SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami

SFD.pl Odchudzanie i forma po męsku

Dodaj odpowiedź

IF a trening rano -- jakie wasze zdanie,opinie??

Wysłana -
Siema
Wszedłem właśnie na redukcje, na razie klasycznie, dieta zbilansowana, 4 posiłki, kaloryka ok 2600 4-5 treningów siłowych bez cardio
27 lat 182cm-84kg bf ok 16-17%
cel zejść z bf przy możliwym zachowaniu masy mięśniowej

Słyszałem, czytałem wiele dobrego o IF, natomiast chciałem zadać kilka pytań
Jak się ma IF przy treningach rano??
Niestety mogę ćwiczyć na siłce tylko rano miedzy 7-8.30
czy IF w takiej konfiguacji ma sens??
Jak wtedy ustalić okno?
Jaka wasza opinia na temat treningów na czczo?
Dodam że niemam zbyt wiele mięsa na sobie, ćwiczę naturalnie, miskę trzymam. Zależy mi aby spadło jak najmniej mięsa
Do maja planuje lecieć dietą zbilansowaną, natomiast od maja chciałem wskoczyć na IF bo już pewnie trzeba będzie kcal ciąć a rano w sumie niemam wielkiego apetytu więc zrobienie treningu na czczo nie będzie problemem

I jeszcze jedno pytanie -- jak jest z kawą kuloodporną? czy przerywa ona post ? czy można ją wrzucić przed treningiem?Moja kawa to połączenie kawy z 5-7g oleju kokosowego
z góry dzięki za odp

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Pytanie zasadnicze czy chcesz lecieć na IF ze względu na wygodę? Bo jeżeli Twoje zapotrzebowanie to np. 3000kcal to nie myśl, że przechodząc na IF naglę ono się podniesie do 5k... Nie ma różnicy czy zjesz je w 8h czy 16. Chodzi tu o wygodę - sporo osób nie lubi jeść rano i do tego rozbijać cały bilans na posiłki typu 300-600kcal po których często czują się nadal głodni,chodzenie wszędzie z pudełkami i zimnym jedzeniem itp... Piszę to dlatego bo widzę że zbyt dużo ludzi leci IFem pomimo tego że im nie odpowiada.To nie jest magiczna recepta na spalanie tłuszczu. Myślisz, że jak z rana przerwiesz post trzema cukierkami to nagle całą redukcje szlag trafi? Zakładając, że wszystko wliczone jest w bilans i nadal jesteś w deficycie? Możesz jeść dwa posiłki dziennie - rano i wieczorem (system early and late) a będąc na deficycie nadal chudnąć i co z tego że postu nie ma (nie licząc snu) ? Czy dodasz trochę oleju kokosowego do kawy czy nie to nie ma znaczenia (wliczając go).Powiesz mi że to średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe ale co się stanie jak dodasz go 100g - nadal nie przerwie? Jeżeli taki trening Ci odpowiada to spoko. Okno ustalasz sobie według własnej wygody, jeżeli faktycznie musisz.
Wysłana -
właśnie dlatego pytam
Na razie jem 2600 kcal wiec łatwo mi to rozbić na 4 posiłki i są w miare syte.
Natomaist w pewnym momencie dojde do momentu że waga stanie. Cardio nie lubie, uważam że duża ilość przynosi więcej łego niż dobrego, przyjdzie moment że waga stanie w miejscu i trzeba będzie ciąć kcal. Powiedzmy że dojdę do 2200-2300 i lepiej będzie mi zrobic to w 3 posiłkach stosunkowo dużych niż drobić na 4-5 mniejszych.
Co do jedzenia rano -- jak wspomniałem, rano po wypiciu kawy niemam ochoty szamać wiec trening na czczo byłby ok, a po treningu powiedzmy okno 10-19
i to byłoby okej biorąc pod uwagę mój plan dnia
stąd moje pytania
jestecie doświadczeni, wiecie jak wygląda kwestia treningów na czczo. W necie jest mnóstwo info -- ale bardzo sprzecznych
dlatego licze na wasze porady
Wysłana -
Jeśli Ci tak odpowiada to jak najbardziej. Wbrew pozorom nie tak łatwo jest "popalić" mięśnie. Zadbasz o ilość białka w diecie i ciężki trening na siłowni i nic Ci nie będzie. Co do aktywności poza siłownią zawsze warto jakąś mieć jednak bo chudnąc na większych kcal jest zawsze lepiej chociażby ze względu na większy dostęp do mikro i makroskładników. Oczywiście bez skrajności typu 2h cardio 7x/tydzień
Wysłana -
czyli niema przeciwskazań aby trenować siłowo na czczo?Dodam jeszcze że jest to tylko trening siłowy, nie planuje robic cardio po treningu. A jak wygląda kwestia picia kawy z olejem kokosowym?Bo gdzieś przeczytałem że taka kawa nie powoduje żadnego wyrzutu insy, dlatego można ją stosowac przed teningiem w okresie postu na if?? czy ew trzeba coś dodac przed kawą na czczo aby uniknąć kłopotów z żołądkiem?
Wysłana -
Jak dobrze się czujesz to możesz robić, jest to kwestia indywidualna tak na dobrą sprawę. Pytasz o kawę z olejem kokosowym więc widocznie nie przeczytałeś mojego pierwszego posta. Czy kawa pita na czczo szkodzi czy nie jest to kwestia sporna, najlepiej po prostu wsłuchać się w organizm - ból brzucha, pieczenie,odbijanie,zgaga czy uczucie głodu - to główne objawy wrzodów. Jeżeli jest spowodowane nadmiarem kwasu solnego to faktycznie lepiej coś zjeść czy po prostu pić mniej kawy, woda też może pomóc. białko,błonnik też mają zdolności do wiązania nadmiaru kwasu solnego dlatego też tak skutecznie tłumią apetyt (ssanie w żołądku)

Niemniej nadal nie rozumiem jakie korzyści chcesz uzyskać z wprowadzenia IFu? Jakbyś na siłę chciał go stosować. To czy trening będzie na czczo czy nie to nie ma większego znaczenia. Jeżeli na treningu po posiłku spalisz 700kcal to na czczo wcale nie spalisz więcej. Chodzi tutaj o wygodę gdzie dla niektórych to faktycznie będzie wygoda, dla innych zaś męczarnia i IF widocznie im nie pasuje. Jak sam nie przetestujesz to nikt Ci tego nie powie.
Wysłana -
Aha rozjasniles troche. Ogolnie czytalem duzo o IF sluchalem sporo wypowiedzi, natomiast nigdzie nie bylo porownania do normalnej zbilansoanej diety. Czyli tak na prawde niema roznicy w redukcji pomiedzy if a innymi dietami??tak naprawde 4posilki ktore jem obecnie sa dla,mnie ok. Korzystajac z okazji -- jak na redukcja ma sie sklad posilku??czy ma znaczenie jesli trenuje rano, czy dam przed treningoem b+t czy ww+b+t powiedzmy trzymajac kaloryke na zbliżonym poziomie?
Wysłana -
czy IF czy zbilansowana nie ma różnicy jeżeli będzie ta sama kaloryka więc możesz tak śmiało lecieć. czy przed treningime będzie b+t czy ww+b+t też nie ma różnicy, rozchodzi się o bilans całodzienny i żebyś miał wygodnie
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź