję tkanki tłuszczowej oraz poprawia pracę układu odpornościowego.

Po treningu równie ważne, co dostarczenie odpowiedniej porcji aminokwasów, jest dostarczenie cukru, który uzupełnia glikogen - z tego powodu posiłek oraz suplementacja potreningowa są takie ważne. Im bardziej zregenerujemy organizm po wysiłku, tym mniej będzie "cierpiał" w dłuższej perspektywie.

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
białko bierzesz wtedy kiedy w posiłku Ci go brakuje wg diety
a niby dlaczego mało??ja też używam bcaa tylko po treningu
w inne dni nie antykatabolik nie jest aż tak niezbędny
Wysłana -
bcaa 1g/10kmc
przed i po treningu w takiej dawce
Wysłana -
Na tym pudełku BCAA - amino 1000 VitalMax mega caps mam napisane, żeby brać 2 kapsy przed treningiem i 3 kapsy po treningu, nie wiem ile tu w jednej kaps jest g żeby wyjśc na 1g/10kg m.c. ?

I jeszcze mam taurynkę też Vitalmaxa Mega Capsules, widzę, że niedługo będzie koniec ważności bo mi została, więc jak ją brać? 2 kapsy dziennie rano będzie dobrze?
Wysłana -
"nie wiem ile tu w jednej kaps jest g"

na pewno jest gdzieś napisane, poczytaj dobrze
Wysłana -
jest coś takiego


Zawartość w 1 kaps:
Wartość energetyczna 17 kJ/4 kcal
Białko 970 mg
Węglowodany 4 mg
Tłuszcz 19 mg

Aminokwasy:
Izoleucyna 450 mg
Leucyna 300 mg
Walina 150

Skład:
Izoleucyna, Leucyna, Walina, kapsułka żelatynowa

Sposób użycia:
W zależności od wagi należy wziąć 3 - 5 kapsułek dziennie. 2 kapsułki przed treningiem i 3 kapsułki po treningu.



czyli w jednej kaps jest 0.9g (sumując te aminokwasy?)? To wtedy musiałbym brać po 9 kapsów (waga 94kg) ? Czy ja coś źle rozumuję?

Zmieniony przez - Ramzessso w dniu 2010-03-23 10:18:29
Wysłana -
btw najlepsza opcja chyba to

BCAA >> Trening>> BIalko>>posilek
Wysłana -
no właśnie tak robię


Zmieniony przez - Ramzessso w dniu 2010-03-23 11:22:12
Wysłana -
no to pięknie
Wysłana -
BCAA >> Trening>> BIalko>>posilek

to wiem

Ale chodzi jeszcze o to ile mam brać tych kapsów? Tyle ile jest napisane na opakowaniu?

Zawartość w 1 kaps:
Wartość energetyczna 17 kJ/4 kcal
Białko 970 mg
Węglowodany 4 mg
Tłuszcz 19 mg

Aminokwasy:
Izoleucyna 450 mg
Leucyna 300 mg
Walina 150

Skład:
Izoleucyna, Leucyna, Walina, kapsułka żelatynowa

Sposób użycia:
W zależności od wagi należy wziąć 3 - 5 kapsułek dziennie. 2 kapsułki przed treningiem i 3 kapsułki po treningu.



czyli w jednej kaps jest 0.9g (sumując te aminokwasy?)? To wtedy musiałbym brać po 9 kapsów (waga 94kg) ? Czy ja coś źle rozumuję? proszę o odp na to konkretne pytanie

Zmieniony przez - Ramzessso w dniu 2010-03-23 16:55:41
Wysłana -
Tak jak piszesz:)
okolo 9 kapsow przed i po treningu

To co pisza na opakowaniu to jedno a to jak sie bierze i ile ogranizm potrzebuje to drugie

Bierz tak jak chlopaki radza... 1g\10kg m c



Zmieniony przez - kupidyn40 w dniu 2010-03-23 17:17:14
Strona 1 z 3
Dodaj odpowiedź