SFD.pl NUTRIFARM&OLIMP

Dodaj odpowiedź

JAKA JEST OPTYMALNA KOMBINACJA OBCIĄŻENIA, SERII, POWTÓRZEŃ I CZĘSTOTLIWOŚCI DLA WZROSTU MIĘŚNI?

Wysłana -
Zarówno badania naukowe, jak i media są pozornie niespójne i sprzeczne w dawanych przez siebie zaleceniach: jak ciężko, ile razy i jak często należy trenować. 

Jest to spowodowane tym, że badania przeprowadzane są na różnych populacjach, a dokładnie tym, ile doświadczenia treningowego mają badani. Jak zaczniemy poprawnie interpretować badania w odpowiednim kontekście, to zauważymy stosunkowo wyraźne trendy. W tym artykule postaram się przedstawić ogólne wytyczne dotyczące obciążenia, objętości (serie i powtórzenia) oraz częstotliwości, czyli jak często dana grupa mięśni powinna być trenowana.

(...)

CO DECYDUJE O LICZBIE SERII?

Zanim zaczniemy, ważne jest abyśmy pamiętali, że liczba serii przypada na grupę mięśniową, więc jeśli trenujemy 1 serię ćwiczenia, ale robimy 3 nakładające się ćwiczenia na daną grupę mięśni, wówczas tak naprawdę wykonaliśmy 3 serie. Może się to teraz wydawać oczywiste, ale wielu ludzi, którzy optują za jedną serią, często zapomina lub ignoruje fakt, że mięśnie można trenować zarówno bezpośrednio, jak i pośrednio. Na przykład

(...)

LICZBA POWTÓRZEŃ W ODNIESIENIU DO KOMPOZYCJI WŁÓKIEN MIĘŚNIOWYCH

Większość osób ma względnie równą ilość włókien mięśniowych typu I oraz włókien mięśniowych typu IIa i IIb. Mogą występować pewne różnice u różnych osób (zazwyczaj tylko 5-10% różnicy) oraz między różnymi grupami mięśni. Na przykład

(...)

JAK CZĘSTO POWINNO SIĘ TRENOWAĆ?

Częstotliwość treningów odnosi się do tego, jak często dana osoba ćwiczy daną grupę mięśni lub oznacza boje w danym okresie czasu; jest to prawdopodobnie jeden z najczęściej pomijanych i niedocenianych czynników warunkujących uzyskanie optymalnych rezultatów. Badania pokazują, że synteza białka w mięśniach, które trenowaliśmy, jest podwyższona tylko przez 

(...)

PODSUMOWANIE I REKOMENDACJE DLA OPTYMALNEJ HIPERTROFII ORAZ ROZWOJU SIŁY:

(...)

http://www.perfectbody.pl/TRENING/3/800/Jaka-jest-OPTAMALNA-kombinacja-obciazenia-serii-powtorzen-i-czestotliwosci-dla-wzrostu-miesni.html 
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
fajny art tyle, że pewnie będą skrajne różnice dla naturalnych i nienaturalnych
Wysłana -
jeden z PODSTAWOWYCH artykulow

Borge jest znany ze swojej pracy glownie z osobami naturalnymi
Wysłana -
Jak ustalić CM (Ciężar maksymalny)? w nawiązaniu do:
"Klasyczna definicja intensywności mówi, że pod tym pojęciem kryje się to, jak blisko poziomu siły maksymalnej podnosimy; określane jest to mianem procentu 1 powtórzenia z ciężarem maksymalnym (1CM)."
Wysłana -
mozna skorzystac z dobrego kalkulatora

http://www.exrx.net/Calculators/OneRepMax.html 
Wysłana -
Weight Lifted: powiedzmy 50kg
Reps Performed: powtórzenia, powiedzmy, że 3
to daje nam: One-rep max 53

50 % 1RM daje 27.
Czyli?


Zmieniony przez - Padre76 w dniu 2017-06-30 14:25:36
Wysłana -
czyli ...?
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź